Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-29@15:19:33 GMT

مسمومیت 985 نفر از اهالی روستای کبودراهنگ همدان

تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۶۸۶۰۱

مسمومیت 985 نفر از اهالی روستای کبودراهنگ همدان

مدیر اورژانس کبودراهنگ گفت: 985 تن از اهالی روستای «قورجینه» از توابع این شهرستان بر اثر استنشاق گازهای گوگردی «مرکاپتان» دچار مسمومیت شدند.

داود مرادی روز سه شنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا بیان کرد: فرد فعال در خرید و فروش مواد ضایعاتی اقدام به خرید چند منبع و بُشکه کرده که یکی آنها آغشته به مواد شیمیایی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: شستشوی منبع آغشته به مواد شیمیایی و جاری کردن این مواد بر روی زمین موجب بخار شدن این ماده شد که به علت استنشاق گاز ناشی از این ماده تمامی اهالی روستا دچار مسمومیت از جمله سرگیجه و تهوع می شوند.

مدیر اورژانس کبودراهنگ اظهار داشت: پرسنل و کارشناسان بهداشت محیط با حضور در روستای یاد شده اقدام به بررسی منبع این گاز کردند؛ همچنین به روستاییان اعلام شد در صورت بروز مشکل به مرکز درمانی مراجعه نمایند.

وی بیان کرد: 985 تن از اهالی روستا قورجینه آلوده به تنفس این ماده شیمیایی شده بودند که از این تعداد 63 تن به صورت حضوری به مراکز درمانی، درمانگاه و خانه بهداشت مراجعه کرده و تعداد 7نفر توسط 2 کد آمبولانس 115 «علیصدر» و «کوهین» به بیمارستان امام رضا(ع) منتقل شدند.

وی ادامه داد: هیچیک از مراجعه کنندگان نیاز به بستری نداشتند بلکه پس از تحت نظر قرار گرتفن چند ساعته، از مرکز درمانی مرخص شدند و هم اینک وضعیت به حالت عادی بازگشته است.

روستای «قورجینه» از توابع کوهین شهرستان کبودراهنگ واقع در استان همدان است.

مرکاپتان ها نوعی از سولفیدهای آلی هستند که به‌طور گسترده ای در محصولات نفتی وجود دارند و اغلب موجب کاهش کیفیت محصول نهایی آن‌ها می شوند. به همین دلیل حذف ترکیبات سولفوره از هیدروکربن های نفتی که در صنایع نفت و گاز به عملیات شیرین سازی مشهور است، به ضرورتی اجتناب ناپذیر تبدیل شده است.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: همدان اورژانس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۶۸۶۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تنها پل چوبی روستای شورکش بر اثر باران سیل آسا تخریب شد + فیلم

روستای شورکش از توابع شهرستان بابل استان مازندران است. بر روی رودخانه این روستا پل چوبی که هیچگونه ایمنی ندارد جهت عبور اهالی در نظر گرفته شده است اما با بارش های اخیر و سیلابی شدن رودخانه تنها پل چوبی این رودخانه تخریب شد و اهالی این روستا را با مشکل مواجه کرد.

شهروندخبرنگار ما با ارسال فیلم از مسئولان درخواست رسیدگی و ساخت پل بر روی این رودخانه را کرد.

منبع: علی حاجی آقازاده سنگرودی - مازندران

بیشتر بخوانید:

عبور دلهره‌آور و ترسناک از رودخانه کشکان پلدختر + فیلم

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • گلایه اهالی روستای کالدشت بالا از کمبود امکانات رفاهی + فیلم و تصاویر
  • روستایی که سهم لک لک ها شد | لک لک هایی که روستاییان را مجبور به خانه سازی کردند
  • این لک لک ها اهالی را مجبور به خانه سازی می کنند
  • انقلاب صنعتی (قرن هجده و نوزدهم) و پیشرفت‌های فناورانه
  • تجهیزات و لوازم آزمایشگاهی
  • تنها پل چوبی روستای شورکش بر اثر باران سیل آسا تخریب شد + فیلم
  • آیین گاوکشان 
  • آغاز ساخت پایانه مکانیزه مواد معدنی در مجتمع بندری امام خمینی
  • آیا استفاده از تابه‌های نچسب را باید کنار گذاشت؟
  • چگونه سینک آشپزخانه را بدون مواد شوینده شیمیایی تمیز و درخشان کنیم؟