Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-04-26@07:01:53 GMT

حمله یمن به عربستان نفت را گران کرد

تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۶۸۹۱۴

حمله یمن به عربستان نفت را گران کرد

پس از اینکه دو ایستگاه پمپاژ نفت متعلق به شرکت آرامکو با پهپاد هدف قرار گرفت، قیمت نفت به 71.29 دلار در هر بشکه افزایش یافت.

به گزارش صدای ایران از فارس و به نقل از رویترز، پس از اینکه دو ایستگاه پمپاژ نفت متعلق به شرکت آرامکو با پهپاد هدف قرار گرفت، قیمت نفت در معاملات امروز افزایش یافت.هر بشکه نفت برنت با 1.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

06 دلار افزایش 71.29 دلار معامله شد. نفت خام امریکا نیز با 81 سنت افزایش 61.85 دلار به ازای هر بشکه فروخته شد.خالد الفالح، وزیر نفت عربستان به خبرگزاری رسمی این کشور گفت آرامکو پمپاژ نفت در خط لوله شرق-غرب را برای ارزیابی خسارت متوقف کرده است اما تولید و صادرات بدون اختلال ادامه دارد.عربستان پیشتر اعلام کرده بود 2 نفتکش از میان نفتکش‌های حادثه دیده در بندر فجیره متعلق به عربستان بوده است.
یک پنجم مصرف نفت جهان از میان تنگه هرمز می‌گذرد.همچنین مقداری از افزایش قیمت نفت ناشی از امیدواری بازار به مذاکرات تجاری آمریکا و چین بوده است چراکه هر دو طرف احساس مثبتی ابراز کردند که احتمالا مذاکرات پایان نمی‌یابد.«اختلاف میان واشنگتن و پکن اکنون به عنوان یک مانع چشمگیر برای رشد جهانی تقاضا برای نفت دیده می‌شود. در عین حال، افزایش تنش‌های ژئوپلتیکی در خاورمیانه می‌تواند بی ثباتی‌ها را بیشتر تقویت کند.»

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: قیمت نفت نفت عربستان یمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۶۸۹۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ذخیره‌سازی‌های آمریکا قیمت نفت را افزایش داد

قیمت نفت در بحبوحه احتمال کاهش ذخیره‌سازی‌های نفت و فرآورده‌های نفتی آمریکا و تداوم تنش‌ها در خاورمیانه افزایش یافت.

به گزارش خبرگزاری رویترز، قیمت نفت در  معاملات روز چهارشنبه (پنجم اردیبهشت‌) پس از آنکه داده‌های صنعت در هفته گذشته کاهش غیرمنتظره ذخایر نفت خام آمریکا را نشان داد، افزایش یافت که نشانه مثبتی برای تقاضا بود. اگرچه بازارها به‌دقت مراقب خصومت‌ها در خاورمیانه بودند.

قیمت نفت خام شاخص برنت دریای شمال امروز ساعت ۶ و ۳۴ به وقت گرینویچ با ۲۶ سنت یا ۰.۲۹درصد افزایش به ۸۸ دلار و ۶۸ سنت برای هر بشکه رسید.

در همین حال، هر بشکه نفت خام دبلیوتی‌آی آمریکا با ۲۶ سنت یا ۰.۳۱درصد افزایش، ۸۳ دلار و ۶۲ سنت معامله شد. 

به‌گفته منابع بازار با استناد به آمار مؤسسه نفت آمریکا، ذخیره‌سازی‌های نفت خام آمریکا در هفته منتهی به ۱۹ آوریل ۳ میلیون و ۲۳۷ هزار بشکه کاهش یافت، درحالی‌که ۶ تحلیلگر در نظرسنجی رویترز انتظار افزایش ۸۰۰ هزار بشکه‌ای را داشتند.

معامله‌گران بازار نفت برای تأیید این کاهش منتظر داده‌های رسمی ایالات‌متحده آمریکا درباره ذخیره‌سازی‌های نفت و فرآورده‌های نفتی، خواهند بود.

دیگر خبرها

  • عربستان اسپانسر فیفا شد!‏
  • بودجه روسیه برمبنای نفت ۶۵ دلاری تنظیم می‌شود
  • قیمت نقره و فلزات گران‌بها امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • کاهش ذخیره‌سازی‌های آمریکا قیمت نفت را افزایش داد
  • برنت ۸۸ دلار و ۴۰ سنت شد
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ |برنت ۸۸ دلار و ۴۰ سنت شد
  • ثبات قیمت نفت در بازار‌های جهانی/ برنت ۸۷.۱۱
  • افزایش بهای جهانی نفت
  • تحریم‌های جدید اروپا تأثیری بر تجارت خارجی ایران نخواهد داشت/ افزایش قیمت کالاهای اساسی گران‌فروشی است
  • قیمت نفت در بودجه چند دلار است؟