Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر کشور لبنان تاکید کرد که خلع سلاح حزب‌الله مرتبط با استراتژی دفاعی لبنان در رویارویی با اسرائیل است.

به گزارش ایسنا، ریا الحسن، وزیر کشور لبنان و اولین وزیر کشور زن در کشورهای عربی در مصاحبه‌ با روزنامه عکاظ چاپ عربستان اظهار کرد: تصمیم برای خلع سلاح روشن بوده و در چارچوب مسائل دفاعی بدیهی کشور قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امروز حزب‌الله بخشی جدایی‌ناپذیر از بافت اجتماعی لبنان بوده و در انتخابات شرکت داشته و نمایندگانی در پارلمان و دولت دارد.

ریا الحسن گفت: نخست وزیر از ابتدا به صورت شفاف اعلام کرد که این اختلاف‌نظر استراتژیک درباره خلع سلاح حزب‌الله کنار گذاشته شود تا زمان مناسب برای بررسی عمیق این مساله در چارچوب استراتژی دفاعی کشور فرا برسد.

وزیر کشور لبنان گفت: قطعا وجود غیر رسمی سلاح در کشور وضعیتی است که نباید ادامه یابد، ما کاملا این مساله را درک می‌کنیم و قطعا این مساله عامل نگرانی بسیاری از گروه‌های لبنانی است اما رسیدگی به این موضوع باید در یک چارچوب منطقه‌ای انجام شود، چراکه ما نمی‌توانیم در شرایطی که قدرت‌های بزرگ منطقه به میدان آمده‌اند، رسیدگی به این مساله را تنها بر عهده لبنان بگذاریم. ما می‌گوییم این ارتش و نیروهای امنیتی هستند که کار حفاظت از امنیت را بر عهده داشته و اقدامات رسمی را درباره امنیت داخلی لبنان انجام می‌دهند و هرگونه فعالیت حزب‌الله بیرون از این چارچوب و به صورت مشخص در خاک سوریه به ما ارتباطی ندارد زیرا راه‌حل آن در دست ما نیست و این مساله در چارچوب تصمیمی منطقه‌ای برای خلع سلاح حزب‌الله قرار می‌گیرد.

او درباره برخی گزارش‌های مطبوعاتی مبنی بر کنترل حزب الله بر فرودگاه بین‌المللی بیروت گفت: در این گزارش‌ها مبالغه بسیاری شده است و ما می‌دانیم که حزب‌الله بخشی از لبنان بوده و در همه‌ مناطق آن حضور دارد و آنچه درباره کنترل این حزب بر فرودگاه منتشر شده، کاملا بی‌اساس است و گزارش‌هایی که مدعی این امر هستند، زمینه سیاسی دارند که از هدف آنها با خبر هستیم اما باز هم تاکید می‌کنیم که فرودگاه نمی‌تواند تحت هر گونه کنترلی از سوی هر حزب یا گروهی خارج از موسسه‌های رسمی باشد.

او درباره پیامدهای بحران سوریه بر وضعیت امنیتی لبنان نیز تصریح کرد: رئیس جمهور بر لزوم کنترل بر تمامی گذرگاه‌های غیرقانونی تاکید کرده است. بر اساس دستور رئیس جمهور تعداد نیروهای مستقر در گذرگاه‌های رسمی و مناطق مرزی افزایش یافته و ما برج‌های مراقبتی در مرزها داریم که در کنترل بهتر گذرگاه‌های غیرقانونی نقش بسزایی دارند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: لبنان حزب الله لبنان خلع سلاح بهنام صفوی مارک ویلموتس هادی رضوی باتری قلب روز نکبت پایگاه نظامی آمریکا شاخص فلاکت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۶۹۴۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهادت رزمنده حزب الله در راه قدس

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از النشره، حزب الله لبنان در بیانیه ای از شهادت یک رزمنده دیگر مقاومت اسلامی لبنان در راه قدس خبر داد.

در بیانیه حزب الله لبنان آمده است که وحید عبدالحمید طفیلی ملقب به ابوحیدر متولد سال ۲۰۰۰ از شهرک دیرالزهرانی در جنوب لبنان در راه قدس به شهادت رسیده است.

با شروع عملیات «طوفان الاقصی» از سوی گروه‌های مقاومت فلسطین، جنبش حزب‌الله لبنان در جهت سرگرم کردن نظامیان صهیونیست در شمال فلسطین و کاهش فشار بر مقاومت در غزه، اقدام به انجام عملیات‌های روزانه و سنگین علیه اهداف رژیم صهیونیستی در داخل خاک فلسطین کرده است.

در همین ارتباط، رسانه‌های صهیونیستی نیز بارها اذعان کرده‌اند که حزب‌الله در شمال سرزمین‌های اشغالی فلسطین همچنان دست برتر را دارد و ارتش رژیم صهیونیستی در این منطقه به دام افتاده است.

کد خبر 6094239

دیگر خبرها

  • حمله حزب الله لبنان به مقر سربازان صهیونیست + فیلم
  • جنگ کریدورها، موقعیت و فرصت ویژه ایران
  • طرح ولایت آیت الله مصباح یزدی اثرات عمیقی در جوانان داشت
  • امیرعبداللهیان بر توسعه روابط ایران و لبنان تاکید کرد
  • تاکید امیرعبداللهیان بر تفاهم در انتخاب رئیس جمهور لبنان
  • تأکید امیرعبداللهیان بر تسریع فرآیند انتخاب رئیس‌جمهور لبنان
  • احزاب لبنانی در انتخاب رییس‌جمهور کشورشان تفاهم و تسریع کنند
  • شهادت رزمنده حزب الله در راه قدس
  • تهدید علنی حزب‌الله توسط اسرائیل: لبنان را اشغال می‌کنیم!
  • رژیم صهیونیستی: حزب‌الله از مرزها دور نشود جنوب لبنان را اشغال می‌کنیم