Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، ۱۵۰ گونه جنگلی در ۲ میلیون هکتار جنگل‌های شمال کشور یافت می‌شود،  در روستای چندر محله آمل هم کشاورزی به همراه پسرش از ۱۷۰ گونه جنگلی پرورش و نگهداری می‌کنند.


تولید انواع گونه‌های جنگلی سه قاره در آمل

رضایی کارآفرینی آملی که فارغ التحصیل منابع طبیعی و آبخیزداری است ، گفت: در این نهالستان مجموعه‌ای از جنگل‌های آسیا، اروپا و آفریقا بوجود آوردم و اگر کسی بخواهد انواع گونه‌های جنگلی سه قاره را مشاهده کند می‌تواند با مراجعه به این نهالستان بخشی از گونه‌ها را یکجا ببیند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

درخت‌های بلوط، افرا، شیردار، داغدان، نمندار، شمشاد و سرخدار از جنگل‌های شمال ایران، آبیس، سکویا، لاریکس، نوئل از جنگل‌های اروپا، کاج کاشفی، کاج حلب و سدروس از جنگل‌های آسیا و ساکورا و عنبر سائل از جنگل‌های شرق آسیا، پالم، فنیسک و سیکاس از قاره آفریقا در این نهالستان پرورش داده می‌شود.

درآمد ۶۰۰ میلیون تومانی از فروش نهال‌های جنگلی

این پرورش دهنده نهال‌های جنگلی سه قاره جهان گفت: تحصیل در رشته جنگلداری و تجربه ۳۰ سال در منابع طبیعی و آبخیزداری این شهرستان سبب شد تا به پرورش نهال‌های جنگلی علاقمند شوم.

رضایی افزود: پرورش نهال را ابتدا در مساحت ۵ هزار متر مربع آغاز کرده و هم اکنون در حدود دو هکتار بیش از ۱۵۰ گونه جنگلی بومی و غیر بومی را تکثیر، تولید و پرورش داده است.

وی گفت: هدف از راه اندازی این نهالستان احیا جنگل‌های شمال و خارج شمال کشور بوده و بعد مدتی به فکر اقتصادی کردن و صادرات این محصول افتاده است.

روزانه ۲ هزار و ۸۰۰ گونه درخت جنگلی از این نهالستان خارج و در فضاسازی شهری و احیای جنگل‌های کشور استفاده می‌شود.

این کارآفرینی آملی گفت: سالی ۶۰۰ میلیون تومان از پرورش یک میلیون اصله نهال جنگلی سه قاره در استان درآمد دارد.


صادرات نهال‌های جنگلی به ۵ کشور

پسر آقای رضایی که فارغ التحصیل معماری فضای شهری است با استفاده از این فرصت زمینه رشد اقتصادی و ارز آوری را برای کشور فراهم کرده است.

محمد رضایی کارآفرین آملی گفت: کشور‌های عراق، عربستان، جمهوری آذربایجان، ترکمنستان و ارمنستان طالب گونه کمیاب بومی جنگل‌های شمال تاکنون بودند و ما از فرصت استفاده کردیم و توانستیم ۳۰۰ هزار اصله نهال به ارزش ۳۰۰ میلیون تومان صادرات داشته باشیم.

 

تکمیل پازل اقتصادی این دو کارآفرین آملی با گسترش تولید در سه بخش کشاورزی

این تمام توان این پدر و پسر کشاورز آملی برای شکوفایی اقتصاد کشور نیست، این دو کارآفرین رونق تولید را به بخش‌های دامداری، پرورش زنبور عسل و کشت برنج هم بردند.

رضایی پرورش دهنده نهال‌های جنگلی سه قاره جهان گفت: در کنار تولید نهال ۳ هکتار شالیزار دارم که کشت برنج را انجام می دهد و سالانه در هر هکتار ۳ تن برنج برداشت می‌کند و در ارتباط با رونق اقتصاد کشورش سهیم باشیم.

وی افزود: در بخش زنبور داری نیز با ۶۰ کندو زنبور و تولید ۷۰۰ کیلوگرم عسل، بیش از ۸۰ میلون تومان درآمد دارد.

پسر این کارآفرینی آملی گفت: در بخش دامداری با پرورش ۱۲ راس دام سنگین و تولید سالانه ۵ هزار و ۴۷۵ کیلوگرم شیر، محصولات لبنی و ۸ راس گوساله به رونق تولید در کشور کمک کرده است.

این کارآفرینان آملی قصد دارند امسال با افزایش مساحت نهالستان به ۴ هکتار تعداد گونه‌های جنگلی نادر بیشتری پرورش دهند تا سهم حضورشان در بازار‌های صادرات نهال بومی مازندران از ۳۰۰ میلیون تومان به دو برابر افزایش یابد.

وقتی کار و تلاش محور توسعه کشور قرار بگیرد و به تولید کننده به چشم یک جهادگر نگاه شود آن وقت است تولید کشور هم رونق می‌گیرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


گزارش از آتنا رستمی آله خیلی

انتهای پیام/آ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۶۹۷۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد اقتصادی کشور با مشارکت مردم در گروی دانش بنیان شدن صنایع بزرگ است

به گزارش تابناک اقتصادی؛ بعد از اعمال دور جدید تحریم های ظالمانه علیه کشورمان در سال 2012 و از بین رفتن معامله ایران و غرب، با مشکلات عدیده ای در زمینه دسترسی به اقلام راهبردی در صنایع بزرگ روبرو شدیم. 

کشورها معمولاً راهکارهای مختلفی را در مقابل تحریم ها امتحان می کنند. ما در ابتدا تلاش کردیم از طریق مذاکره به حل و فصل تحریم ها بپردازیم و آن ها را رفع کنیم. وقتی از حسن نیت طرف مقابل و تأثیرگذاری مذاکرات ناامید شدیم به دور زدن تحریم ها روی آوردیم. این سیاست ها نتیجه نداد. 

در نهایت به دنبال راهکارهایی به منظور خنثی سازی تحریم ها برآمدیم. راهکار این بود که به توان داخلی و دانش بنیان کشور تکیه کنیم. بنابراین، در صدد برآمدیم که با سیاست گذاری هایی مانند اجرای طرح تولیدات بار اول و تصویب قوانینی مانند جهش تولید دانش بنیان به استفاده حداکثری از توان دانش بنیانی کشور بپردازیم.

تلاش ها نتیجه داد و توانستیم در شرایط تحریم نیازهای صنایع در زمینه اقلام راهبردی را مرتفع کنیم. حالا هدف گذاری کشور این است که جهش تولید را با مشارکت مردم رقم بزنیم. به زعم بسیاری، این هدف مهم تنها از طریق توسعه اقتصاد دانش بنیان و دانش بنیان شدن صنایع بزرگ کشور محقق می شود.

نظرات سیدمحمدرضا میرتاج الدینی، عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات کشور را در ادامه می خوانید. 

میرتاج الدینی در گفتگو با تابناک اقتصادی در ارتباط با توسعه اقتصاد دانش بنیان با هدف افزایش مشارکت مردم در اقتصاد کشور و تحقق شعار سال تصریح کرد: همان طور که مقام معظم رهبری تأکید کرده اند، دانش بنیان ها موفق ترین تجربه ما در حوزه افزایش مشارکت مردم و بخش خصوصی در اقتصاد بوده اند. اگر بخواهیم شعار سال مبنی بر جهش تولید با مشارکت مردم تحقق پیدا کند، باید توسعه اقتصاد دانش بنیان را در دستور کار داشته باشیم.

وی ادامه داد: افزایش رشد اقتصادی کشور در گروی حمایت از دانش بنیان ها و توسعه اقتصاد دانش بنیان است. هر چقدر در این زمینه کارهای جدی تری انجام دهیم، گام بیشتری در راستای تحقق شعال سال برمی داریم.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس خاطرنشان کرد: تکمیل زنجیره ارزش محصولات به عنوان یکی از ارکان اصلی نقشه راه دانش بنیان شدن صنایع کشور مطرح است. اعمال این سیاست به افزایش درآمدهای کشور به صورت تصاعدی منجر می شود و ارزش افزوده را افزایش می دهد. 

میرتاج الدینی گفت: در بسیاری از حوزه ها نیاز به تکمیل زنجیره ارزش داریم تا بتوانیم از یک طرف نیازهای داخلی را برطرف کنیم و از طرف دیگر به صادرات بپردازیم و درآمدهای ارزی کشور را افزایش دهیم.

وی ادامه داد: به طور مثال، در زمینه پتروشیمی حلقه های تولید کامل نیستند و دچار خام فروشی هستیم. مواد پتروشیمیایی را در سطوح اولیه صادر می کنیم و از مزیت های توسعه زنجیره ارزش محروم هستیم. حرکت به سمت تولید محصولات نهایی باید با جدیت در دستور کار باشد. 

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات کشور توضیح داد: بومی سازی محصولات و تولیدات بار اول نیز از دیگر ارکان کلیدی دانش بنیان شدن صنایع بزرگ کشور محسوب می شوند. در شرایط فعلی که تحت تحریم قرار داریم، دسترسی کشور به اقلام راهبردی در صنایع بزرگ با مشکل مواجه شده است. به منظور رفع این مشکل، طرح تولیدات بار اول با اتکا به توان دانش بنیانی و داخلی کشور در دستور کار قرار دارد که از اهمیت بالایی برخوردار است.

میرتاج الدینی گفت: متاسفانه برخی افراد سودجو بر سر راه طرح های خوبی مانند تولیدات بار اول سنگ اندازی می کنند. زیرا نفع آن ها در این است که کشور به واردات اقلام مورد نظرشان وابسته به خارج از کشور باشد. آن ها مافیای واردات هستند که از آوردن این اقلام از خارج از کشور بسیار سود می برند. دولت باید با جدیت در مقابل این کج اندیشی ها بایستد و طرح تولید اقلام راهبردی در داخل کشور را در چارچوب سیاست تولیدات بار اول پیش ببرد.

وی در پایان تأکید کرد: توسعه صنعتی کشور با مشارکت مردم، تنها از طریق توسعه اقتصاد دانش‌بنیان امکان پذیر است. این امر نیز در گروی دانش‌بنیان شدن صنایع بزرگ به کمک شرکت‌های توانمند دانش‌بنیان است.

دیگر خبرها

  • رشد اقتصادی کشور با مشارکت مردم در گروی دانش بنیان شدن صنایع بزرگ است
  • مسیر تحقق واقعی مشارکت مهم ترین بخش مردمی اقتصاد در جهش تولید و صادرات کشور
  • فرصت‌ صادرات برق به اروپا در شرکت‌های دانش‌بنیان‌
  • اکنون مهم‌ترین زمان برای اجرای وعده صادق در حوزه اقتصاد کشور است
  • واکاوی ممنوعیت پخش مجموعه «حشاشین»
  • بازار مبل ظرفیتی مناسب برای شکوفایی شهر مریانج است
  • اعلام آمادگی ایران برای صادرات تجهیزات پزشکی به آفریقا
  • آمادگی ایران برای صادرات تجهیزات و ملزومات پزشکی به آفریقا
  • تولید ۲۵۰ میلیون اصله نهال در کشور
  • نهال‌کاری در ۵۰ هکتار از اراضی تفرجگاه عینالی تبریز