Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، اهم اخبار سیاسی امروز، سه‌شنبه ، ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ به شرح زیر است: خبر اعزام ۱۲۰ هزار نیروی آمریکایی به خاورمیانه دروغ است

رییس‌جمهوری آمریکا خبر اعزام ۱۲۰ هزار نیروی به خاورمیانه را تکذیب کرد.

جریان اصلاحات به هیچ عنوان قصد عبور از روحانی را ندارد/ مردم نسبت به عملکرد برخی از نهادهای حاکمیتی تردید دارند

یک فعال سیاسی اصلاح طلب تاکید کرد:‌ درست است که اصلاح‌طلبان نقدهایی را به دولت دارند اما به هیچ عنوان قصد عبور از روحانی را ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شنیده شده شخصی با مدیریت ۴۰۰ پیامک برای خودروها قیمت‌گذاری می‌کند/ فضای مجازی باید یک متولی پیدا کند

یک نماینده اصولگرای مجلس دهم با اشاره به مسائل مربوط به مدیریت فضای مجازی گفت: با مدیریت بیگانه‌ای که تلاشش مبنی بر این است که بخواهد ناهنجاری‌ها و تشنجات اجتماعی و مدیریت بیگانه بر مشکلات ما حاکم شود ،هیچ‌گونه مماشاتی نمی‌شود کرد..

تهران همه گزینه‌ها را روی میز دارد/ ممکن است در آینده از تمام ابزار چانه‌زنی خود استفاده کنیم/ اینکه اروپایی‌ها بگویند دائم به در بسته می‌خوریم، پذیرفته نیست

یک کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: اینکه اروپایی‌ها بگویند ما در هر مسیری به در بسته می‌خوریم، حداقل از نظر مقام‌های تهران پذیرفته نیست.

تهران با وجود تحریم‌ها نفت خود را خواهد فروخت/ ایران با توافق‌های دوجانبه با همسایگان، اقتصادش را تقویت کند/ جهانیان برای کاهش تاثیر تحریم‌ها تلاش کنند

اقتصاددان اسپانیایی با بی اثر دانستن تحریم‌ها بر فروش نفت ایران، گفت: ایالات متحده و دیگر کشورها باید به توافق‌های چندجانبه برای کاهش آسیب به مردم عادی در موارد نیازهای بشردوستانه دست یابند.

تحریم‌ها شامل بندر چابهار نمی شود

معاون وزیر خارجه آمریکا در مورد تاثیر تحریم‌ها بر بندر چابهار گفت: بندر چابهار مشمول تحریم‌ها نمی‌شود.

همکاری ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ادامه دارد

نماینده دائم روسیه در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بر ادامه همکاری ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تاکید کرد.

ایران طرف‌های برجام را به تهران دعوت کند/ کنفرانس مشترک برای مهار مهاجرت و کنترل مواد مخدر با حضور اروپایی‌ها برگزار شود

استاد اقتصاد دانشگاه اوزنابروک آلمان گفت: دولت روحانی دولت‌های 5 + 1 منهای آمریکا یعنی چین، روسیه، آلمان، فرانسه، انگلستان را جهت تبادل نظر و اقدامات جمعی در دفاع از برجام به تهران دعوت کند.

حکم حسین هدایتی صادر شده است

قاضی مسعودی مقام از صادرش شدن حکم حسین هدایتی یکی از متهمان بانک سرمایه خبر داد.

جلسه غیرعلنی امروز مجلس با محوریت ضرب‌الاجل ۶۰ روزه ایران به طرف‌های برجام

جلسه غیر علنی نوبت صبح امروز مجلس آغاز شد.

نماینده دادستان: رضوی میلیاردها تومان صرف عیش و نوش کرده است/متهم: داماد نتانیاهو نیستم/ استرس دارم مبادا برای من اتفاقی بیفتد/ فایل صوتی ارائه می‌کنم

اولین جلسه محاکمه متهم محمد هادی رضوی و ٣٠ نفر دیگر از متهمان بانک سرمایه صبح امروز با حضور متهمان، وکلای مدافع، مستشاران، نماینده دادستان تهران و اصحاب رسانه به ریاست قاضی اسدالله مسعودی مقام در شعبه سوم دادگاه ویژه رسیدگی به مفاسد و جرائم اقتصادی به صورت علنی برگزار شد.

برای حفظ توافق هسته‌ای، هر راهکاری را به کار خواهیم گرفت

وزیر خارجه اسپانیا بر اهمیت تداوم برجام تاکید کرد.

سفر پمپئو به بروکسل در موقع مناسبی رخ داد

برایان هوک زمان سفر پمپئو به بروکسل را مناسب دانست و هدف این سفر را ارائه جزییاتی از برنامه‌های ایلات متحده در مقابل ایران دانست.

لایحه موافقتنامه سرمایه‌گذاری بین ایران و دوک‌نشین اعظم لوکزامبورگ به تصویب رسید

نمایندگان مجلس امروز در جلسه علنی لایحه موافقتنامه تشویق و حمایت متقابل از سرمایه گذاری بین جمهوری اسلامی ایران و دوک‌نشین اعظم لوکزامبورگ را مورد بررسی و تصویب قرار دادند.

بانک‌های ملی، صادرات، ملت، صنعت و معدن و رفاه کارگران در بحث ارتقاء نظام مالی کشور بهتر از مابقی بانک‌ها عمل کرده‌اند

رئیس مجلس تصریح کرد: گزارش کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی درباره نحوه اجرای قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقاء نظام مالی کشور در حوزه بازارهای مالی نشان می دهد که در واگذاری بنگاه هایی که مربوط به بانک ها است، بانک ملی، صادرات، ملت، صنعت و معدن و بانک رفاه کارگران که مستند قانونی بوده بهتر از مابقی بانک ها عمل کرده اند و بقیه در سطح پایین تری اقدام کرده اند

نظر نظام درباره اتفاقات امارات نظر وزارت خارجه است/ اتفاقات امارات شیطنت اسرائیلی‌ها است

سخنگوی هیات رئیسه مجلس گفت: بحثی درباره اتفاقاتی که در امارات افتاده بود مطرح شد که اینجا احساس بر این است که شیطنت اسرائیلی‌ها باشد و نظر نظام هم همان نظری است که وزارت خارجه به عنوان دستگاه رسمی کشور مطرح کرده، است.

اسپانیا دستور خروج ناوچه خود از گروه ضربت خلیج فارس را صادر کرد

وزیر دفاع اسپانیا دستور خروج یک فروند ناوچه این کشور از گروه ضربت به رهبری ناو هواپیمابر لینکلن آمریکا در خلیج فارس را صادر کرد.

دیدار لاوروف و پمپئو با محوریت برجام

وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد که قصد دارد تا با مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا در مورد برجام دیدار کند.

بیانیه وزارت امور خارجه به مناسبت «یوم‌النکبه»

وزارت امور خارجه در سالگرد اشغال سرزمین فلسطین، «یوم‌النکبه» بیانیه‌ای صادر کرد.

عملیات روانی جدید آمریکا با طرح پوشالی «اعزام ۱۲۰ هزار نظامی به خاورمیانه»

نیویورک تایمز از طرح ادعایی آمریکا برای اعزام ۱۲۰ هزار نظامی جدید به خاورمیانه خبر داد.

مدرکی برای اثبات نقش ایران در حادثه بندر الفجیره نداریم

یک مقام آمریکایی مدعی شد که ایران متهم اصلی حادثه الفجیره بوده اما نمی‌توان این موضوع را ثابت کرد.

فعالیت‌های هسته‌ای ایران منطبق با برجام است

مدیر دپارتمان کنترل تسلیحات و عدم اشاعه در وزارت خارجه روسیه بر تعهد ایران به برجام تاکید کرد.

تبیین مواضع ایران برای دهلی‌نو/ اقدامات و خراب‌کاری‌های مشکوک در منطقه را پیش بینی کرده‌بودیم

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: نگرانی‌هایی از اقدامات و خراب‌کاری‌های مشکوکی که در منطقه صورت می‌گیرد، وجود دارد که ما قبلا هم اینگونه اقدامات را پیش‌بینی کرده بودیم که تلاش می‌کنند به تنش دامن بزنند.

تکذیب برخی خبرسازی‌ها در خصوص درخواست‌های ایران از کشورهای اروپایی

سخنگوی وزارت امور خارجه ضمن رد برخی خبرسازی‌ها در خصوص درخواست ایران از اتحادیه اروپا، تاکید کرد: نقطه نظرات و مطالبات بحق ایران در نامه ۱۸ اردیبهشت رئیس‌جمهور محترم کشورمان به سران کشورهای باقی مانده در برجام به وضوح و با صراحت بیان شده است.

استعفای مقام ارشد کنترل تسلیحات وزارت خارجه آمریکا

مقام‌های آمریکایی از استعفای «یلیم پوبلت» از مقام‌های ارشد کنترل تسلیحات در وزارت خارجه آمریکا خبر دادند.

۷ سوال ملی نمایندگان از وزرای دولت اعلام وصول شد

یک عضو هیات رئیسه مجلس در پایان جلسه علنی امروز موارد اعلام وصول را قرائت کرد.

فرصت ۲ هفته‌ای سازمان تعزیرات حکومتی به شرکت بهمن موتور

وکیل ۲۰۰ نفر از مشتریان شرکت بهمن موتور گفت: روند رسیدگی و پیگیری شکایت از شرکت بهمن موتور در شعبه ۶۴ سازمان تعزیرات در چهارچوب قوانین و در جهت احقاق حقوق موکلین بوده و در نهایت دوهفته به شرکت فرصت داده شده تا نسبت به جلب رضایت اقدام کنند.

کارت زرد مجلس به وزیر آموزش و پرورش

نمایندگان پاسخ های وزیر آموزش و پرورشبه سوالی درباره رشد بی‌رویه آموزشگاه‌های علمی آزاد و کتاب‌های کمک آموزشی را قانع‌کننده ندانستند.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: بسته خبری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۶۹۷۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجارستان: آمریکا می‌خواهد اروپای مرکزی خط مقدم جنگ سرد با روسیه باشد

بوداپست اظهارات غرب درباره وقوع جنگ در اروپا را نشان دهنده مقاصد واقعی این بلوک قدرت دانست و گفت آمریکا در مناقشه اوکراین منافع شخصی دارد.

به گزارش ایسنا ویکتور اوربان، نخست‌وزیر مجارستان گفت اظهارات رهبران اتحادیه اروپا درباره جنگ در اروپا نشان‌دهنده مقاصد واقعی آنان است، اما آن‌ها دارند با آتش‌بازی می‌کنند.

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا اخیراً گفت مسئله وقوع جنگی دیگر در اروپا دیگر غیر ممکن نیست. وزیر خارجه لهستان نیز پیش‌تر گفت جنگ اوکراین هیچ راهکار دیپلماتیکی نداشته و تنها راه پایان بخشیدن به آن مناقشه نظامی است.

نخست‌وزیر مجارستان در واکنش به این اظهارات گفت: «این‌ها نشان‌دهنده مقاصد سیاسی حقیقی هستند. اروپا در حال حاضر دارد با آتش بازی می‌کند. ما روی مرز جنگ و صلح حرکت می‌کنیم.»

 «بالَژ اوربان» مشاور نخست‌وزیر مجارستان در امور سیاسی پیش‌تر در گفتگویی با «تاکر کارلسون» شخصیت رسانه‌ای شناخته شده آمریکا گفت واشنگتن در مناقشه روسیه و اوکراین به دنبال کسب منافع شخصی است و به همین دلیل است که نمی‌گذارد این جنگ به پایان برسد.

او در روز پنجشنبه در پاسخ به این پرسش که چرا وزیر خارجه آمریکا تا این حد به جنگ جهانی سوم اصرار دارد، گفت: «زیرا چند مزیت تاکتیکی وجود دارد از جمله تضعیف روسیه که همیشه اولویت آمریکا بوده و متوقف کردن همکاری روسیه و آلمان در حوزه انرژی که این هم یکی دیگر از اولویت‌های آمریکا بوده است.»

این مقام مجارستانی در ادامه گفت انگیزه‌های آمریکا برای ادامه جنگ اوکراین در نهایت اروپا که یک قدرت اقتصادی بزرگ است را از منظر استراتژیک تخریب می‌کند.

مشاور اوربان همچنین گفت خواص لیبرال در آمریکا می‌خواهند اروپای مرکزی را به نوک پیکان در جنگ جدید سرد علیه روسیه بدل کنند.

او گفت آمریکا از اروپای مرکزی می‌خواهد با دریافت اندکی حمایت تسلیحاتی و مالی نقش خط مقدم در جنگ سرد با روسیه را ایفا کند؛ خواسته‌ای که اجابتش برای مجارستان مقدور یست چرا که این کشور می‌خواهد کشوری مستقل و دارای حق حاکمیت قدرتمند باشد.

ویکتور اوربان و دونالد ترامپ

بالژ اوربان همچنین با بیان اینکه نخبگان سیاسی در آمریکا و اروپا شباهت‌های فکری بسیاری داشته و با هم در ارتباط هستند گفت امیدوار است دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری امسال به قدرت رسیده و این ارتباط را از بین ببرد.

او گفت: فکر می‌کنم بهترین اتفاقی که در حال حاضر می‌تواند برای اروپا بیفتد این است که دونالد ترامپ در انتخابات پیروز شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بلینکن: کمک‌های نظامی جدید به اوکراین، سرمایه‌گذاری در آمریکا است
  • برگزاری آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش توسط جهاددانشگاهی
  • آمادگی وزارت کشور برای برگزاری انتخابات تمام الکترونیکی
  • جهان برای تحقق آرمان فلسطین به پا خواسته است
  • مجارستان: آمریکا می‌خواهد اروپای مرکزی خط مقدم جنگ سرد با روسیه باشد
  • آغاز برگزاری آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش
  • تحولات اوکراین|قصد بایدن برای حمایت غیرعلنی از کی‌یف
  • امتحانات نهایی امسال چرا مهم‌تر است؟
  • وزیر خارجه اوکراین به برتری‌های نظامی روسیه در مقابل کل غرب اعتراف کرد
  • اعلام تحریم های ایران علیه افراد و نهادهای آمریکایی و انگلیسی/  نامه ایران به شورای امنیت در رد اتهامات اسرائیل/ حمله آمریکا و انگلیس به شمال یمن/ اعلام برگزاری رزمایش نظامی آمریکا و پاکستان