Web Analytics Made Easy - Statcounter

نخست‌وزیر عراق از تلاش‌های این کشور برای کاهش تنش بین ایران و آمریکا خبر داد و گفت که با وزیر امور خارجه آمریکا در این ارتباط سه بار تلفنی صحبت کرده است.

«عادل عبدالمهدی»، نخست‌وزیر عراق می‌گوید کشورش برای «مهار» تنش بین ایالات متحده آمریکا و جمهوری اسلامی ایران تلاش می‌کند.

به گزارش شبکه سومریه، عبدالمهدی سه‌شنبه ( ۲۴ اردیبهشت) طی نشست خبری هفتگی خود گفت: «آمریکا و ایران به دنبال جنگ نیستند و بغداد تلاش‌های گسترده‌ای انجام می‌دهد تا اختلافات بین این دو کشور را مهار کند».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نخست‌وزیر عراق گفت که قبل از آنکه «مایک پامپئو»، وزیر امور خارجه آمریکا به عراق سفر کند، سه بار تلفنی با او درباره پرونده‌های منطقه و «نقش عراق در جلوگیری‌ از خطر» صحبت کرده است.

او گفت که اختلافات ایران و آمریکا پرونده پیچیده است و عراق برای ایجاد راه حلی برای این بحران تلاش می‌کند.

عبدالمهدی همچنین از آمادگی عراق برای درگیری احتمالی در منطقه خبر داد و گفت: «اگر بین ایران و آمریکا درگیری شود، ما برنامه‌هایی برای شرایط اضطراری داریم».

نخست‌وزیر عراق همچنین گفت که برای بررسی پرونده‌های امنیتی و منطقه‌ای فردا (چهارشنبه) به ترکیه سفر خواهد کرد و بررسی مسائل مربوط به آب، در این سفر از اهمیت بالایی برخوردار است.

 

فارس

لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000E0c برچسب ها: عراق ، عادل عبدالمهدی ، آمریکا ، ایران

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: عراق عادل عبدالمهدی آمریکا ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۶۹۸۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر خوب برای دانشجویان افغان در ایران

به گزارش خبرآنلاین به نقل از ایسنا مولوی عبدالکبیر، معاون سیاسی نخست وزیر حکومت سرپرست افغانستان دیدارهایی جداگانه با فضل محمد حقانی سرپرست سفارت افغانستان در ایران و بدرالدین حقانی سرپرست سفارت افغانستان در امارات متحده عربی داشت.

در خبرنامه ای که دفتر ریاست عمومی نخست وزیر در حساب رسمی ایکس خود در این رابطه منتشر کرده آمده است: بدرالدین حقانی ضمن ارائه اطلاعات در مورد فعالیت‌های سفارت افغانستان در این کشور مطرح کرد که علاوه بر توزیع شناسنامه و پاسپورت به افغان‌های مقیم دبی و ابوظبی، بسیاری از مشکلات آنها رسیدگی و حل شده است.

همچنین در این دیدار سرپرست سفارت افغانستان در امارات از اعلام آمادگی سرمایه گذاران اماراتی در بخش های کشاورزی و تحصیلات عالی خبر داد.

بر اساس گزارش ایراف، در نشست دوم، فضل محمد حقانی سرپرست سفارت افغانستان در ایران مطرح کرد که روابط ایران و افغانستان در سطح خوب است.

در این دیدار او همچنین گفت که تعداد زیادی از دانشجویان افغانستان در ایران در حال تحصیل هستند که به زودی قرار است روند توزیع شناسنامه و پاسپورت برای آنان آغاز شود.

حقانی در بخش دیگری از صحبت های خود گفت که در مورد مسئله مهاجرین با طرف ایرانی درحال صحبت هستند.

معاون سیاسی نخست‌وزیر طالبان نیز در این دیدارها گفت که کشورش خواهان روابط مثبت اقتصادی و سیاسی با همسایگان و جهان است.

او گفت حکومت سرپرست خواهان روابط حسنه و فضای احترام متقابل است.

وی افزود نمایندگی های افغانستان باید تلاش کنند که فرصت های خوب در عرصه سرمایه گذاری و فعالیت های اقتصادی و تمایل افغانستان برای تعامل سیاسی به کشورهای میزبان توضیح دهند.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900595

دیگر خبرها

  • تمجید نخست‌وزیر بورکینافاسو از پیشرفت‌های ایران
  • آتش سوزی در پتروشیمی آبادان مهار شد
  • کاخ سفید: بلینکن برای برقراری آتش‌بس ۶ هفته‌ای در غزه تلاش می‌کند
  • خبر خوب برای دانشجویان افغان در ایران
  • سفر وزیر خارجه آمریکا به عربستان | گفت و گوی مهم برای آتش بس در غزه
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود؛ غزه محور اصلی گفت‌وگو با مقامات سعودی
  • نخست‌وزیر عراق: جامعه جهانی به وظیفه خود برای توقف جنگ ظالمانه غزه عمل کند
  • نخست‌وزیر عراق: جامعه بین‌المللی جنگ غزه را متوقف کند
  • ایران بازار عراق را از دست می‌دهد؟ | واکنش معاون وزیر صمت به رقابت ترکیه با ایران در بازار عراق