Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-01@03:51:04 GMT

ترکیب هنر اسلامی و اروپایی در آثار هنرمند ایرلندی

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۷۰۷۱۵

ترکیب هنر اسلامی و اروپایی در آثار هنرمند ایرلندی

آنا کورف در سال ۲۰۰۲ در سفر به کشور مراکش در دانشگاه های این کشور با هنر اسلامی آشنا شده است و بیشتر در آثارش از این هنرها الهام می گیرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از آیریش تایمز، هنرمند ایرلندی با الهام از هنرهای اسلامی نمایشگاهی از آثارش که برگرفته از هنر اسلامی و هنر اروپایی است برگزار کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نمایشگاه در موزه شهر دوبلین در حال برگزاری است.

 

آنا کورف در سال 2002 در سفر به کشور مراکش در دانشگاه های این کشور با هنر اسلامی آشنا شده است و بیشتر در آثارش از این هنرها الهام می گیرد.

 

کورف آلمانی الاصل در حال حاضر در شهر دوبلین زندگی می کند و می گوید استقبال خوبی از آثارش شده است. او هم اکنون انتشاراتی (Tir Eolas) تاسیس کرده است و کتاب های مصوری برگرفته از آثار هنرهای اسلامی و هنر سلتی چاپ می کند.

 

در قالب کلی و تاریخی، هنر سلتی مشخصاً هنر قوم سلتی ساکن انگلستان و ایرلند از حدود ۴۵۰ قبل از میلاد تا ۷۰۰ بعد از میلاد را شامل می‌شود، از مشخصات این هنر تزئینات انتزاعی نامتقارن و خمیده خط و نیز عموماً ترکیب یافته با شکل‌های جانوران است.

پایان پیام/42

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه رمضان خبرگزاری شبستان ماه مبارک رمضان سبک زندگی اسلامی خبرگزاری مجلس قرآن بیانیه گام دوم انقلاب مسجد آران و بیدگل ایرلند هنر اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۷۰۷۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجمع دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی واحد سلماس

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،همزمان با سراسر کشور دانشجویان، اساتید و کارکنان واحد سلماس نیز در حمایت از خیزش دانشجویان آمریکایی و اروپایی (در حمایت از مردم مظلوم غزه) و محکوم کردن اقدام پلیس آمریکا در ضرب و شتم دانشجویان، مقابل ساختمان آموزشی دانشگاه تجمع کردند.   دکتر ناصری رییس دانشگاه ازاد شهرستان سلماس ضمن حمایت از خیزش دانشجویان آمریکایی و اروپایی، اقدامات ضد دانشجویی مسوولین این دولت‌ها را محکوم کرد.   او در این خصوص اظهار داشت: خیزش دانشجویی اخیر در حمایت از فلسطین در امریکا و اروپا، بزرگ‌ترین اعتراضات ضد اسراییلی در دل غرب از زمان تأسیس این رژیم جعلی است و نویدبخش فعال شدن دوباره جنبش دانشجویی در امریکا و اروپا این بار علیه اسراییل است

دیگر خبرها

  • تجمع دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی سبزوار در حمایت از خیرش اساتید و دانشجویان آمریکایی و اروپایی
  • چگونه به هنر نگاه کنیم و واقعا آن را ببینیم؟
  • خیزش بزرگ دانشجویان بیان انزجار از تحرکات حمایتی حاکمان امریکایی و اروپایی است
  • تجمع دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی واحد سلماس
  • موافقت شورای صدور ساخت آثار سینمایی با فیلم‌نامه هنرمند چهارمحال و بختیاری
  • لزوم برندینگ شهری با احیای گرافیک محیطی
  • بانوان هنرمند انقلاب اسلامی به منویات اخیر رهبر انقلاب پاسخ دادند
  • مروری بر آثار ایرانی در بینال ونیز/ آنجا که نگاه پایان می‌گیرد
  • نمایشگاه آثار هنری کنگره جهانی محمد(ص) در شورای شهر شیراز برپا شد
  • هنرمند انقلابی در راستای توحید الهی گام برمی دارد