Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-05@19:57:50 GMT

کوپنی کردن ارزاق القاء بازگشت به دوران جنگ و محدودیت است

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۷۰۸۴۰

کوپنی کردن ارزاق القاء بازگشت به دوران جنگ و محدودیت است

آرین منش با بیان اینکه کوپنی کردن ارزاق اظهارات مسئولان مبنی بر وفور کالا را کمرنگ می کند، گفت: کوپنی کردن ارزاق به طور کلی القاء بازگشت به گذشته و دوران جنگ و محدودیت را در اذهان عمومی زنده می کند و در شرایط کنونی به نفع کشور نیست.

«جواد آرین منش» در گفتگو با خبرنگار احزاب  خبرگزاری شبستان در مورد کوپنی کردن ارزاق گفت: توزیع ارزاق کوپنی در نظامهای دولتی معمول است این امر مزایا و ایراداتی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تجربه قبلی کوپنی شدن ارزاق در کشور نشان داد که برخی رانت ها در کشور به وجود آمد و اختلاس هایی در کشور صورت گرفت.

 

نماینده دوره هفتم و هشتم مجلس شورای اسلامی افزود: هرجا که یارانه ای وجود داشته باشد خطر سوء استفاده هم وجود دارد.

 

نماینده مردم مشهد در دوره هفتم و هشتم مجلس در مورد مزایای کوپنی شدن ارزاق نیز تصریح کرد: در این روش عدالت بیشتر حکمفرماست و توزیع عادلانه اقلام بهتر صورت می گیرد و می توان نظارت دقیق تری انجام داد تا کالاهای سهمیه بندی به دست نیازمندان و مصرف کنندگان برسد.

 

این نماینده ادوار مجلس خاطر نشان کرد: القاء کمبود یکی از معایب این شیوه است زیر ا هرگاه موضوع سهمیه بندی و کوپنی شدن ارزاق مطرح می شود مفهوم دیگر آن این است که کالاهای مورد نیاز به اندازه کافی در بازار وجود ندارد و کالاهای موجود در بازار باید سهمیه بندی شود تا همه بتوانند از آن استفاده کنند.

 

عضو اصولگرای ادوار مجلس ادامه داد: کوپنی کردن ارزاق به طور کلی القاء بازگشت به گذشته و دوران جنگ  و محدودیت را در اذهان عمومی زنده می کند زیرا دولت و مسئولان دولتی وقتی می گویند انبارها پر از کالا است و کمبود وجود ندارد عملا با سهمیه بندی و کوپنی شدن ارزاق اظهارات مسئولان مبنی بر وفور  کالا و امکانات رنگ می بازد و مردم احساس کمبود می کنند.

 

وی گفت: کوپنی کردن ارزاق گاهی هم ولعی را در میان مردم به سمت کالاهای سهمیه بندی ایجاد می کند تا کسانی که نیازی به ارزاق سهمیه بندی ندارند  به سمت گرفتن این کالاها اشتیاق پیدا کنند و به عنوان اینکه حق مسلم ماست علیرغم نیازشان این کالاها را دریافت کنند.

 

آرین منش اظهار کرد: در شرایط کنونی به نفع کشور و فضای عمومی جامعه کوپنی شدن ارزاق را نمی بینم./

پایان پیام/34

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه رمضان ماه مبارک رمضان خبرگزاری شبستان مجلس سبک زندگی اسلامی بیانیه گام دوم انقلاب آیت الله مصباح یزدی معاملات بورس بورس نمایشگاه قرآن توزیع بسته ارزاق محدودیت احزاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۷۰۸۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش حضور دانشگاه‌های ایران در رتبه بندی آسیایی تایمز ۲۰۲۴


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، سیداحمد فاضل‌زاده رئیس مؤسسه ISC گفت: پایگاه رتبه بندی تایمز یکی از نظام‌های رتبه‌بندی معتبر در سطح بین المللی است که در سال ۲۰۱۳ میلادی برای اولین بار رتبه بندی دانشگاه‌های آسیایی را در کنار رتبه بندی‌های بین المللی خود انجام داد.

وی افزود: در گزارش اخیر رتبه بندی دانشگاه ­های آسیایی سال ۲۰۲۴ از ایران تعداد ۷۳ دانشگاه حضور داشته اند که ۴ دانشگاه کشور در میان ۱۰۰ دانشگاه برتر آسیا قرار گرفته اند. رتبه بندی آسیایی تایمز در سال ۲۰۲۴، تعداد ۷۳۹ دانشگاه را از ۳۱ کشور در بردارد. همانند سال‌های گذشته، کشور ژاپن با ۱۱۹ دانشگاه بیشترین تعداد دانشگاه را در این رتبه بندی دارد و هند با ۹۱ موسسه در رتبه بعدی قرار دارد. رتبه‌های اول تا دهم در جدول ۱ قابل مشاهده است.

 

رئیس موسسه ISC گفت: سهم ایران از نظر تعداد دانشگاه‌های رتبه بندی تایمز آسیایی ۲۰۲۴، ۷۳ دانشگاه است که در حدود ۱۰ درصد دانشگاه‌های این رتبه بندی را شامل می‌شود که در جدول ۲ قابل مشاهده است.

جدول ۲: تعداد دانشگاه‌های ایران در رتبه بندی تایمز آسیا در سال‌های مختلف

 

فاضل زاده افزود: در رتبه بندی آسیایی تایمز ۲۰۲۴، تعداد ۷۳ دانشگاه از ایران حضور دارند. دانشگاه‌های صنعتی شریف، صنعتی امیرکبیر، علم و صنعت ایران، تهران و صنعتی شیراز به ترتیب رتبه اول تا پنجم ایران را کسب کردند. نتایج دانشگاه‌های ایران در جدول ۳ قابل مشاهده است.

جدول ۳: جایگاه دانشگاه‌های ایران در رتبه بندی تایمز کشور‌های آسیایی سال ۲۰۲۴

 

عملکرد دانشگاه‌های کشور‌های اسلامی قاره آسیا در رتبه بندی آسیایی تایمز ۲۰۲۴

رئیس موسسه ISC گفت: از میان کشور‌های اسلامی قاره آسیا، در مجموع ۳۰۶ دانشگاه از ۱۷ کشور اسلامی در رتبه بندی ۲۰۲۴ حضور دارند این در حالی است که در رتبه بندی ۲۰۲۳ این تعداد ۲۵۳ دانشگاه بوده است. از لحاظ تعداد حضور دانشگاه، کشور ترکیه و ایران به ترتیب با ۷۵ و ۷۳ دانشگاه، بیشترین حضور را داشته اند.

 

دانشگاه‌های کشور‌های اسلامی با رتبه ۱۰۰ و کمتر، در رتبه بندی آسیایی تایمز ۲۰۲۴ در جدول ۴ قابل مشاهده است.

جدول ۴: دانشگاه‌های برتر کشور‌های اسلامی در رتبه بندی آسیایی تایمز ۲۰۲۴

 

 روش شناسی رتبه بندی آسیایی تایمز ۲۰۲۴

فاضل زاده گفت: روش شناسی رتبه بندی آسیایی تایمز ۲۰۲۴ مانند رتبه بندی جهانی تایمز، به طور قابل توجهی تغییر کرده است. تعداد شاخص‌های مورد استفاده از ۱۳ به ۱۸ شاخص رسیده است با این حال مانند روش­شناسی پیشین، شاخص­های عملکردی در ۵ معیار کلی قرار دارند: آموزش، پژوهش، کیفیت پژوهش، چشم انداز بین المللی و صنعت. جدول ۵ شاخص‌های مورد استفاده در هر معیار را نشان می­ دهد.

وی افزود: روش شناسی این رتبه بندی همانند روش شناسی رتبه بندی جهانی تایمز است با این تفاوت که در رتبه بندی دانشگاه‌های آسیایی این شاخص‌ها جهت رتبه بندی دانشگاه‌های آسیایی مجددا تنظیم و وزن دهی می‌شوند.

جدول ۵. معیار‌ها و شاخص ­های رتبه بندی آسیایی تایمز ۲۰۲۴

دیگر خبرها

  • افزایش حضور دانشگاه‌های ایران در رتبه بندی آسیایی تایمز ۲۰۲۴
  • ماجرای سهمیه بنزین ۱۵ لیتری به هر خانوار چیست؟
  • ماجرای سهمیه بنزین ۱۵ لیتری به هر خانوار چیست؟!
  • سبقت تاریخی فوتبال ایتالیا از اسپانیا
  • خدشه‌دار شدن استقلال دانشگاه؛ «دخالت‌ها در دانشگاه زیاد شده است»
  • آخرین اخبار از وضعیت ترافیکی راه‌هایی کشور امروز شنبه ۱۵ اردیبهشت/ کدام محورها مسدود است؟
  • (ویدئو) وضعیت محدودیت‌های ترافیکی در جاده‌های کشور
  • تاکید بر رفع محدودیت ترخیص کالا‌های ملوانی
  • محدودیت ترخیص کالا‌های ملوانی نیازمند اقدام فوری
  • پیروزی استقلال آبی پوشان ملاثانی در فوتبال دسته اول