Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@13:33:10 GMT

صاعقه جان مردی را در شهرستان بویراحمد گرفت

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۷۱۱۶۲

صاعقه جان مردی را در شهرستان بویراحمد گرفت

یاسوج- ایرنا- رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: یک چوپان 45 ساله اهل منطقه لوداب واقع در شهرستان و بویراحمد بر اثر برخورد صاعقه جان باخت.

جلال پوران فرد روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: عصر روز گذشته در پی رعد و برق و باران های پراکنده در مناطق مختلف کهگیلویه و بویراحمد تماسی از دهیار لوداب به اورژانس ۱۱۵یاسوج مبنی بر یک مورد صاعقه زدگی یکی از اهالی آن منطقه دریافت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: بر اساس این گزارش مرد ۴۵ ساله ای در کوه چال شاهین لوداب که برای چرای گوسفندان به کوه رفته بود دچار صاعقه زدگی شده بود.
پوران فرد بیان کرد: بلافاصله آمبولانس ۱۱۵ لوداب اعزام شد به علت طولانی بودن مسیر و نامناسب بودن جاده آمبولانس اورژانس در جاده در گل ولای ماند.
وی عنوان کرد: امکان ادامه و برگشت وجود نداشت اما بر اساس اطلاعات کسب شده از نیروهای اورژانس این مصدوم ۴۵ ساله صاعقه زدگی جان خود را در میانه راه ازدست داده بود.
رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: روز گذشته همچنین تماس دیگری از یکی از اهالی منطقه کاکان حوالی چشمه چنار مبنی بر صاعقه زدگی گزارش شد که بلافاصله اکیپ اورژانس اعزام شدند.
وی ابراز داشت: نیروهای اورژانس به دلیل اینکه دسترسی غیر ممکن بود از طرف گنجه ای کهنه با آمبولانس کمک دار به محل اعزام شدند و پس از سه ساعت پیاده روی در کوه حجاج به محل وقوع حادثه رسیدند.
پوران فرد بیان کرد: نیروهای اورژانس موفق شدند با کمک اهالی گنجه ای کهنه با لانگ مصدوم صاعقه زدگی ۳۶ ساله را بعد از اقدامات پزشکی لازم از مرگ نجات و به بیمارستان شهید بهشتی انتقال دهند.
رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: آثار خونریزی از گوش و قرمزی و سفتی صاعقه بر روی شکم این فرد قابل مشاهده بود.
طبق اطلاعات کسب شده این فرد برای تفریح به کوه رفته بود.
در دوازدهم فروردین امسال نیز صاعقه جان مرد 30 ساله گچسارانی را هم گرفت.
در 23 فروردین همچنین صاعقه جان چوپان 23 ساله اهل روستای قلعه نادر از توابع شهرستان بهمئی در این استان را گرفت.
کهگیلویه و بویراحمد با مساحتی حدود 16 هزار و 249 کیلومتر مربع، سرزمینی مرتفع و کوهستانی با اقلیم سردسیری و گرمسیری در جنوب غربی ایران قرار دارد.
9868/6110

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي صاعقه حوادث كهگيلويه و بويراحمد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۷۱۱۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بی بهره بودن استان از ظرفیت سدها را به رهبر انقلاب گزارش می دهیم

دریافت 75 MB

به گزارش خبرنگار مهر، سید نصیر حسینی نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد، دوشنبه شب در آیین اجلاسیه سرداران و ۴۲۲ شهید شهرستان کهگیلویه افزود: در تقسمات سدها بهره کهگیلویه و بویراحمد اندک است و باید سهم مردم ما ملاحظه شود.

کد خبر 6092610

دیگر خبرها

  • نجات پسر ۶ ساله که دچار غرق شدگی شده بود
  • جابه‌جایی بیش از یک میلیون تن کالا از کهگیلویه و بویراحمد
  • تخریب ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی بویراحمد
  • گزارش تسنیم از اجلاسیه سرداران و ۴۲۲ شهید کهگیلویه
  • بی بهره بودن استان از ظرفیت سدها را به رهبر انقلاب گزارش می دهیم
  • سه پرواز پی در پی و نجات بخش اورژانس هوایی ارومیه
  • رقابت قرآنی ۱۲۰۰ دانش‌آموز و معلم در کهگیلویه و بویراحمد
  • تزریق جان دوباره به اورژانس کشور
  • ۱۵۰ میلیون تومان هزینه هر سورتی پرواز بالگرد اورژانس
  • خرید ۵۰۰ دستگاه آمبولانس جدید و پیشرفته