Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-26@04:40:24 GMT

پیش بینی برداشت ۳ هزار تنی گندم در نهاوند

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۷۱۵۳۹

پیش بینی برداشت ۳ هزار تنی گندم در نهاوند

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، حسین خردمند، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند بیان کرد: شهرستان نهاوند یکی از مناطق مهم تولید گندم استان است که همه ساله ارقام مرغوبی از این محصول را در اختیار مصرف کنندگان قرار می‌دهد.

وی افزود: سطح زیر کشت گندم در نهاوند ۱۹ هزار و ۴۸۰ هکتار است که از این میزان ۱۲ هزار و ۴۸۰ هکتار آن آبی و ۷۰۰۰ هکتار نیز دیم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند از پیش بینی افزایش ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار تنی گندم در سال زراعی جاری خبر داد و گفت: با توجه به بارش‌های خوب فروردین ماه گذشته که باعث افزایش تولید گندم در مزارع کشت دیم شد پیش بینی می‌شود امسال در مقایسه با سال گذشته افزایش تولید داشته باشیم.

خردمند از ذخیره سازی بخش عمده گندم مازاد بر نیاز کشاورزان در انبار و سیلو‌های نهاوند خبر داد و گفت: در شهرستان نهاوند قابلیت ذخیره گندم به میزان ۲۰ تا ۲۲ هزار تن وجود دارد و در صورت نیاز بخشی از آن در انبار‌های مرکز استان ذخیره می‌شود.

وی ارقام گندم نهاوند را یکی از مرغوب‌ترین گندم‌های استان ذکر کرد و افزود: ارقام گندم تولیدی نهاوند شامل پیشگام، میهن و سایونز است که امسال هم واریته حیدری به آن اضافه شده که از ارقام با مرغوبیت بالای گندم است.

مدیر جهاد کشاورزی نهاوند افزود: در حال حاضر قیمت خرید تضمینی گندم از سوی دولت ۱۷۰۰ هزار تومان تعیین شده که کشاورزان می‌توانند گندم مازاد بر نیاز خود را با این قیمت تحویل مراکز خرید کنند.

خردمند زمان برداشت گندم در این شهرستان از اوایل تیرماه آغاز می‌شود و گفت: در این راستا بیش از ۸۰ دستگاه کمباین به کار گرفته می‌شود.

انتهای پیام/ب

سطح زیر کشت ۱۹ هزار تن گندم در نهاوند

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی محصولات کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۷۱۵۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید گندم را به ۱۹ میلیون تن می رسانیم

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️  مجتبی خیام نکویی افزود: میانگین برداشت گندم آبی از هر هکتار ۴ تن و ۴۰۰ کیلوگرم است که اگر به این میزان یک تن اضافه شود تولید گندم به ۱۱ میلیون تن می‌رسد.
رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی کشور  افزود:  برداشت گندم دیم از ۴۰۰ کیلوگرم در هر هکتار به یک تن و ۴۰۰ کیلوگرم رسیده است که اگر این مقدار به ۲ تن افزایش یابد مجموع تولید گندم دیم هشت میلیون تن خواهد شد.
به گفته خیام نکویی، نیاز کشور به گندم برای تولید نان ۱۲ میلیون تن و برای صنف و صنعت یک و نیم میلیون تن است که در مجموع نیاز کشور به گندم ۱۳ و نیم میلیون تن است.
خیام نکویی گفت: از مجموع ۱۰ هزار شرکت دانش بنیان و فناور در کشور ۷۰۰ شرکت در حوزه کشاورزی فعالیت می‌کنند که هفت درصد را شامل می‌شود و این تعداد باید به ۲۰ درصد برسد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • آغاز برداشت گندم در شهرستان دهلران
  • آغاز برداشت گندم در جنوب سیستان و بلوچستان
  • آغاز برداشت گندم از سطح سه هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور
  • آغاز برداشت گندم از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور
  • تولید گندم را به ۱۹ میلیون تن می رسانیم
  • برداشت گندم از مزارع شهرستان دشتی
  • برداشتِ خوشه‌های طلایی گندم در منوجان
  • آغاز برداشت غلات از مزارع فراشبند
  • تجلیل از نانوایان و کشاورزان نمونه در مرند
  • برداشت گندم از مزارع مهران