Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@16:46:52 GMT

ویکی پدیا در چین مسدود شد

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۷۱۶۹۱

ویکی پدیا در چین مسدود شد

تهران- ایرنا- بنیاد ویکی‌مدیا تایید کرد از ماه آوریل، سایت ویکی پدیا در سرزمین اصلی چین مسدود شده و نسخه آن به تمام زبان‌ها از دسترس کاربران چینی خارج شده است.

پیش از این نسخه چینی سایت ویکی پدیا در کشور چین مسدود شده بود، اما اکنون محدودیت دسترسی به این سایت گسترش یافته و شامل تمام نسخه‌های آن به زبان‌های مختلف شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ویکی مدیا در این رابطه اعلام کرد هیچ‌گونه اخطاری در رابطه با مسدود شدن سایت خود دریافت نکرده است. این بنیاد در بیانیه‌ای گفت: «در اواخر آوریل بنیاد ویکی‌مدیا متوجه شد سایت ویکی پدیا از دسترس کاربران چینی خارج شده است. پس از تحلیل گزارش‌های ترافیک داخلی خود مطمئن شدیم تمام نسخه‌های سایت ویکی پدیا به زبان‌های مختلف، در کشور چین مسدود شده است.»
دانشنامه آنلاین ویکی پدیا که توسط شبکه‌ای از داوطلبان موسوم به اجتماع ویکی پدیا ویرایش می‌شود، به طور متناوب در کشورهای مختلف جهان مسدود شده است. سایت ویکی پدیا در سال 2017 میلادی توسط کشور ترکیه و در سال فعلی میلادی در کشور ونزوئلا نیز مسدود شده است.
ویکی‌پدیا با بیش از ۲۸۰ زبان با محتوای آزاد است که با همکاری افراد داوطلب نوشته می‌شود و هر فرد که به اینترنت دسترسی داشته باشد می‌تواند مقاله‌های آن را ویرایش کند. این دانشنامه «متن باز» با هدف آفرینش و انتشار جهانی مطالب به تمامی زبان‌های زندهٔ دنیا فعالیت می کند و گردانندگان آن در بنیاد ویکی‌مدیا چندین پروژهٔ مشابه دیگر همچون ویکی‌واژه، ویکی‌کتاب، ویکی‌گفتاورد، ویکی‌خبر، ویکی‌دانشگاه، ویکی‌سفر، ویکی‌داده و ویکی‌گونه را پدید آورده اند.
علمی**9259**1055

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمی آموزشی ویکی پدیا چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۷۱۶۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محور کرج -چالوس مسدود شد

 

به گزارش تابناک، علی زندی فر گفت: به علت ادامه عملیات نصب توری بر روی سنگ، محور کرج چالوس از کیلومتر ۱ تا ۶ (محدوده کندر) از تاریخ ۹ اردیبهشت تا ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ از ساعت ۰۹:۰۰ الی۱۵:۰۰ مسدود می‌شود.
زندی فر بیان کرد: بر همین اساس تردد از ابتدای میدان امیرکبیر تا کندر در زمان اجرای عملیات ممنوع است و تردد از محور فرعی آتشگاه - نوجان و آزادراه تهران - شمال انجام می‌شود.


مدیر کل راهداری البرز خاطرنشان کرد: رانندگان برای اطلاع از آخرین وضعیت راه‌ها با سامانه ۱۴۱ تماس بگیرند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

دیگر خبرها

  • دسترسی به نقشه مترویی راه های کشور در سایت ۱۴۱ فراهم شد
  • چرا تنها سایت موزه غرب کشور عاقبت به خیر نشد
  • حمله شدیدالحن سایت اصولگرا به ذوالنوری | به چه حقی "شورایعالی سران قوا" که دستور رهبری است را خلاف می‌دانی!
  • حمله به ویکی پدیای کریس وود؛ او از منچسترسیتی پول گرفته است! + عکس
  • محور کرج -چالوس مسدود شد
  • مسدود بودن بلوار استاد مهندسی آباده
  • پردیس تحقیقات ملی دیم گچساران ۵۰ رقم بذر جدید معرفی کرد
  • فعالیت ۸ سایت تبدیل بقایای کشاورزی به خوراک دام در کشور
  • گچساران ایستگاه اصلی تولید بذر در منطقه گرمسیری و نیمه گرمسیری
  • ویکی فقه؛ دانشنامه‌ای در حوزه علوم اسلامی