Web Analytics Made Easy - Statcounter

افشین فرزام مربی تیم ملی روئینگ مردان کشورمان با شروع سومین مرحله اردوی تمرینی پاروزنان در دریاچه آزادی در گفتگو با خبرنگار مهر، گفت: قرار است در چند روز آینده با مسئولین فدراسیون قایقرانی برای حضور در مسابقات انتخابی المپیک صحبت خواهم کرد. طبق قوانین فدراسیون جهانی در صورتی می‌توانیم در رقابت‌های قاره‌ای سهمیه المپیک ۲۰۲۰ شرکت کنیم که حتماً یک حضور در مسابقات جهانی داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: اگر قرار باشد این قانون رعایت شود و مشکلی در کسب سهمیه به وجود نیاید اول باید در مسابقات جهانی اتریش که شهریور ماه امسال برگزار خواهد شد شرکت کنیم. بعد از آن مسابقات قهرمانی آسیا در آبان ماه در کره جنوبی و دیدارهای انتخابی المپیک توکیو نیز اردیبهشت ماه سال آینده برگزار خواهد شد. این بحث برای ما خیلی مهم است به دلیل اینکه اگر در مسابقات جهانی حضور نداشته باشیم، شرکت در مسابقات انتخابی قاره آسیا را از دست خواهیم داد.

مربی تیم ملی روئینگ مردان کشورمان خاطرنشان کرد: قوانین کسب سهمیه المپیک کمی سخت شده است. در صورتی می‌توانیم دو سهمیه بگیریم که در مسابقات قاره‌ای دو طلا داشته باشیم و این کار سختی است. در حال حاضر نمی‌توان پیش بینی کرد که شانس مردان یا زنان قایقران در کسب سهمیه بیشتر است. زمانی که مربی تیم بانوان بودم وضعیت قایقرانان زن خوب بود و آنها توانستند سهمیه المپیک برزیل را با کسب مدال نقره به دست بیاورند اما مردان موفق به دریافت این امتیاز نشدند. اما من تمام تلاش خود را انجام می‌دهم تا این اتفاق برای قایقرانان مرد بیفتد و آنها هم بتوانند سهمیه المپیک بگیرند.

وی در ادامه روال تمرین پاروزنان را مثبت قلمداد کرد و بیان داشت: شرایط بچه‌ها خوب است. به نسبت نفرات اصلی و باتجربه‌تر وضعیت بهتری دارند و روند خوبی را طی می‌کنند. قرار است فشار مضاعفی را روی تمرینات بیاوریم تا عقب افتادگی‌هایی را که به دلیل تأخیر در برگزاری اردوها داشتیم، جبران کنیم.

فرزام در پاسخ به سوال خبرنگار مهر مبنی بر اینکه «بعد از بازی‌های آسیایی جاکارتا ورزشکاران از کمبود تجهیزات به خصوص قایق‌ها و پاروهای فرسوده گلایه می‌کردند آیا در سال پیش از المپیک این مشکل حل شده است؟»، گفت: کمبود که داریم ولی الان منتظر هستیم تا قایق‌های جدیدی که سفارش داده شده به دستمان برسد اما پاروهایمان فرسوده است. این مسئله ریسک کار را در مسابقات بالا می‌برد. می‌خواهم با فدراسیون صحبت کنم تا تهیه پارو در برنامه آتی قرار بگیرد.

مربی تیم روئینگ تصریح کرد: امیدواریم حداقل برای نفرات اصلی پاروی جدید تهیه شود. در غیر این صورت هر اتفاقی در مسابقات همچون شکستن پارو خواهد افتاد. ما قبل از این هم با این اتفاق تلخ روبرو شده‌ایم. عاقل حبیبیان در سال ۲۰۱۵ در فینال مسابقات قهرمانی آسیا پارویش شکست!

«این قایق‌ها و پاروها برای چند سال قبل است؟»، وی در پاسخ به این سوال گفت: قایق‌ها و تجهیزات ما برای ۱۰ سال قبل است. البته تعداد محدودی پارو را سال قبل خریدیم اما این تعداد کفایت نمی‌کند. در حال حاضر هم قیمت پاروها به شدت بالا رفته است. بسته به اینکه پارو را از اروپا یا آسیا خرید کنیم قیمت‌ها فرق می‌کند. یک جفت پارو در اروپا به ارزش ۸۰۰ یورو و در آسیا با واسطه به ارزش ۱۰ هزار دلار خرید می‌شود یعنی یک جفت پارو برای یک نفر نزدیک به ۱۵ میلیون تومان برای ما تمام خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، سومین مرحله از اردوی تیم ملی روئینگ مردان با هدف حضور در رقابت‌های قهرمانی آسیا و انتخابی المپیک، با حضور محسن شادی، میلاد اله وردیان، فرزاد کربلای قلی زاده، فرهاد کربلای قلی زاد و عاقل حبیبیان از آذربایجان غربی، حمیدرضا رضوانی، سیاوش سعیدی، خشایار عباس آبادی، مهدی قپانوری و محمدحسین حقی از تهران، بهمن نصیری از زنجان، پیام مطاعی از کرمانشاه و امیرحسین محمودپور از گیلان و به مربیگری افشین فرزام تا پنجم خردادماه در دریاچه آزادی برگزار می‌شود.

کد خبر 4614995

منبع: مهر

کلیدواژه: دریاچه روئینگ مسابقات جهانی افشین فرزام اردوی تیم ملی قایقرانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۷۱۷۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه ریزی برای دونده های شانس کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۴ پاریس

به گزارش جام جم آنلاین، در این جلسه زمان بندی تمرینی ورزشکاران با نظر مربیان هر ورزشکار، برنامه به اوج رسانی عملکرد ورزشی، زمان و محل برگزاری اردوهای تمرینی و الویت مسابقات پیشرو به بحث گذاشته شد. در این راستا با حضور مدیر روابط بین الملل فدراسیون کلیه مسابقات ثبت شده در لیست فدراسیون جهانی و میزان اهمیت و امتیار کسب شده در هر کدام مورد بررسی قرار گرفت. و در نهایت با توجه به محدودیت زمانی تا کسب سهمیه المپیک که ۱۰ تیرماه سال‌جاری میباشد، مسابقات مد نظر، زمان برگزاری، امکانات مورد نیاز تا کسب سهمیه و هزینه های اردو، ماسور و فیزیوتراپ ورزشی به تصویب طرفین رسید. 

لازم به ذکر است این جلسات بصورت مجازی با دو شانس دیگر کسب سهمیه المپیک، خانم فرزانه فصیحی و حمیده اسماعیل نژاد ادامه خواهد داشت.

دیگر خبرها

  • برنامه ریزی برای دونده های شانس کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۴ پاریس
  • آنهایی که اهل ژیمناستیک نیستند، به انتخابات نیایند
  • بازگشت آقای ستاره دوباره تاخیر افتاد؛یزدانی شاید وقتی دیگر!
  • حذف دیوید تیلور استرس را از روی حسن یزدانی برداشت
  • وضعیت اضطراری؛ شرایط خیلی امیدوار کننده نیست / سر بی کلاه دو و میدانی در المپیک
  • محمدی: حذف تیلور استرس را از روی یزدانی برداشت/ حریف او را دست کم نگیرید
  • سر بی کلاه دو و میدانی در المپیک؛وضعیت اضطراری
  • بررسی وضعیت دوومیدانی‌کاران ایران برای رسیدن به سهمیه المپیک
  • حذف تیلور استرس را از روی یزدانی برداشت/ حریف او را دست کم نگیرید
  • کمک هزینه IOC در تیراندازی به افرادی که باید می رسید نرسید