Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-04@11:23:23 GMT

بازوی رباتیکی که احساسات را درک می‌کند

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۷۱۷۹۱

بازوی رباتیکی که احساسات را درک می‌کند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تک اکسپلور، آلبایروس دورته دانشجوی سازنده این ربات می‌گوید برای طراحی آن از یکی از کارتون‌های تولیدی شرکت پیکسار به نام Jr. lamp الهام گرفته است. در این کارتون یک چراغ مطالعه احساساتی قادر به درک احساسات و عواطف انسان‌ها است.

وی برای تولید این ربات از رایانه کوچک و جیبی Raspberry Pi استفاده کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تولید بازوی رباتیک ربات مذکور هم با همکاری شرکت Slant Concepts انجام شده است. در انتهای این بازوی رباتیک دوربین و حسگرهایی برای شناخت بهتر محیط نصب شده است.

بازوی رباتیک یادشده علاوه بر درک احساسات انسانی قادر به عکسبرداری نیز هست و می‌تواند به طور خودکار دوربین خود را به گونه‌ای تنظیم کند که با قرار گرفتن در برابر سوژه عکس دلخواه خود را تهیه کند. همچنین می‌توان این ربات را به گونه‌ای برنامه ریزی کرد که به دنبال چهره افراد بگردد و از آنها عکس بگیرد.

ربات یادشده با مشاهده هر فرد احساسات وی را در یکی از پنج دسته شاد، خشمگین، غمگین، متعجب یا خنثی تقسیم بندی می‌کند. در صورت خوشحال بودن، بازوی رباتیک خود را کمی تکان می‌دهد، در صورت خشمگین بودن با فرد دست می‌دهد، در صورت غمگین بودن بازو به آرامی به سمت پایین می‌آید و در صورت شگفت زده بوده به عقب می‌رود. تعدادی چراغ ال ای دی نیز به صورت مدور در انتهای بازوی رباتیک نصب شده که متناسب با احساسات فرد روشن و خاموش می‌شوند.

کد خبر 4617274

منبع: مهر

کلیدواژه: رباتیک روبات اسپانیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۷۱۷۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهیابی دختران تبریزی به جام جهانی رباتیک هلند

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی تیم رباتیک دبیرستان فرزانگان ۴ تبریز به مربیگری سهیل شیخ احمدی و دستیارانش نوید اخوان، مسعود طهماسبی فرد و بهیاد زرنقی با عنوان «فیویورسا» با ترکیب ۶ نفر از دانش آموزان پایه یازدهم ریاضی و فیزیک به اسامی آسمان محمدی، اسرا حلمی، لیلا پورخدایی، آرمیتا شهیم، ثمین اکرامی و کیمیا منفرد به جام جهانی رباتیک ۲۰۲۴ هلند راه یافت.

تیم «فیویورسا» در هجدهمین دوره مسابقات بین المللی ربوکاپ آزاد ایران در فروردین ماه گذشته با کسب مدال نقره برتری خود را در مقابل تیم‌های قدرتمند و با تجربه پایتخت به نمایش گذاشتند و جزو ۹ تیم برتر سهمیه اعزام به مسابقات بین المللی ربوکاپ ۲۰۲۴ هلند را دریافت کردند.

دختران تبریزی برای نخستین بار در تاریخ مسابقات رباتیک به عنوان نماینده کشور ایران از آذربایجان شرقی در مسابقات جام جهانی رباتیک با رقبای خود از کشور‌های مختلف به رقابت می‌پردازند.
مسابقات جهانی ربوکاپ ۲۰۲۴ از تاریخ ۲۵ تا ۳۰ تیرماه سالجاری برگزار می‌شود و ۹ تیم برتر هجدهمین دوره مسابقات بین المللی آزاد ایران به عنوان نماینده کشور برای شرکت در مسابقات به هلند اعزام می‌شوند.

دیگر خبرها

  • سازمان نظام مهندسی بازوی تخصصی راه وشهرسازی آذربایجان غربی
  • اولین پوست الکترونیکی قابل کشش در جهان
  • تجهیز صنایع کشور با ربات‌های مجهز به هوش مصنوعی
  • فیلم‌های تبلیغاتی در هند احساسات ضد اسلامی را تقویت می‌کند
  • شورای اسلامی بازوی مشورتی برای مدیران کشور
  • تیم رباتیک فرزانگان ۴ تبریز به جام جهانی هلند راه یافت 
  • طراحی نیمکت مواج برای اتاق‌های انتظار (فیلم)
  • راهیابی دختران تبریزی به جام جهانی رباتیک هلند
  • شباهت بی‌نظیر زنبور رباتیک به زنبور واقعی
  • دستیار هوشمند خانگی/ هوش مصنوعی چگونه به خانه‌داری کمک می‌کند؟