Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@14:02:32 GMT

تأکید بر مشارکت حداکثری دانشگاهیان در «پویش ملی بهار همدلی»

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۷۱۸۱۷

تأکید بر مشارکت حداکثری دانشگاهیان در «پویش ملی بهار همدلی»

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت (مفدا)، پانزدهمین اجلاس معاونان فرهنگی و دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور با بحث و تبادل نظر در خصوص راه‌کارهای تحقق اهداف و مشارکت حداکثری در «پویش ملی بهار همدلی» و «بسیج ملی کنترل فشار خون» به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد.

در این اجلاس که به موضوع «کمپین ملی بهار ملی همدلی» و «بسیج ملی کنترل فشار خون» اختصاص داشت، بعد از سخنان دکتر محمدرضا فراهانی معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، تعدادی از معاونان فرهنگی و دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، به اظهار نظر و بحث و تبادل نظر در خصوص موضوعات اجلاس پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت با اشاره به «پویش ملی بهار همدلی» و اینکه هنوز در خصوص اهداف و اهمیت این پویش و نقش معاونت‌های فرهنگی و دانشجویی در ایجاد بستر مشارکت حداکثری ابهاماتی وجود دارد، گفت: یکی از برکات پویش ملی بهار همدلی این است که همه سلایق و نحله‌های فکری و اندیشه‌ای داخل دانشگاه حول یک موضوع مشترک با یک نام مشترک و در راستای یک هدف مشترک جمع شده‌اند که این موضوع به نظر من نقش بسیار زیادی در وفاق، وحدت و همدلی در دانشگاه خواهد داشت.

فراهانی یکی دیگر از برکات راه‌اندازی حرکتی در دانشگاه‌های علوم پزشکی جهت بازسازی خانه‌های کاملاً تخریب شده در سیل‌های اخیر را کمک به تحقق انسجام ملی دانست و خاطر نشان کرد: وقتی تعدادی از هم‌وطنان ما که در سیل‌های اخیر کشور خانه‌های خود را از دست داده‌اند مشاهده می‌کنند که تعداد دیگری از مردم در اقصی نقاط کشور با آنها اظهار همدردی می‌کنند و پول جمع کرده‌اند که خانه‌های آنها را بازسازی کنند، قطعاً این اقدام پایه‌های انسجام ملی را مستحکم‌تر می‌کند.

معاون وزیر بهداشت کاهش شکاف بین حاکمیت و ملت را از جمله دیگر برکات «پویش ملی بهار همدلی» توصیف کرد و اظهار داشت: در بحران‌های چند سال گذشته در کشور مشخص شد که برخی از مردم به دلایلی به نهادهای حمایتی حاکمیتی کشور اعتماد لازم را ندارد و سعی کردند که کمک‌های خود را از طرق دیگر به دست مردم آسیب‌دیده برسانند.

وی افزود: بنابراین اگر در این پویش قوی عمل شده و با کمک‌های مالی جمع شده در این پویش توسط نهادهای حمایتی برای مردم آسیب‌دیده خانه درست شود و توسط دانشگاهیان تحویل آنها شود، این موضوع شکاف ملت و حاکمیت را کاهش داده و بخشی از اعتماد عمومی به این نهادها باز خواهد گشت.

وی افزود: تمرین کار گروهی از دیگر برکات و اثرات مشارکت حداکثری در «پویش ملی بهار همدلی» است. به ندرت می‌توان کار فرهنگی را نام برد که در آن استادان، دانشجویان و کارکنان دانشگاه‌های علوم پزشکی در این حرکت جمعی و خیرخواهانه مشارکت کرده باشند، بنابراین پویش ملی بهار همدلی نماد مسؤولیت اجتماعی و کار جمعی تمامی دانشگاهیان علوم پزشکی است و معاونان فرهنگی و دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور باید هم‌گام با دانشجویان مؤسس این پویش بستر را برای مشارکت حداکثری در این فعالیت انسان‌دوستانه فراهم کنند.

فراهانی به «بسیج ملی کنترل فشار خون» اشاره کرد و گفت: امروزه فشار خون بالا یکی از بیماری‌های غیر واگیر مهلکی است که به دلیل سبک زندگی جوامع شهری در حال گسترش است، بنابراین از همه معاونان فرهنگی و دانشجویی می‌خواهم که تمام ظرفیت و توان خود جهت کمک به اجرای موفق این پویش پای کار بیاورند.

در پایان این نشست تعدادی از معاونان فرهنگی و دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در خصوص اقدامات انجام شده و تجارت دانشگاهی خود در کمک به پویش ملی بهار همدلی صحبت کردند و مقرر شد به مدت یک‌ماه هر هفته اجلاس معاونان فرهنگی و دانشجویی با هدف پیگیری میزان تحقق اهداف این دو پویش ملی به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شود.

کد خبر 4617319

منبع: مهر

کلیدواژه: معاونت دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت مناطق سیل زده کشور پویش ملی بهار همدلی دانشگاه های علوم پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۷۱۸۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجمع دانشجویان طرفدار فلسطین در مقابل بزرگترین دانشگاه مکزیک

ده‌ها دانشجوی طرفدار فلسطین از دانشگاه مستقل مکزیک که بزرگترین دانشگاه این کشور است، روز پنجشنبه در اعتراض به تهاجم نظامی رژیم صهیونیستی به نوار غزه و در همبستگی با تظاهرات دانشجویان در ایالات متحده در مکزیکوسیتی اردو زدند.

به نقل از اروپ ۱، آنها با شعار «زنده باد فلسطین آزاد» از دولت خود خواستند تمام همکاری‌های دیپلماتیک و تجاری با اسرائیل را متوقف کند. معترضان مقابل ساختمان دانشگاه در مکزیکوسیتی چادرها و پرچم‌های فلسطین را برپا کردند و شعار «زنده باد فلسطین آزاد» و «از رودخانه تا دریا، فلسطین پیروز خواهد شد» سر دادند.

والنتینا پینو، ۱۹ ساله که در دانشکده فلسفه و ادبیات تحصیل می‌کند، گفت: ما اینجا هستیم تا از فلسطین، مردم فلسطین، اردوگاه‌های (دانشجویی) در ایالات متحده حمایت کنیم.

خیمنا روزا، ۲۱ ساله امیدوار است که ابتکار عمل آنها اثر موجی ایجاد کند و به سایر دانشگاه‌های کشور گسترش یابد.

از ۱۸ آوریل، دانشگاه‌های آمریکا صحنه جنبش دانشجویی برای حمایت از نوار غزه در مقابله با جنگ رژیم صهیونیستی بوده است. این جنبش سپس به دانشگاه‌های چندین کشور مانند فرانسه، انگلستان، آلمان، کانادا و هند و اکنون مکزیک گسترش یافت.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • ۲ انتصاب جدید در دانشگاه آزاد آذربایجان غربی
  • مردم با مشارکت حداکثری نمایندگان را پرقدرت راهی مجلس کنند
  • ضرورت مشارکت ذینفعان حوزه علوم انسانی در تدوین سیاست‌ها
  • سیزدهمین دوره جشنواره نشریات دانشجویی تیتر در دانشگاه فردوسی آغاز شد
  • چرا تشکل های دانشجویی دانشگاه را اصل نمی دانند؟/ گزارش
  • سیزدهمین دوره جشنواره نشریات دانشجویی تیتر آغاز شد
  • تجمع دانشجویان طرفدار فلسطین در مقابل بزرگترین دانشگاه مکزیک
  • گرفتن ویزای دانشجویی اروپا چگونه است؟
  • معرفی برگزیدگان مسابقات ریاضی دانشجویی کشور در تبریز
  • چهل و ششمین دوره مسابقات ریاضی دانشجویی کشور در دانشگاه تبریز به کار خود پایان داد