Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهوری سابق برزیل گفته، بعید است این کشور در مداخله احتمالی نظامی در ونزوئلا مشارکت کند. آفتاب‌‌نیوز : دیلما روسف، رئیس جمهوری سابق برزیل در گفت‌وگو با خبرگزاری اسپوتنیک گفت: باید بر این مساله تاکید کنم که قانون اساسی کشور ما اولویت‌هایی دارد که باید به آنها احترام گذاشته شود و از جمله آن می‌توان به عدم مداخله در تمامیت ارضی سایر کشورها و احترام گذاشتن به آنها اشاره کرد، من بر این باورم که قانون اساسی ما به شدت احتمال مداخله نظامی را رد می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی همچنین با ابراز تردید نسبت به حمایت نیروهای مسلح برزیل از ایده پیوستن به چنین مداخله نظامی اشاره کرد که آمریکای لاتین برخلاف اروپا اساساً یک منطقه صلح طلب است.
رئیس جمهوری سابق برزیل در ادامه عنوان کرد: تمامی این عوامل باعث می‌شوند تا شرایط برای دولت برزیل و ژایر بولسونارو، رئیس جمهوری در پیوستن به چنین اقداماتی سخت شود.
رئیس جمهوری سابق برزیل همچنین ادامه داد: سیاست خارجی برزیل در دوران ریاست جمهوری بولسونارو بازگشت به دکترین مونرویی است که در قرن ۱۹ میلادی در آمریکای لاتین اعمال شد و آمریکای لاتین را به عنوان حیاط خلوت ایالات متحده تلقی می‌کرد.
به گفته روسف، در بازه‌ای از تاریخ برزیل، این کشور قادر بوده تا در برابر این سیاست فائق آید اما سیاست بولسونارو بازگشت به این دکترین است.
روسف بر این باور است که چنین سیاستی روابط برزیل را با سازمان‌های بین‌المللی مخدوش کند و ادامه داد: فکر می‌کنم که کشورهای حوزه بریکس شامل برزیل، روسیه، هندوستان، چین و آفریقای جنوبی بیشتر دوست دارند تا بدون برزیل کار کنند چون این کشور به لطف دولت کاملاً محافظه کارش و تمایل به سیاست‌های آمریکایی از حوزه بریکس دور شده است. ما باید روابط را با سایر کشورهای بریکس تقویت کنیم.
در عین حال، آگوستو النو، مشاور امنیت ملی برزیل به رویترز گفت که اوضاع در ونزوئلا پس از کودتای ناکام خوآن گوآیدو، رهبر اپوزیسیون این کشور غیرقابل پیش‌بینی شده است.
وی گفت، نیروهای مسلح ونزوئلا یا باید نیکولاس مادورو، رئیس جمهوری این کشور را برکنار کرده و روند انتقال یک دولت دموکراتیک را در دست بگیرند یا با اختلافاتی روبه‌رو می‌شوند که خطر بروز جنگ داخلی را افزایش می‌دهد.
وی ادامه داد: آینده ونزوئلا به دست نیروهای مسلح است خواه آنها با دولت کنونی در قدرت بمانند یا مادورو را برکنار کنند. ما نمی‌دانیم که ارتش این کشور چه اقدامی انجام می‌دهد.
به گفته مشاور امنیت ملی برزیل، حتی دولت آمریکا هم نمی‌داند که کدام راه ونزوئلا را از این وضعیت خارج می‌کند اما ایالات متحده تلاش می‌کند تا از مداخله نظامی اجتناب کند. آنها نمی‌خواهند ونزوئلا به کوبایی دیگر بدل شود. این یک کابوس برای آنهاست. آمریکایی‌ها تلاش می‌کنند به صورت صلح آمیز، دیپلماتیک و بدون اقدام نظامی با این وضعیت روبه‌رو شوند.
ايسنا 

منبع: آفتاب

کلیدواژه: ونزوئلا مداخله نظامي برزيل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۷۱۹۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نتانیاهو یکی از بدترین قاتلان تاریخ است/ رسانه‌های غربی منافق‌اند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، رئیس پارلمان ونزوئلا، بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی را به دلیل نسل‌کشی مردم فلسطین در نوار غزه، یکی از بدترین قاتلان تاریخ توصیف کرد.

خورخه رودریگز طی اظهاراتی در نشست عادی مجلس ملی ونزوئلا همچنین تجمع بزرگ دانشجویان دانشگاه‌های این کشور را در همبستگی با فلسطین تبریک گفت.

رئیس پارلمان ونزوئلا تاکید کرد که نتانیاهو یکی از بدترین قاتلان تاریخ بشریت است و رژیم صهیونیستی حاکم بر اسرائیل رژیمی قاتل است که «مجرمان و بیماران اجتماعی» زمامدار آن هستند.

رودریگز از ریاکاری دولت‌های غربی که سلاح تهیه می کنند و ارتش اسرائیل را برای ارتکاب قتل‌عام در فلسطین آموزش می دهند، علی رغم درخواست های مداوم برای پایان دادن به خشونت، انتقاد کرد.

وی موضع اتخاذ شده از سوی رسانه‌های غربی را «ریاکارانه» توصیف کرد و متولیان این رسانه ها را متهم کرد که در کشتار هر کودک، زن باردار و روزنامه نگار در غزه شریک هستند.

کد خبر 6093868

دیگر خبرها

  • آماده باش تایوان برای رزمایش احتمالی چین
  • نتانیاهو یکی از بدترین قاتلان تاریخ است/ رسانه‌های غربی منافق‌اند
  • جنبش دانشجویی جهانی «حمایت از فلسطین» به ونزوئلا رسید
  • مهدی نصیری و توهم اتحاد
  • واکنش رئیس‌جمهور ونزوئلا به سرکوب دانشجویان آمریکا
  • اشغال‌گران از سیاست مداخله در افغانستان و منطقه دست برنمی‌دارند
  • هشدار فیفا به محرومیت رئال، بارسا و تیم ملی اسپانیا
  • ادعای اقدام علیه املاک دولت ایران؛ باکو قصد مصادره اموال کرده است؟
  • آیین نامه ترویج نماز در هیات دولت تصویب شد
  • اعلام آمادگی مکرون برای استفاده از سلاح هسته ای علیه روسیه