Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@01:07:27 GMT

انتظار برای ابلاغ آیین‌نامه ژن‌درمانی

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۷۲۰۲۲

انتظار برای ابلاغ آیین‌نامه ژن‌درمانی

تهران- ایرنا- دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی گفت: منتظر ابلاغ هر چه سریع‌تر آیین‌نامه ژن‌درمانی از سوی سازمان غذا و دارو هستیم.

امیرعلی حمیدیه روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار علمی ایرنا افزود: آیین‌نامه ژن‌درمانی حدود یک سال و نیم پیش در ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی و فناوری با برگزاری نشست‌های متعدد توسط متخصصین این رشته تهیه و آیین‌نامه اولیه به سازمان غذا و دارو فرستاده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: علم پزشکی بازساختی در سال‌های اخیر شاخه‌شاخه پیش رفته به‌طوری‌که در گذشته علم سلول‌درمانی داشتیم، امروزه شاهد گسترش علم ژن‌درمانی، مهندسی بافت، ایمونو سل تراپی یا سلول درمانی سرطان با سلول‌های ایمنی هستیم که هر کدام از این‌ها در حال شاخه‌شاخه شدن هستند و قوانین خاص مربوط به خودش را می‌خواهد.
حمیدیه افزود: آیین‌نامه ژن‌درمانی زیرمجموعه آیین‌نامه ثبت فرآورده‌های سلول، بافت و ژن‌درمانی است و این سازمان باید با بررسی‌هایی که در این حوزه انجام می‌دهند آیین‌نامه مربوطه را هرچه سریع‌تر ابلاغ کند.
وی یادآور شد: با توجه به رشد این شاخه از علم پزشکی نیاز است که آیین‌نامه ثبت فرآورده‌های سلول، بافت و ژن‌درمانی که در سال 94 از سوی سازمان غذا و دارو ابلاغ شده است برای زیرمجموعه‌های آن جداگانه نوشته شود.
وی گفت: برای تهیه آیین‌نامه اولیه ژن‌درمانی در سال گذشته ستاد به‌طور اخص تیمی را تشکیل داده و بعد از مدت‌ها کار کارشناسی، آیین‌نامه از سوی ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی به سازمان غذا و دارو ارسال شده و در جلسات این سازمان در حال بررسی است.
حمیدیه بیان کرد: ژن‌درمانی، فرآیندی است که با انتقال ژن به‌وسیله ویکتور (Vector) که می‌تواند ویروسی و یا غیر ویروسی باشد، به‌منظور پیشگیری، تشخیص، درمان بیماری و یا ترمیم بافتی در انسان صورت می‌گیرد، بنابراین نیاز به تدوین آیین‌نامه مربوطه به لحاظ ضوابط بهداشتی و ایمنی، ضوابط تجهیزاتی و ضوابط پرسنلی است.
علمی ** 9340** 1055

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمي آموزشي ژن درماني سلول بنيادي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۷۲۰۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هزار هنرستان جدید در کشور ساخته می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، رضا مراد صحرایی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت: پس از ۱۲ سال از تصویب سند تحول بنیادین، نخستین آیین نامه برای اجرای این سند یعنی بخش مهارت آموزی دانش آموزان تصویب شد. این آیین نامه در ۱۰ ماده به تصویب هیات دولت رسید. بر این اساس تا ۵ سال آینده، ۱۰۰۰ هنرستان جدید در کشور ساخته می‌شود و تعداد دانش آموزان در رشته‌های مهارتی در هنرستان به نیمی از دانش آموزان کل کشور می‌رسد. این عدد الان ۳۹ درصد است.

وی همچنین گفت: موضوع تغییر تقویم آموزشی که مصوبه دولت است در قالب یک طرح تصویب شده و در حال بررسی است و هنوز قطعی نشده است.

کد خبر 6087385

دیگر خبرها

  • جشنواره تحقیقات برتر پیوند سلول‌های بنیادی خونساز برگزار می‌شود
  • چهارمین جشنواره تحقیقات برتر برگزار می‌شود
  • ابلاغ آئین نامه اجرایی جشنواره شنای آب‌های آزاد کیش
  • جبلی: آیین نامه حق پخش در حال تدوین است/ بابت تصاویر بد برخی مسابقات فوتبال عذرخواهی می کنم+ فیلم
  • آیین نامه طبیعت‌گردی ابلاغ شد/ آفرودسواران ساماندهی می‌شوند
  • سپاهانی‌ها در انتظار نامه خوزستانی‌ها به سازمان لیگ
  • آیین‌نامه طبیعت‌گردی ابلاغ شد/ آفرودسواران ساماندهی می‌شوند
  • هزار هنرستان جدید در کشور ساخته می‌شود
  • یک وعده دیگر اقتصادی دولت رئیسی، هوا شد؛ واردات خودرو کارکرده، پَر
  • یک وعده دیگر اقتصادی دولت رئیسی، هوا شد/ واردات خودرو کارکرده، پر!