Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-30@21:04:13 GMT

دستگیری متخلفان قطع درختان در مهاباد

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۷۲۰۲۹

دستگیری متخلفان قطع درختان در مهاباد

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، مجید پاتو رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهاباد گفت: دو نفر متخلف که بدون اخذ مجوز، ۱۰۰ اصله درخت صنوبر و ۲۰ اصله درخت نارون در روستای سلم این شهرستان را قطع کرده بودند، دستگیر شدند. 

وی افزود: یک دستگاه اره برقی هم از متخلفان کشف و ضبط شده که پس از تشکیل پرونده، تحویل مراجع قضایی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در خصوص نحوه برخورد با متخلفان قطع درختان جنگلی تصریح کرد: جرایم منابع طبیعی در یک سال گذشته بازنگری شده و برای قطع هر درخت ۱۵ تا ۷۵ میلیون ریال جریمه نقدی در نظر گرفته شده است.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهاباد با اشاره به افزایش پدیده قاچاق چوب به سبب طرح ملی تنفس جنگل‌های شمالی، اضافه کرد: برخی افراد سودجو به سبب افزایش قیمت چوب، با قطع درختان کنار رودخانه‌ها و آبراهه‌ها به طور غیرقانونی دست به قاچاق و فروش آن می‌زنند.

پاتواز دهیاران و شورا‌های اسلامی روستا‌های این شهرستان خواست در صورت مشاهده قطع درختان توسط افراد متخلف، مراتب را با استفاده از سامانه گویای ۱۵۰۴ به این اداره اطلاع دهند.

انتهای پیام/ج

دو متخلف قطع درختان در مهاباددستگیر شدند

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: منابع طبیعی محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۷۲۰۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سه واحدصنفی متخلف تعزیراتی شدند

 معاون بازرسی و نظارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان از انجام گشت مشترک بازرسی از واحد‌های صنفی لوازم کشاورزی شهرستان جیرفت و برخورد با واحد‌های صنفی متخلف خبر داد.

محمدعلی توکلی با اعلام این خبر افزود: کشت مشترک بازرسان و‌کارشناسان اداره کل صمت جنوب کرمان به همراه کارشناسان سازمان جهادکشاورزی جنوب کرمان با بازرسی از ۸ واحد صنفی لوازم کشاورزی بعمل آمد که متصدیان ۳ واحد صنفی متخلف به دلیل داشتن تخلفاتی نظیر گران‌فروشی، عدم درج قیمت، عدم صدور صورت حساب و عدم ارائه فاکتور خرید، ضمن ثبت تخلفات آنان در سامانه تخلفات صنفی و تعزیراتی، متصدیان به تعزیرات حکومتی معرفی شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • اشتغال‌زایی جوامع محلی با فرآوری محصولات بلوط
  • رفع تصرف ۲۰ هزار مترمربع از اراضی ملی فرخشهر + تصاویر
  • دستگیری متخلف شکار و صید در بندرلنگه
  • ۴۰ درصد تاغزار‌های استان سمنان دچار آفت است
  • زنده گیری بلدرچین‌ها برای ورود به معرکه شرط بندی/دستگیری باند تبعه افغان
  • زخمِ کاری «قطع درختان» مرثیه‌ای بر پیکر سبز سنندج
  • آغاز عملیات مبارزه با آفات در ۲۰۰ هکتار از جنگل‌های مریوان
  • درختان ماه روی زمین کاشته می‌شوند
  • اجرای طرح سرشاخه کاری درختان گردو در زارچ
  • سه واحدصنفی متخلف تعزیراتی شدند