Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-09@00:19:55 GMT

فرهنگ‌سازی موضوعی اساسی برای کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها است

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۷۲۰۸۸

فرهنگ‌سازی موضوعی اساسی برای کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها است

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از دادگستری زنجان، حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی در جشن گل‌ریزان شهرستان خرمدره، افزود: یکی از چالش‌های جدی در کشور مواجهه با جمعیت کیفری زندان‌ها است و این تعداد زندانی برازنده کشور اسلامی نیست که باید در این خصوص چاره‌اندیشی شده و موضوع را آسیب‌شناسی کرد.

وی بابیان اینکه یکی از موضوعات اساسی برای کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها، فرهنگ‌سازی و تغییر قانون است اظهار کرد: برای تحقق این امر نیاز به اقدامات فرهنگی و همچنین ایجاد و تدوین قانون جدید داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس شورای قضائی استان زنجان کمرنگ شدن روحیه گذشت، ایثار و مشکلات اقتصادی را از دیگر عوامل در افزایش جمعیت کیفری زندان‌ها برشمرد و افزود: بروز و ظهور مشکلات اقتصادی و نارسایی‌هایی که در برخی حوزه‌های مدیریتی در کشو وجود دارد تشکیل پرونده در دستگاه قضائی است.

صادقی نیارکی با تأکید بر اینکه انتظام بخشی به جامعه، رعایت حدود و مقررات جامعه، نظم عمومی و احترام به قوانین و همنوعان یکی از اصول مسلم ما است، افزود: ما در انجام وظایفمان و اجرای قانون مصمم و جدی هستیم.

وی تأکید کرد: جشن گل‌ریزان برای کمک به هنجارشکنان و کسانی که در حق دیگران ظلم می‌کنند نیست، بلکه برای مجرمین جرایم مالی و غیر عمدی است که با کمک‌های شما مردم شریف شهرستان خرمدره از زندان آزاد و به کانون گرم خانواده‌هایشان بازخواهند گشت.

گفتنی است در حال حاضر ۲۳ نفر محکوم جرایم مالی و غیر عمد شهرستان خرمدره در زندان هستند.

کد خبر 4617251

منبع: مهر

کلیدواژه: دادگستری زنجان زندانیان جرایم غیر عمد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۷۲۰۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتقاء دانشگاه علوم پزشکی مشهد در رتبه بندی جهانی موضوعی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مشهدگفت:  بر اساس آخرین نتایج رتبه بندی جهانی موضوعی QS دانشگاه علوم پزشکی مشهد موفق شد، رتبه دوم کشوری و رتبه جهانی ۴۵۱ تا ۵۰۰ رادر حوزه موضوعی پزشکی کسب کند.

دکتر محسن تفقدی افزود: این دانشگاه همچنین موفق شد؛ برای نخستین بار در حوزه موضوعی آناتومی و فیزیولوژی رتبه دوم کشوری و رتبه ۱۰۱ تا ۱۵۰ جهانی را  بدست آورد.

وی گفت: دانشگاه علوم پزشکی مشهد همچنین در حوزه موضوعی پزشکی از رتبه ۵۰۱ تا ۵۵۰ جهانی امسال ارتقاء رتبه یافت و در حیطه داروسازی و فارماکولوژی در جایگاه ۲۵۱ تا ۳۰۰ جهانی و رتبه  دوم کشوری قرار گرفت.

رتبه بندی جهانی QS از جمله نظام‌های رتبه بندی علمی معتبر جهانی است که در آن دانشگاه‌های جهان در پنج حوزه موضوعی کلی که شامل ۵۴ حیطه مختلف است رتبه بندی می‌شوند.

نسبت استناد به مقاله، شهرت و اعتبار دانشگاه بر مبنای نظرسنجی از بیش از ۱۳۰ هزار نفر صاحب نظردر  سراسر جهان، همکاری بین المللی در مقالات و کیفیت کاری فارغ‌التحصیلان هر  دانشگاه از شاخص‌های این رتبه بندی است.

دیگر خبرها

  • فعال‌سازی ۳ هزار خانه هلال در ۴۰۰ شهر و شهرستان
  • بیش از ۳۸ تن فرآورده خام دامی غیر قابل مصرف در خرمدره معدوم شد
  • آماده‌سازی قوانین احتیاطی در مجلس نمایندگان آمریکا برای تحریم مقام‌های دیوان کیفری لاهه
  • صلح و سازش، ظرفیتی برای کاهش جمعیت کیفری
  • اتهامات مالی، شهردار مرند را راهی زندان کرد
  • ترامپ: زندان را ترجیح می‌دهم
  • اشتغال زندانیان از مهم‌ترین کارهای امنیت‌ساز است
  • ۱۸۳ روستای خدابنده با جمعیت بالای ۲۰ خانوار از نعمت برق برخوردار است
  • ارتقاء دانشگاه علوم پزشکی مشهد در رتبه بندی جهانی موضوعی
  • بازدید رئیس حوزه قضایی شهرستان رابر از زندان بافت