Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پارس نیوز، هفته گذشته گروه «ماکان بند» در کنسرت خود که در تالار وزارت کشور برگزار شد، اعلام کردند قرار است به زودی کتابی را به قلم خود منتشر کنند!

رهام هادیان یکی از اعضای این گروه گفت: «در این ماه ها کتابی را نوشته‌ام درباره همه اتفاقات و مسیری که در آن افتادیم و آن را به‌زودی با عشق به شما تقدیم خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

» 

همچنین  امیر مقاره دیگر خواننده این گروه موسیقی در بخش دیگری از این کنسرت بیان کرد: «من دارم کتابی می‌نویسم و در مقدمه کتاب راحت باهاتون صحبت و درد دل کردم.»

چند روزی از انتشار این خبر توسط این گروه موسیقی نگذشته بود که برخی از مردم و اهالی قلم به آن واکنش نشان دادند.

بسیاری از منتقدان حوزه نشر و کتاب اعتقاد دارند پرورش سلبریتی محوری در ادبیات اثرات بدی را در حوزه محتوا و درون مایه کتاب ها می‌گذارد. نگارش یک کتاب در هر گونه و قالبی نیاز به تحصیلات حداقلی و اشراف بر زبان و ادبیات عمومی دارد و انتقال محتوا در بستر قلم باید علاوه بر محبوبیت، مقبولیت هم در پی داشته باشد. این نظرات کارشناسی پیرامون ورود نویسنده های سلبریتی به حوزه نشر و کتاب منجر شده، مردم هم این گونه اخبار را مورد تمسخر قرار دهند.

موضوع ورود سلبریتی ها به حوزه نشر و نگارش کتاب مختص به زمان حال و این گروه موسیقی نیست و نمایشگاه بین المللی کتاب هم متاثر از این موج ناخوشایند سلبریتی محوری بود. نمایشگاه کتاب تهران که چند روزی از پایان آن گذشته است، همیشه یکی از شلوغ‌ترین و پرمخاطب‌ترین روزهای خود را زمانی برگزار می کرد که اصطلاحاً یک «شاخ اینستاگرامی» برای امضای کتاب خود به مصلی تهران می آمد.کتابی که به گفته مخاطبان آن حاوی مجموعه‌ای از «دل‌نوشته» های اینستاگرامی است و آن چنان محتوایی برای بازنشر و حتی آموختن ندارد.

صف های طولانی در نمایشگاه امسال کتاب تهران نشان می داد که تاثیرات فضای مجازی وارد حوزه کتاب هم شده است و دیگر یکی از ابزارهای تاثیرگذار در تعداد تیراژهای یک کتاب تبلیغات به اصطلاح شاخ های مجازی برای آنهاست. روزهای شلوغ نمایشگاه بین المللی کتاب تهران و غرفه های پر ترافیک مصلی که حتی کنجکاوی برخی نویسندگان صاحب سبک را هم برانگیخته بود، زنگ خطر را برای حوزه نشر به صدا در آورد که حتی محیطی مقدس مانند نویسندگی هم آلوده به فضای مجازی شده است.

این تهدید در فضای اخیر به سمتی رفت که بسیاری از سلبریتی ها هم ت تاثیر اسم و رسم نویسندگی و انتشار کتاب های پرفروش چهره های محبوب مجازی، وسوسه شده اند تا در این میدان عرض اندامی کنند. حالا مهمترین تهدید در عرصه رویش سلبریتی بازها در حوزه نشر و نویسندگی پیدایش سلیقه های جدید و مخاطبان کم سن و سال تر است که شاید تحت تاثیر محبوبیت چهره ها به دنبال آنها کشیده شوند!

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: وزارت کشور عشق موسیقی ادبیات کارشناسی نمایشگاه بین المللی کتاب نمایشگاه کتاب فضای مجازی تبلیغات نمایشگاه بین المللی ترافیک نویسنده ماکان بند فرصتی جدید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۷۲۴۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۱۱۰ درصدی قیمت کتاب

آمار نشر در فروردین ماه حاکی از افزایش ۱۱۰ درصدی قیمت کتاب در فروردین ماه نسبت به بازه زمانی مشابه سال گذشته دارد، در حال شمارگان کتاب نیز ۵۷ درصد افزایش داشته است.

به گزارش تسنیم، براساس آمار‌های موجود در خانه کتاب و ادبیات ایران، در نخستین ماه از سال جدید، نشر ایران شاهد انتشار ۵ هزار و ۲۱ عنوان کتاب تازه بوده است، که نسبت به بازه زمانی مشابه در سال گذشته شاهد افزایش ۲۴ درصدی بوده‌ایم.

از این میان ۳ هزار و ۶۶۲ عنوان تالیفی و هزار و ۳۵۹ عنوان ترجمه بوده است. ناشران تهرانی ۳ هزار و ۶۳۳ عنوان کتاب منتشر کرده و ناشران شهرستانی هزار و ۳۳۸ عنوان.

در میان کتاب‌های منتشر شده فروردین ماه، ۳ هزار و ۱۰ عنوان چاپ اول و ۲ هزار و ۱۱ عنوان تجدید چاپ بوده است، شمارگان کل کتاب‌های منتشر شده شش میلیون و سیصد و سی هزار و دویست و شصت و چهار نسخه بوده است، اگرچه تعداد عناوین نسبت به بازه زمانی مشابه ۲۴ درصد افزایش داشته است،، اما شمارگان کل کتاب‌ها با ۵۰ درصد افزایش روبرو بوده است.

میانگین شمارگان هر عنوان نیز هزار و ۲۶۰ نسخه بوده است که نسبت به بازه زمانی مشابه در سال گذشته افزایش داشته است که نسبت به بازه زمانی مشابه ۵۷ درصد افزایش داشته است.

ارزش ریالی کتاب‌های منتشر شده در فروردین ماه، ۱۱ میلیارد و شصت و دو میلیون و پانصد و هفتاد و یک هزار و نود ریال بوده و میانگین قیمت کتاب نیز به ۱۷۰ هزار تومان رسیده است. این در حالی است که در فروردین ماه سال گذشته میانگین قیمت کتاب ۸۱ هزار تومان بوده است، یعنی افزایش ۱۱۰ درصدی را در قیمت‌ها در آستانه نمایشگاه کتاب تجربه می‌کنیم. میانگین قیمت کتاب نیز از صفحه‌ای ۵۰۰ تومان به صفحه‌ای هزار و ۲۰۰ تومان رسیده است.

افزایش ۱۱۰ درصدی قیمت کتاب در آستانه نمایشگاه کتاب در حالی اتفاق افتاده است که قیمت کاغذ نسبت به بازه زمانی مشابه سال گذشته افزایشی نداشته و تعرفه‌های چاپ نیز اخیراً و برای ماه‌های پیش رو با افزایش همراه بوده است.

در میان رده‌های دیویی نشر کودک و نوجوان با ۹۲۱ عنوان کتاب در صدر قرار دارد و پس از آن ادبیات با ۹۰۹ عنوان و کمک درسی با ۷۳۱ عنوان در رده‌های بعدی قرار دارند، کمترین عناوین منتشره نیز با ۶۰ عنوان به حوزه کلیات اختصاص دارد.

در حوزه کودک و نوجوان از ۹۲۱ عنوان کتاب منتشره ۵۶۸ عنوان تالیفی و ۳۵۳ عنوان ترجمه بوده است، اگر چه فاصله ترجمه و تالیف در این حوزه چندان نگران کننده نیست،، اما وقتی آمار کتاب‌های چاپ اول این حوزه را در قیاس با تجدید چاپی‌ها بررسی کنیم، خواهیم دید که روند حرکت ناشران به سمت کتاب‌های تجدید چاپ و کاهش تالیفات تازه در این حوزه ادامه دار بوده و وضعیت نگران‌کننده‌ای را ایجاد کرده است.

شمار کتاب‌های چاپ اول این حوزه ۴۳۵ عنوان و شمار تجدید چاپی‌ها ۴۸۶ عنوان بوده است. میانگین شمارگان کتاب در حوزه کودک و نوجوان نیز هزار و ۴۵۸ نسخه بوده است. اما قیمت کتاب‌های کودک و نوجوان نیز با افزایش روبرو بوده است، از ۵۲ هزار تومان در فروردین سال گذشته به ۷۶ هزار تومان رسیده است. به عبارت دیگر ۴۴ درصد گران‌تر شده است.

دیگر خبرها

  • کتابی پر ازجاهای خالی!
  • مجموعه دفتر یادداشت روزانه داستایوفسکی به چاپ سوم رسید
  • چگونه نوجوانان امروز را به خواندن کتاب‌های ایرانی علاقه‌مند کنیم؟/ ادبیات نوجوان در سایه غلبه ترجمه
  • موزه نادر، خانه‌ای برای ادب‌ورزی/ مهمانی هر روز هفته با یار مهربان
  • افزایش ۱۱۰ درصدی قیمت کتاب
  • حمله دزدان به یک سلبریتی دیگر در اتوبان چمران؛ پیگیری نمی‌کنم! +تصویر
  • کوتاه قدترین سلبریتی های زن هالیوود چه کسانی هستند؟
  • داستان فلسطین آنقدر جذاب است که نیازی به تخیل ندارد
  • بررسی آثار کلر ژوبرت نویسنده و تصویرگر مسلمان شده فرانسوی
  • بازی برای کودکان خیلی مهم است اما جایگاه ادبیات هم حفظ شود