Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-03@03:19:23 GMT

روایت سینمایی از حمله به مساجد نیوزیلند

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۷۲۶۰۶

روایت سینمایی از حمله به مساجد نیوزیلند

نویسنده و کارگردان مصری از طرح جدید خود برای ساختن فیلمی در مورد تیراندازی در مساجد «کریستچرچ» نیوزلند که منجر به کشته شدن ۵۱ نفر شد، خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «اوتاگو دیلی تایمز» ، نویسنده و کارگردان مصری از طرح جدید خود برای ساختن فیلمی در مورد تیراندازی در مساجد «کریستچرچ» نیوزلند که منجر به کشته شدن 51 نفر شد،خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«معز مسعود» پیش از این حدود 9 روز پش از حملات کریستچرچ اعلام کرده بود که قصد دارد چنین فیلمی را بسازد اما آن را قطعی نکرده بود.

روزنامه « Variety» در گزارشی اعلام کرد که عنوان پیش فرض این فیلم «سلام برادر» است ،کلماتی که فرد تیرانداز هنگام ورود به مسجد «النور» گفت و شروع به تیراندازی کرد.

عوامل این فیلم اخیرا برای دیدار با مقامات و خانواده های قربانیان این حادثه و همچنین بازماندگان و خانواده های آنها به کریستچرچ رفته بودند.

«ریک کاستاندا» که همراه با مسعود متن این فیلم را نوشته است در کریستچرچ با امام « Gamal Fouda» ،رئیس مسجد النور و یکی از بازماندگان حمله به این مسجد دیدار کرد.

«کاستاندا» همچنین با « Alabi Lateef Zirullah» امام مسجد «لینوود» که از این تیراندازی جان سالم به در برده بود دیدار کرد.

وی تاکید کرد که این فیلم یک «درام» است و ابراز امیدواری کرد که بتواند برای ساخت این فیلم بیشتر به حقیقت نزدیک شود.

«معز مسعود» گفت که میخواهد این فیلم مردم سراسر جهان را برای بحث در مورد آن روز و ادامه گفتگوهای مثبت برای آینده ای که بر اساس فهم متقابل باشد،گرد هم بیاورد.

«سلام برادر» ،اولین پروژه در مورد تیراندازی های کریستچرچ است که کار بر روی آن به زودی آغاز خواهد شد.

پایان پیام/7

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه رمضان خبرگزاری شبستان ماه مبارک رمضان روزنامه نمایشگاه قرآن اردبیل خبرگزاری مجلس ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور قرآن نیوزلند فیلم مساجد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۷۲۶۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله مسلحانه به هنگ مرزی کردستان؛ یک سرباز به شهادت رسید/ عکس

به گزارش خبرآنلاین، مرزبانی فراجا از شهادت یک سرباز مرزبانی هنگ مرزی بانه درپی تیراندازی به برجک نگهبانی خبر داد.

ایسنا در خبری نوشت: فرماندهی مرزبانی فراجا با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد:‌ « در پی تیراندازی گروهک معاند به برجک نگهبانی در هنگ مرزی بانه سرباز وظیفه فرزین بلیان، اهل کرمانشاه به فیض شهادت نائل آمد.»

در ادامه این اطلاعیه آمده است:‌ « تیراندازی گروهک معاند از مواضع نامشخص مستقر در آن سوی نوار مرزی، به سمت مأموران پاسگاه مرزی هنگ ژال، صورت گرفته که متاسفانه، علاوه بر شهادت یکی از کارکنان وظیفه، دو سرباز وظیفه و یک کادر دیگر نیز مجروح شدند که این افراد برای سیر مراحل درمان، به یکی از مراکز درمانی منتقل شدند.»

در پایان اطلاعیه مرزبانی نیز تاکید شده که « بررسی‌ها برای روشن شدن زوایای این جنایت ادامه دارد که اطلاعات تکمیلی، متعاقبا اطلاع رسانی خواهد شد.»

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902063

دیگر خبرها

  • روایت اخراج یک روحانی از مسجد به اتهام توهین به مسئولان + ویدئو
  • روایت اخراج یک روحانی از مسجد به خاطر توهین به مسئولان
  • البرز رتبه نخست ثبت اعضا در طرح رویداد سامانه بچه های مسجد
  • استان البرز رتبه نخست ثبت اعضاء را در طرح رویداد سامانه بچه‌های مسجد کسب کرد
  • حمله مسلحانه به هنگ مرزی کردستان؛ یک سرباز به شهادت رسید/ عکس
  • تداوم راه شهیدان با فعالیت جوانان در مساجد
  • کشته شدن ۲ سرباز رژیم صهیونیستی در حمله خودی
  • اجرای بیش از ۱۰۰ برنامه در دهه کرامت آذربایجان غربی 
  • «مست عشق» ، زمانی برای مستی سالن های سینما / روایت مولانا و شمس ، پدیده ای فراتر از اکران
  • برگزاری ویژه برنامه‌های دهه کرامت در مساجد و حسینیه‌ها