Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-01@21:57:47 GMT

رمضان فرصتی برای تزکیه نفس و تقویت ایمان است

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۷۳۰۳۲

رمضان فرصتی برای تزکیه نفس و تقویت ایمان است

کارشناس مسائل مذهبی، با اشاره به اینکه ایمان به خداوند تنها در ادعا، گفتار و عقیده نیست، گفت: ماه مبارک رمضان فرصت تزکیه نفس و تقویت ایمان است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد،حجت الاسلام محبی از اساتید حوزه علمیه قم، امروز (25 اردیبهشت) در جمع بانوان خرم آبادی در تفسیر آیه 118 سوره مبارکه انعام، گفت: رمضان ماه مهمانی خداوند و فرصت تزکیه نفس و تقویت ایمان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با اشاره به ویژگی های ایمان و بنده واقعی خداوند بودن، افزود: ایمان به خداوند متعال، سلاحی برای شناخت دشمن، بصیرت و مقابله با توطئه های دشمنان است.

 

حجت الاسلام محبی، اظهار داشت: از جمله پیام های آیه ی ۱۱۸ سوره ی انعام این است که ایمان تنها در ادعا، گفتار و عقیده نیست، بلکه باید  در مقام عمل نیز  آشکار شود.

 

وی با بیان اینکه در روایات آمده است که ایمان داراب سه رکن شامل عقیده ی در قلب،  اقرار به زبان و عمل با اعضا و جوارح است، افزود: انسان باید در عمل اهل ایمان به خداوند و توحید باشد.


حجت الاسلام محبی، تصریح کرد: خداوند متعال در قرآن به کسانی که ادعا می کنند ما اهل ایمانیم ولی در عمل اینگونه نیستند, تشر می رود و به آنها می فرماید: حال که شما موحد شدید باید فرهنگ جاهلی را کنار بگذارید.


وی با تاکید به اینکه بندگی شامل رعایت دستورات الهی در همه زمینه هاست، گفت: انسان گاهی وقت ها بندگی را فقط در رعایت احکامی می داند که به نفعش هست و  این اشتباه  بزرگی است که ما به یک سری از دستورات پایبند باشیم و به یک سری از دستورات پایبند نباشیم، آنجا که به نفعمان است پایبند باشیم و جایی که به ضررمان است پایبند نباشیم.


استاد حوزه علمیه قم،  با تاکید بر اینکه عمل انسان نیز باید خدایی باشد، افزود: از همه مهمتر انسان باید در مقام عمل هم مقید باشد , اینکه زبانی باشد کفایت نمی کند.


حجت الاسلام محبی، افزود: بندگی به این معناست که انسان در همه موارد و اصول را رعایت کند, بندگی فقط به نماز و عبادت نیست,  بلکه در همه موارد باید بنده خدا بود.


وی گام مهم و اساسی  در بندگی را شناخت وظیفه دانست و اظهار کرد: گام اول در بندگی و اطاعت این است که انسان وظیفه خود را بشناسد و بداند چه تکالیفی بر عهده اوست و به آن تکالیف عمل کند و اگر عملی مورد رضای خداست آن را انجام دهد.


گفتنی است، جلسات جزخوانی به همراه تفسیر قرآن ویژه بانوان همه در ماه مبارک رمضان صبح ها از ساعت ۹صبح تا ۱۱ در حسینیه موقوفه حبیب بن مظاهر برگزار می شود.

پایان پیام/85

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه رمضان خبرگزاری شبستان ماه مبارک رمضان نمایشگاه قرآن اردبیل خبرگزاری مجلس قرآن کریم حرم حضرت معصومه س طرح بسیج ملی فشار خون بالا اقرار دستورات الهی ایمان به خدا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۷۳۰۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باید هرکس، وظیفه خود را بداند و به آن عمل کند

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی در نشست صمیمی با اساتید مدارس علمیه ضمن تاکید بر تبیین شخصیت شهید مطهری گفت: آن چیزی که شهید مطهری را متمایز کرده بود، وظیفه شناسی و تواضع آن شهید والامقام بود و در هر زمینه‌ای احساس نیاز می‌کرد، وارد عمل می‌شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین قریشی بر لزوم تبعیت و الگوبرداری از روش‌های شهید مطهری در همه زمینه‌ها اعم از جهاد تبیین، سایر عرصه‌های اعتقادی و مبنایی تاکید کرد و گفت: شهید مطهری براساس وظیفه عمل کرده و از سویی با ورود به مسائل فلسفی شرح منظومه مرحوم سبزواری را به رشته تحریر درآورده، از سوی دیگر به تفسیر قرآن هم پرداخته است.

 امام جمعه ارومیه تاکید کرد: امروز باید هرکس، وظیفه خود را بداند و به آن عمل کند.

 حجت الاسلام و المسلمین قریشی گفت: سخنرانی‌ها و خطابه‌های شهید مطهری از عمق وجود بود و این به معنای باور به گفته‌ها توسط ایشان است. اینکه فردی به گفته‌های خود اعتقاد و ایمان داشته باشد، این معنای ایمان واقعی است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی، با تاکید بر لزوم پیگیری امور و احساس وظیفه توسط علما و روحانیون در جامعه، خاطرنشان کرد: ایمان دینی جزو موضوعاتی است که باید به آن تقید داشته باشیم و همانند شهید مطهری و دیگر شهدای اندیشمند در جایگاه دفاع از دین و اسلام قدم برداریم.

دیگر خبرها

  • باید هرکس، وظیفه خود را بداند و به آن عمل کند
  • طهرانچی: دانشگاه آزاد اسلامی در پی نظام تعلیم و تربیت «احسن» است
  • دکتر طهرانچی: دانشگاه آزاد اسلامی در پی نظام تعلیم و تربیت «احسن» است
  • وضعیت مبلغان کشور در ماه رمضان از زبان مدیرکل تبلیغ عمومی/ استقبال بی‌نظیر «تبلیغ اولی‌ها»
  • جوانان و دانشجویان به‌عنوان امانت مردم و خداوند در نزد معلمان و اساتید هستند
  • اهتمام به مسائل سیاسی جامعه و بندگی از ویژگی‌های استاد مطهری بود
  • چرا به سمت قبله نماز می‌خوانیم؟ + دلائل علمی
  • ویژه برنامه تحویل سال رادیو ایران بالاترین امتیاز را کسب کرد
  • معلمان باید با خودسازی و تزکیه مأنوس باشند
  • برنامه سازان صدا و سیمای خوزستان در ماه رمضان تجلیل شدند