Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-30@21:17:14 GMT

سير توليدي کشاورزان پارس آباد خريد توافقي مي شود

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۷۳۷۲۲

سير توليدي کشاورزان پارس آباد خريد توافقي مي شود

خبرگزاري آريا - اردبيل - ايرنا- فرماندار پارس آباد مغان با اشاره به تلاش هاي انجام گرفته براي رفع مشکلات کشاورزان اين شهرستان گفت: به احتمال قريب به يقين در روزهاي آتي خريد توافقي سير براي جلوگيري از سوء استفاده هاي دلالان محقق خواهد شد.

به گزارش روز چهارشنبه خبرنگار ايرنا ، علي علايي در نشت بخشداران و دهياران اين شهرستان از گسترش کشت سير در اراضي مغان انتقاد کرده و افزود: کاهش سطح زير کشت گندم و افزايش کاشت سير بي تدبيري بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي بيان کرد: کاهش سطح کشت گندم بعنوان يک محصول مهم و استراتژيک و اختصاص اراضي وسيعي از منطقه به کاشت سير و اشباع بازار نتيجه بي تدبيري است که در گذشته صورت گرفته است.
او اضافه کرد که اشباع بازار و کاهش شديد قيمت سير کشاورزان را متضرر و ورود دلالان بر مشکلات افزوده و با خريد توافقي تلاش خواهد شد تا از سيرکاران حمايت شود.
فرماندار پارس آباد به خريد تضميني پنبه و توزيع بذر آن اشاره کرد و گفت: خريد تضميني پنبه جزو اولويت هاي دولت بوده و در اين راستا 58 تن بذر پنبه در بين کشاورزان منطقه توزيع و 38 تن ديگر نيز از گمرک ترخيص شده و بزودي به زاراعان عرضه خواهد شد.
علايي همچنين از تخصيص 37 ميليارد ريال اعتبار از محل ارزش افزوده به دهياران در سال 97 خبر داد و يادآور شد: بر اساس محاسبات انجام شده بيش از 70 درصد اين اعتبارات در امورات عمراني هزينه شده است.
علايي يي .
247 آبادي با 72 هزار نفر جمعيت در شهرستان پارس آباد زندگي مي کنند که 41 درصد جمعيت اين شهرستان را تشکيل مي‌دهد.
132 روستا در اين شهرستان داراي دهياري هستند، 27 دهياري در حوزه مرکزي،64 دهياري در حوزه اصلاندوز، 27 دهياري در حوزه بخش اسلام آباد و 14 دهياري در حوزه بخش تازه کند وجود دارد و 15 روستا نيز فاقد دهياري است.
6016
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۷۳۷۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۷۷۰ هزار تن گندم در خوزستان خریداری شد

به گزارش خبرنگار مهر، امید جهان نژادیان بعد از ظهر امروز سه‌شنبه در گفت‌وگویی رسانه ای بیان کرد: از ابتدای فصل خرید گندم در خوزستان تاکنون بیش از ۷۷۰ هزار تن گندم از کشاورزان استان به صورت تضمینی خریداری شده که از این میزان بیش از ۵۰۰ هزار تن گندم از مراکز خرید روباز به مراکز استاندارد ارسال شده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان تصریح کرد: روزانه ییش از ۶۰ هزار تن گندم توسط ۱۰۳ مرکز خرید در استان به صورت تضمینی خریداری می‌شود.

وی اظهار کرد: در سال زراعی جاری هر کیلوگرم گندم به نرخ ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان و هر کیلوگرم گندم دروم به نرخ ۱۸ هزار تومان از کشاورزان به صورت تضمینی خریداری می‌شود.

جهان نژادیان یادآور شد: در سال گذشته بیش از یک میلیون و ۷۲۰ هزار تن گندم از گندم کاران خوزستانی به صورت تضمینی خریداری شده است.

کد خبر 6093248

دیگر خبرها

  • بیش از ۷۷۰ هزار تن گندم در خوزستان خریداری شد
  • خرید بیش از ۷۷۰ هزار تن گندم در خوزستان+فیلم
  • ۴ کشته در پی تصادف نیسان و پژو ۴۰۵ در جاده پارس‌آباد
  • تصادف شدید نیسان با پژو در پارس آباد / 4 نفر جان باختند
  • ۴ کشته و یک مصدوم در سانحه رانندگی پارس آباد
  • زکات مستحبی گره های اقتصادی جامعه را می گشاید
  • افزایش یک و نیم برابری کشت دانه روغنی در پارس آباد
  • انجام ۱۱۱۴ مصوبه در شورای شهر علی آباد کتول
  • ضبط مناظره دو نامزد حوزه انتخابیه پارس آباد، بیله سوار و اصلاندوز
  • تجلیل از هنرمندان نمونه فعال در واحدهای تولیدی فعال صنایع دستی