Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-05-01@22:17:40 GMT

آماده‌باش در کویت؛ تشدید تدابیر امنیتی نفتکش‌ها...

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۷۳۷۷۲

آماده‌باش در کویت؛ تشدید تدابیر امنیتی نفتکش‌ها...

به گزارش فارس، «صباح الاحمد الجابر الصباح» امیر کویت روز سه‌شنبه در بازدید از «باشگاه افسران ارتش کویت»، خواستار «هشیاری و احتیاط» نیروهای مسلح کویت شد.

به گزارش روزنامه الوطن کویت، صباح الصباح در سخنانی در جریان این بازدید، «صحنه نظامی» در منطقه و جهان را «دارای تحولی سریع در حوزه توسعه سلاح‌ها و اثر آن» و در حوزه «شیوه‌های آموزش میدانی» دانست و خواستار «تلاش برای همگامی و تلاش برای بالا بردن آمادگی نیروی انسانی» کشورش شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امیر کویت با اشاره به اینکه «هنوز بسیاری از مناطق درگیری در محیط پیرامونی کویت دچار بی‌ثباتی و ناامنی» است، خطاب به نیروهای کویتی خواستار «اتخاذ تدابیر لازم، رعایت جانب احتیاط، هشیاری و آمادگی برای محافظت از کویت و دور نگاه داشتن آن از خطر و برخورد قاطع» با هر کسی شد که قصد شرارت دارد.

 «نواف الاحمد الصباح» ولی‌عهد، «مشعل الاحمد الصباح» جانشین رئیس گارد ملی، و «جابر المبارک الحمد الصباح» نخست‌وزیر، امیر کویت را در این بازدید همراهی کردند و «ناصر صباح الصباح» وزیر دفاع و سرلشگر ستاد «محمد خالد الخضر» رئیس ستاد مشترک از او استقبال کردند.

 

آماده‌باش امنیتی و گارد ساحلی

همچنین روزنامه القبس، امروز چهارشنبه (14 می) به نقل از «منابع آگاه»، گزارش کرد، گارد ساحلی کویت «برای حمایت از آب‌های منطقه‌ای» این کشور «در برابر هر گونه تجاوزات یا نقض حریم»، «با تمام توان تلاش می‌کند».

روزنامه کویتی «القبس» به نقل از منابع مطلع که هویتشان را فاش نکرد نوشت، «گارد ساحلی کویت از زمان آغاز تحریم‌های آمریکا علیه ایران، تدابیری احتیاطی اتخاذ کرده  و گشتی‌ها را به شکل گسترده‌ و بی‌سابقه‌ای اعزام کرده تا با هر قایقی که تلاش می‌کند وارد آب‌های منطقه‌ای کویت شود، با قدرت و قاطعانه برخورد کند.

القبس نوشت: اخیراً، اطلاعاتی که به دستگاه‌های امنیتی رسیده، حکایت از حضور گروه‌های سارق و دزدان دریایی دارد. با جدیت به این مسئله پرداخته شده و همه تدابیر احتیاطی جهت ناکام کردن طرح‌هایشان، اتخاذ شده است.

بنابر این گزارش، گارد ملی کویت نیز اخیرا به حال آماده باش کامل در آمده بخصوص در تأسیسات نفتی که اخیرا تأمین امنیت آن را بر عهده گرفته است. مأموریت این گارد تأمین امنیت و حفاظت از چاه‌های نفتی به منظور تکمیل مأموریت وزارت کشور در اجرای مأموریت‌های امنیتی برای حفاظت از تأسیسات حیاتی است.

گارد ملی کویت همچنین از یک مرکز مجهز به سیستم‌های پیشرفته دفاعی و فنآوری جهانی برای رصد و کنترل برخوردار است.

تشدید تدابیر امنیتی وزارت برق و آب کویت

القبس همچنین از افزایش حفاظت‌های امنیتی مربوط به وزارت آب و برق و ایستگاه‌های برق خبر داد.

به نوشته القبس، «منابع مطلع در وزارت برق و آب گفتند که ایستگاه‌های برق و تصفیه آب، طرح‌های اضطراری دارند که به شکل مداوم آن را بنا به شرایط روز، بروزرسانی می‌کنند». 

این منابع گفتند که تدابیر امنیتی در دو روز گذشته کاملا تفاوت کرده و با افزایش بازرسی‌ها و دقت در ورود افراد به ایستگاه‌ها تقویت شده است.

تشدید تدابیر امنیتی تأسیسات نفتی

همچنین، روزنامه کویتی «الرأی» از تشدید تدابیر امنیتی برای تأمین امنیت نفتکش‌های کویت خبر داد.

این روزنامه نوشت: «از مدت‌ها پیش آماده‌باش و تدابیر امنیتی نفتکش‌ها افزایش یافته و این وضعیت در سایه تنش‌های مستمر در منطقه خلیج (فارس) ادامه دارد».

این روزنامه افزود که خطوط حرکت نفت‌کش‌ها به صورت دقیق دنبال می‌شود و اقدامات امنیتی در طول ۲۴ ساعت ادامه دارد و «هاشم هاشم» رئیس اجرایی سازمان نفت کویت شخصا این مأموریت و تأمین امنیت نفت‌کش‌ها را بر عهده گرفته است.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۷۳۷۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صلاحیت صدور حکم در شکایت نیکاراگوئه علیه آلمان را نداریم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، «نواف سلام» رییس دادگاه بین‌المللی کیفری نتیجه بررسی شکایت نیکاراگوئه علیه آلمان را اعلام کرد.

رییس دادگاه کیفری بین‌المللی بیان کرد: این دادگاه اختیارات و صلاحیت لازم برای اعمال تدابیر موقت در خصوص صادرات سلاح از سوی آلمان به اسراییل را ندارد.

وی تاکید کرد: شرایط برای اعمال تدابیر موقت بر اساس دادخواست نیکاراگوئه مهیا نیست. شرایطی که به دلیل آن، موضوع مطرح شده برای اعمال تدابیر حمایتی موقت کافی نیست.

رییس دادگاه کیفری بین‌المللی افزود: این دادگاه از شرایط زندگی فاجعه‌بار در غزه نگران است. تمامی طرف‌ها ملزم به عدم نقض قوانین مرتبط با نسل‌کشی جمعی هستند.

گفتنی است دوشنبه بیستم فروردین‌ماه گذشته نیکاراگوئه از دیوان بین المللی دادگستری خواست تا با صدور حکمی از آلمان بخواهد ضمن توقف حمایت تسلیحاتی از رژیم صهیونیستی، از تصمیمش مبنی بر توقف کمک مالی به آژانس امدادرسانی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) منصرف شود.

نیکاراگوئه در جلسات دیوان بین المللی کیفری که به مدت دو روز در شهر لاهه هلند برگزار شد، درخواست اتخاذ «تدابیر فوری و اضطراری» را به عنوان بخشی از یک پرونده گسترده‌تر مطرح کرده است که برلین را به نقض کنوانسیون نسل‌کشی و قوانین جنگ در حمایت از رژیم صهیونیستی در تجاوز به نوار غزه متهم می‌کند.

تیم حقوقی نیکاراگوئه در دیوان بین المللی کیفری تاکید کرد که آلمان از آغاز تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه در نسل‌کشی فلسطینیان ساکن این باریکه مشارکت داشته و قوانین بین‌المللی را نقض کرده است.

کد خبر 6093473

دیگر خبرها

  • افزایش یک‌هزار کیلومتری طول خطوط لوله انتقال نفت در سال جاری
  • لزوم اتخاذ تدابیر لازم برای جلوگیری از بروز خسارات ناشی از کم‌آبی
  • صلاحیت صدور حکم در شکایت نیکاراگوئه علیه آلمان را نداریم
  • بازیکنان لس آنجلس اف سی و خوشحالی بعد از گل همراه با گارد امنیتی ورزشگاه / فیلم
  • لحظه تصادف گارد ساحلی چین با کشتی فیلیپینی از چند نمای مختلف | ویدئو
  • لیگ NBA| باورنکردنی از کایری اروینگ!
  • ببینید | لحظه برخورد گارد ساحلی چین با کشتی فیلیپینی
  • امیر کویت فردا عازم قاهره می‌شود
  • مشعل الصباح امیر کویت فردا عازم قاهره است
  • سردار تنگسیری: اگر نفتکشی از ایران ببرید جبران خواهیم کرد