Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-04-27@03:56:26 GMT

افزایش 79.38درصدی قیمت تمام‌شده مرغ برای مرغداران

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۷۳۷۸۲

افزایش 79.38درصدی قیمت تمام‌شده مرغ برای مرغداران

تین‌نیوز | 

شاخص کل قیمت تولیدکننده محصولات مرغداری‌های صنعتی کشور در زمستان سال ١٣٩٧ به عدد ٥٣٦,٢٤ رسید که ١٣.٩٦ درصد نسبت به فصل قبل و ٧٩.٣٨ درصد نسبت به فصل مشابه سال قبل افزایش داشته است.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از فارس، شاخص قیمت تولیدکننده محصولات مرغداری‌های صنعتی کشور زمستان ١٣٩٧ (١٠٠=١٣٩٠) از سوی مرکز آمار ایران منتشر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاخص کل قیمت تولیدکننده محصولات مرغداری‌های صنعتی کشور در زمستان سال ١٣٩٧ به عدد ٥٣٦,٢٤ رسید که ١٣.٩٦ درصد نسبت به فصل قبل (تورم فصلی) افزایش و ٧٩.٣٨ درصد نسبت به فصل مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه)، افزایش داشته است.

گروه مرغ با افزایش ٢٥,٠٣ درصد و گروه تخم مرغ با کاهش ١٦.٠٧ درصدی، افزایش ١٣.٩٦ درصدی شاخص نسبت به فصل قبل را رقم زده­اند. همچنین گروه مرغ و تخم مرغ به ترتیب با ١١٤.٥٧ و ١٠.٦٥ درصد افزایش، موجب افزایش ٧٩.٣٨ درصدی شاخص نسبت به فصل مشابه سال قبل شده­اند. درصد تغییر شاخص در چهار فصل منتهی به زمستان ١٣٩٧ نسبت به چهار فصل منتهی به زمستان ١٣٩٦، معادل ٥٠.٢٣ درصد (تورم سالانه) بوده است.

*شاخص استانی

بررسی شاخص قیمت تولیدکننده محصولات مرغداری‌های صنعتی کشور در زمستان ١٣٩٧ نشان می­دهد که استان های کشور نسبت به فصل قبل با افزایش و کاهش روبه رو بوده و بیشترین میزان افزایش به ترتیب مربوط به استان های خراسان شمالی و ایلام با ٤٤,٢٥ و ٤٣.٦٧ درصد می باشد. همچنین تمام استان های کشور نسبت به فصل مشابه سال قبل افزایش داشته­ اند، به طوری که استان گیلان با ٢١١.٤١ درصد افزایش، بیشترین افزایش قیمت را نسبت به فصل مشابه سال قبل تجربه کرده است.

*شاخص گروه­های اصلی

مرغ

     در زمستان ١٣٩٧ شاخص گروه مرغ به ٦٥٧,٣٧ واحد رسیده که نسبت به فصل قبل ٢٥.٠٣ درصد افزایش و نسبت به فصل مشابه سال قبل ١١٤.٥٧ درصد افزایش یافته است. همه اقلام این گروه شامل پولت، مرغ گوشتی و جوجه یکروزه به ترتیب ٢٤.٦٤، ٣٢.٩٦ و ١٠.٠٨ درصد نسبت به فصل قبل افزایش داشته­اند. همچنین پولت و مرغ گوشتی و جوجه یکروزه به ترتیب ١٠٥.٥٦ ،٨٦.٤٨ و ٢٢٧.٨٤ درصد افزایش نسبت به فصل مشابه سال قبل داشته اند.

تخم مرغ

در زمستان ١٣٩٧ شاخص گروه تخم مرغ به ٢٩٩,٢٥ واحد رسیده که نسبت به فصل قبل ١٦.٠٧ درصد کاهش و نسبت به فصل مشابه سال قبل ١٠.٦٥ درصد افزایش یافته است. در این گروه تخم مرغ نطفه­ دار و تخم مرغ خوراکی به ترتیب ١٢.٩٩ و ١٩.٠٣ درصد نسبت به فصل قبل کاهش نشان می دهد. همچنین اقلام مذکور نسب به فصل مشابه سال قبل به ترتیب ١٩.١٣، ٣.١٠ درصد افزایش داشته است. 

سایر

این گروه شامل کود است، در زمستان ١٣٩٧ شاخص کود به ١٠٨٩,٥٠ واحد رسیده که نسبت به فصل قبل ١٣.٤٩ درصد افزایش و نسبت به فصل مشابه سال قبل ٢١.٥٧ درصد افزایش یافته است.

 

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: تورم قیمت مرغ مرغداران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۷۳۷۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روی هر مرغ بالای ۱۰ هزار تومان ضرر می‌کنیم

 علی ابراهیمی گفت: مرغداران کشور در راستای سیاست وزارت جهاد، جوجه ریزی را افزایش دادند که در نتیجه افزایش تولید موجب شد تا ماه های پرمصرف را بدون تنش پشت سر بگذرانیم.

به گفته او، علی رغم سرمایه گذاری بالا، مرغداران هیچ نفعی نبردند و همچنان در حال زیان هستند که با استمرار این روند تولید دچار مشکل خواهد شد.

ابراهیمی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان ادامه داد: با توجه به آنکه جریان تولید با هدف نمی توان عوض کرد، لذا برنامه ریزی باید به سمت صادرات باشد. کمااینکه اکنون مجوز صادرات ۵ هزارتن مرغ گرفته شده است که امیدواریم روند صادرات تسریع شود تا بازار به تعادل برسد.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی با بیان اینکه امکان جمع آوری کل مرغ مازاد توسط پشتیبانی وجود ندارد، افزود: با وجود آنکه مرغ های جمع آوری شده از سوی پشتیبانی امور دام در مقطعی باید به بازار عرضه شود، از این رو صادرات مستمر موثرترین راهکار برای پایداری تولید مرغ محسوب می شود و از طرفی گام برداشتن به سمت کشورهای منطقه و خارج از منطقه علاوه بر فعال کردن ظرفیت تولید، ارزآوری هم در بردارد.

او با بیان اینکه پتانسیل صادرات ماهانه ۱۵ تا ۲۰ هزارتن مرغ وجود دارد، افزود: بنابر سیاست وزارت جهاد سالانه حداقل ۲۰۰ هزارتن مرغ می توان به بازارهای هدف صادر کرد.

ابراهیمی درباره آخرین وضعیت جوجه ریزی ها گفت: بنابر آمار در فروردین ماه حدود ۱۴۰ میلیون قطعه جوجه ریزی صورت گرفت و تا ۱۰ اردیبهشت هم که تخم مرغ ها خوابانده می شود، نمی توان پیش بینی دقیقی داشت.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی گفت: در حال حاضر قیمت تمام شده مرغ زنده برای مرغداران بالای ۶۵ هزارتومان است که براین اساس تولیدکنندگان بیش از ۱۰ هزارتومان در فروش متضرر هستند، درحالیکه قیمت مرغ آماده به طبخ کاهش چندانی نداشته است که در این میان سودی هم عاید مصرف کننده نمی شود.

دیگر خبرها

  • روی هر مرغ بالای ۱۰ هزار تومان ضرر می‌کنیم
  • ثبت بیش از ۶۴ میلیون تردد در جاده های مازندران
  • متوسط قیمت کالاهای خوراکی منتخب در مناطق شهری کشور اعلام شد
  • ثبت بیش از ۶۴ میلیون تردد در جاده‌های مازندران
  • افزایش ۱۳ درصدی تردد خودروها در جاده‌های لرستان
  • افزایش نرخ دلار و یورو در معاملات امروز مرکز مبادله ارز و طلا
  • رشد ۲۶ درصدی ارزش صادرات از گمرکات سیستان و بلوچستان
  • تولید ماهانه تخم مرغ به ۱۱۲ هزارتن رسید
  • جدیدترین قیمت دلار، یورو و درهم در مرکز مبادله ارز | دلار مبادله‌ای وارد کانال جدید شد
  • صعود بورس ادامه خواهد یافت؟ | روزهای سرنوشت‌ساز برای شاخص کل