Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-26@18:25:13 GMT

۲۰ پروژه تحقیقاتی کلان ملی در توانیر منتشر شد

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۷۳۸۶۴

۲۰ پروژه تحقیقاتی کلان ملی در توانیر منتشر شد

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو (پاون)؛ طراحی و ساخت تجهیزات HI_TECH صنعت برق از جمله توربین بادی ۲ مگاواتی، رله‌های ملی عددی (دیستانس و دیفرانسیل)، رله یونیورسال، ذخیره ساز انرژی فلایول (جهت کنترل لحظه‌ای شبکه)، جبران کننده استاتیک توان راکتیو، رله‌های بازبست کلید‌های خطوط انتقال، تست غیرمتمرکز همزمان رله پست‌های DCS کشور و دستگاه چندمنظوره تست تجهیزات پست برق، بخشی از اهم پروژه‌های ملی دفتر تحقیقات و توسعه فن‌آوری معاونت تحقیقات و منابع انسانی توانیر در سال ۹۷ عنوان شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: جهش ناگهانی اوج مصرف برق پیش از شروع فصل گرما/ پیک مصرف برق به ۴۲ هزار مگاوات رسید

بر پایه این گزارش، از دیگر اقدامات مهم این دفتر در سال گذشته، پروژه‌های شناسایی وکاربرد مفاهیم اینترنت اشیاء در شبکه قدرت، طراحی و ساخت دستگاه اندازه‌گیری خطا وکالیبراسیون CVT، برنامه‌ریزی جامع انرژی کشور در افق ۳۰ ساله، طرح پهنه‌بندی اقلیمی و بارگذاری خطوط انتقال برق کشور، برنامه‌ریزی بلندمدت نحوه تبادلات حامل‌های انرژی با کشور‌های همسایه، ارزیابی فنی و اقتصادی توسعه سیستم‌های ذخیره‌ساز انرژی در سیستم قدرت ایران، طراحی و تولید سامانه اطلاعات مکانی تحت وب جهت انتشار پایگاه داده یکپارچه GIS شبکه انتقال و فوق توزیع، مدل‌سازی ملاحظات اتصال مزارع بادی به شبکه سراسری برق کشور، تبیین مفاهیم و ارزیابی تحلیلی تاب‌آوری شبکه‌های توزیع برق ایران و بهره‌برداری از ربات بازرس آشکارساز خطای مقره‌ها و خطوط انتقال برق است.

همچنین صدور و تمدید ۴۲۳ مورد گواهی مطابقت بااستاندارد‌های تولید، ارایه گواهی و احراز صلاحیت برای ۲۰۳ شرکت و برپایی ۳۷ جلسه کمیته فنی بازرگانی شرکت توانیر و شورای ارزیابی مطابقت با استاندارد‌های تولید از اقدامات حوزه بازرسی و کنترل این دفتر بیان شده است.

در این گزارش تصریح شده شده است: طی سال‌های گذشته ۲۰۰ مورد حمایت از انعقاد تفاهمنامه‌های همکاری با دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی انجام شد.

همچنین بررسی چالش‌های فراروی همکاری موثر صنعت برق و مراکز علمی پژوهشی، برنامه‌ریزی همایش ادواری ارتباط صنعت و دانشگاه، ابلاغ نظامنامه استاندارد صنعت برق، برگزاری جلسات کمیته رباتیک صنعت برق و احصاء تمامی نیازمندی‌های حوزه تحقیقاتی کشور از دیگر اقدامات دفتر تحقیقات و توسعه فن‌آوری به شمار می‌رود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار اقتصادی وزرات نیرو آب و برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۷۳۸۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت هنرستان انرژی اتمی هرمزگان از مهر ماه سال جاری آغاز می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی دوستی روز چهارشنبه پنجم اردیبهشت ماه در نشست با معاونان و مدیران سازمان انرژی اتمی کشور، اظهار داشت: به کار گیری از انرژی اتمی و هسته‌ای در موضوعات مختلف کشور می‌تواند منشأ اثرات نیک بسیاری شود و در حل مسائل به کمک کشور بیاید.

وی با اشاره به کلنگ‌زنی نیروگاه اتمی سیریک در شرق هرمزگان افزود: تلاش ما بر این است که توسعه صنعت هسته‌ای در استان را متوازن با توسعه منابع انسانی منطقه پیش ببریم از این رو همزمان با آغاز عملیات اجرایی نیروگاه اتمی سیریک مقدمات تأسیس هنرستان مرتبط با این صنعت نیز در استان فراهم شده است.

دوستی همزمانی توسعه انرژی اتمی در استان و تربیت جوانان متخصص را مصداق پیشرفت پایدار دانست و گفت: پس از شهرهای تهران، اصفهان و مشهد چهارمین مدرسه انرژی اتمی کشور در هرمزگان تأسیس می‌شود و از مهر ماه سال جاری دانش‌آموزان مستعد استان هرمزگان می‌توانند تحصیل خود در این مدرسه آغاز کنند.

وی بیان کرد: در راستای تحقق عدالت آموزشی دانش آموزان مستعد جامعه مددجویی می‌توانند در این هنرستان تخصصی تحصیل رایگان داشته باشند.

استاندار هرمزگان، عنوان‌کرد: با احداث این هنرستان تعداد هنرستان‌های تخصصی استان به ۲۹ عدد خواهد رسید که بر اساس امر رهبری برای مهارت‌محور کردن آموزش‌ها شکل گرفته است.

نماینده عالی دولت در هرمزگان گسترش انرژی اتمی در استان را از مصادیق توسعه زیربنایی و پایدار دانست و تاکید کرد: استفاده از این صنعت می‌تواند بسیاری از چالش‌های استان را در حوزه‌های مرتبط با انرژی به خصوص برق و شیرین‌سازی آب دریا مرتفع کند.


کد خبر 6088020

دیگر خبرها

  • برنامه امسال دولت سیزدهم برای عبور موفق از اوج بار تابستان
  • تابستان چقدر کمبود برق داریم؟
  • ۵۰۰۰میلیارد ریال نقدینگی به بورس انرژی تزریق شد
  • تزریق ۵ هزار میلیارد تومان نقدینگی به بورس انرژی
  • برای دومین بار؛ تزریق ۵ هزار میلیارد تومان نقدینگی به بورس انرژی
  • اسناد همکاری میان ایران و سریلانکا به امضا رسید
  • فعالیت هنرستان انرژی اتمی هرمزگان از مهر ماه سال جاری آغاز می‌شود
  • توسعه همکاری‌های برق و انرژی ایران و ترکمنستان
  • تاکید بر توسعه همکاری ایران و ترکمنستان در زمینه برق و انرژی
  • توسعه همکاری ایران و ترکمنستان در زمینه برق و انرژی