Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان؛ نشست بررسی راه آهن رشت-آستارا به ریاست دکتر مصطفی سالاری برگزار شد.

مصظفی سالاری با بیان اینکه کسب درآمد در گیلان تا میزان بالایی بر مبنای کشاورزی و گردشگری است،افزود: تملک اراضی برای اجرای پروژه های مختلف در استان باید بر اساس مطالعات درست و دقیق صورت گیرد و تا حد ممکن به معیشت بومیان خدشه‌ای وارد نکند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به کارکردهای مثبت اجرای پروژه راه آهن رشت-آستارا به ویژه درآمد ترانتزینی آن تصریح کرد: باید برای اجرای پروژه های بزرگ در کنار منافع ملی، از همان مراحل ابتدایی و ارائه طرح، منافع استانی و مسائل اجتماعی به ویژه موضوع اشتغال مورد مطالعه و بررسی قرار گیرد.

استاندار گیلان بر لزوم توجه به موضوعاتی همچون کاهش هزینه تملک اراضی با شناسایی مسیر جایگزین برای اجرای پروژه، تخمین هزینه‌های تاخیر احتمالی طرح ، نحوه تامین مصالح و زیبایی منظر در مسیر راه آهن تاکید کرد و افزود: هزینه های فرصت شغلی مردم در محدوده اجرای پروژه و خط دسترسی آنها نیز از مهمترین مسائلی است که باید در طرح اولیه لحاظ شود.

خط آهن رشت - آستارا، حلقه اتصال کریدور شمال - جنوب است و باید از بارانداز راه آهن آستارا برای ارتباط با کشورهای همسایه استفاده شود و در راستای این پروژه بستر الحاق راه آهن به منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا فراهم خواهد شد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اشتغال راه آهن زیبایی کاهش هزینه گردشگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۷۳۸۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعارضات محیط زیستی ۲ معدن بزرگ زنجان رفع شد

محسن افشارچی استاندار زنجان گفت: در جلسه‌ها و پیگیری‌های پس از سفر استانی رییس جمهور به استان مسائل هشت معدن استان حل شد.

وی ادامه داد: در جلسه روز گذشته شورای عالی محیط زیست با حضور رییس جمهور نیز مسائل ۲ معدن غنی و بزرگ استان در مناطق حفاظت شده سرخ آباد و انگوران مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

استاندار زنجان گفت: در این جلسه، مسائل یکی از این معادن حل شد و برای مورد دیگر نیز با مجوز اکتشاف در پهنه معدنی آن موافقت صورت گرفت.

وی اظهار کرد: حل مسائل این معادن و پهنه‌های معدنی نیازمند بررسی آن در شورای عالی محیط زیست بود.

بر اساس اعلام اداره کل محیط زیست استان زنجان معادن فعال در مناطق حفاظت شده مطابق قانون می‌توانند به فعالیت خود ادامه دهند، ولی فعالیت‌های معدنی در برخی مناطق حفاظت شده استان با چالش‌های همراه بود.

در زمان حاضر بیش از ۳۰ معدن در مناطق حفاظت شده استان وجود دارد که از این تعداد ۲۳ مورد فعال است.

مناطق 'سرخ آباد و انگوران'، سه منطقه شکار ممنوع ' فیله خاصه، خرمنه سر و خراسانلو' و یک 'پناهگاه حیات وحش انگوران' زنجان، جزو مناطق حفاظت شده و محل امنی برای حیات وحش استان زنجان است.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان زنجان

دیگر خبرها

  • اعمال محدودیت ترافیکی در جاده های گیلان
  • کارنامه سیاست‌های مسکن پس از انقلاب
  • طرح جلوگیری از ورود مستقیم فاضلاب برخی محله‌ها به خورها آغاز می‌شود
  • اجرای بزرگ‌ترین پروژه درمانی خراسان شمالی آغاز شد
  • تعارضات محیط زیستی ۲ معدن بزرگ زنجان رفع شد
  • بازدید سرزده استاندار البرز از پروژه بزرگراه شمالی کرج
  • شوراها حافظ منافع مردم و نظام هستند
  • اجرای پروژه‌های محرومیت‌زدایی در مارگون و بهمئی
  • دغدغه‌ام حل مسایل معیشتی و پیگیری منافع ملی و مطالبات مردم است
  • قانون‌گذاری باید در کنار نظارت قرار گیرد