Web Analytics Made Easy - Statcounter

ابوالفضل ظهره وند سفیر اسبق ایران در ایتالیا در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص بدعهدی‌ها و تعلل زیاد کشورهای اروپایی در قالب برجام اظهار داشت: به اعتقاد من هر اتفاقی که تاکنون افتاده در دو ماه آینده هم که ایران به اروپا فرصت داده رخ خواهد داد در واقع ما نباید انتظار اتفاق خاصی را از طرف اروپا داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: برخی از اروپایی‌ها به دوره پس از ترامپ امید بستند، اما نکته اینجاست که اروپا هماهنگ با سیاست‌های آمریکا بوده و هست و قرار هم نبوده که با ایران همکاری داشته باشد. آنها در این مدت صرفاً تلاش کردند از مزایای برجام برای تأمین منافع خود بدون عمل به تعهداتشان استفاده کنند.

ظهره‌وند افزود: پس از تشکیل اتحادیه اروپا تا به امروز مهمترین دستاورد دیپلماتیک آن اتحادیه قرارداد برجام بوده، بنابراین آنها تمام تلاش خود را برای حفظ این دستاورد انجام دادند ولی توان لازم در برابر فشارهای آمریکا را نداشتند.

این کارشناس مسائل بین‌الملل تصریح کرد: تجربه مذاکره با غرب در سال‌های اخیر هرچند با هزینه گزافی برای نظام و کشور همراه شد اما بسیار ارزشمند بود و ماهیت واقعی غرب را برای آنها که نسبت به رویکرد غرب امیدوار بودند آشکارتر ساخت.

وی بیان کرد: در شرایط فعلی جمهوری اسلامی ایران است که باید مطالبه گری خود را از طرف‌های اروپایی افزایش دهد و افکار عمومی جهان را با این واقعیت آشنا کند که ایران کلیه تعهدات خود در قالب برجام را عملیاتی کرد اما این آمریکا و اروپا بودند که با خروج غیرقانونی از برجام، نقض عهدهای مکرر و تعلل‌های بسیار وضعیت را به اینجا رساندند.

ظهره وند با اشاره به اینکه یکی از اقدامات طرف مقابل فشار رسانه‌ای علیه ایران و سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران در منطقه است، افزود: تصویرسازی از ایران و القای تهدید بودن ایران برای منطقه و جهان به دلیل موضوع هسته‌ای ما نبوده و نیست، بلکه به دلیل رویکرد و ماهیت انقلابی، روحیه ضد سلطه پذیری و استکبار ستیزی جمهوری اسلامی ایران است.

سفیر اسبق ایران در ایتالیا در خصوص سرانجام سازوکار مالی وعده داده شده از سوی اروپا موسوم به اینستکس گفت: همین ساز و کار مالی به نوعی بی احترامی به ملت ایران به حساب می‌آید. ما فقط باید مطالبه خود را از اروپایی‌ها در قبال برجام داشته باشیم و از آنها مجدانه پیگیر تعهداتشان باشیم. از طرفی هم نباید مسائل کشور را به اینستکس، آمدن و رفتن دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان در آمریکا و مسائلی از این دست گره بزنیم، بلکه با تکیه به توان و ظرفیت داخلی کار خود را پیش ببریم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امروز فضای بین‌الملل دیگر همچون گذشته نیست که اجماع جهانی علیه ایران وجود داشته باشد. روسیه، چین و برخی کشورهای دیگر موضع مخالف سیاست‌های آمریکا علیه ایران اتخاذ می‌کنند که این می‌تواند به عنوان فرصتی برای ما در جهت افزایش اقدامات خود در قالب دیپلماسی رسانه‌ای برای اخذ مطالبات برجامی از طرف‌های غربی به حساب آید.

کد خبر 4613959 محمد مهدی ملکی

منبع: مهر

کلیدواژه: وزارت امور خارجه ایران اتحادیه اروپا ایالات متحده آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۷۳۹۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجمع دانشجویان بام ایران در حمایت از خیزش جهانی دانشجویی+ تصاویر

دانشجویان، اساتید و کارکنان دانشگاه‌های شهرکرد در حمایت از خیزش دانشجویان در آمریکا تجمع کردند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از چهارمحال‌وبختیاری، دانشجویان دانشگاه‌های مختلف شهرکرد از جمله دانشگاه دولتی شهرکرد، فرهنگیان، پیام نور شهرکرد و علوم پزشکی شهرکرد ظهر امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ در حمایت از خیزش دانشجویان بیدار دانشگاه‌های آمریکا و اروپا تجمع کردند.

جمعی از استادان، دانشجویان و کارکنان دانشگاه‌های مختلف شهرکرد در حمایت از خیزش وجدان‌های بیدار جامعه دانشگاهی آمریکا و اروپا در نفی بیدادگری و کشتار مردم مظلوم فلسطین توسط رژیم جعلی اسرائیل و حمایت‌های آمریکا از این رژیم کودک‌کش با شعارهای مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل و مرگ بر انگلیس اقدام پلیس آمریکا را محکوم کردند.

خیزش دانشجویی اخیر در حمایت از فلسطین در آمریکا و اروپا، بزرگ‌ترین اعتراضات ضد اسرائیلی در دل غرب از زمان تأسیس این رژیم جعلی است و نویدبخش فعال شدن دوباره جنبش دانشجویی در آمریکا و اروپا این بار علیه اسرائیل است.

دانشگاه‌های آمریکا از هفته گذشته شاهد اعتراضات سراسری دانشجویان و استادان در اعتراض به سیاست‌های حمایتی دولت از رژیم صهیونیستی در جنگ با غزه هستند، در این اعتراضات بسیاری از دانشجویان و اعضای هیئت علمی بازداشت شدند.

این تجمع سراسری در تمام دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور با هدف حمایت از جنبش اصیل «همبستگی با غزه» برگزار شد.

تجمع دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان چهارمحال‌وبختیاری

تجمع دانشجویان دانشگاه دولتی شهرکرد

تجمع دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد

کد خبر 748845

دیگر خبرها

  • بورل: چندین کشور اروپایی دولت فلسطینی را به رسمیت می‌شناسند
  • تجمع دانشجویان بام ایران در حمایت از خیزش جهانی دانشجویی+ تصاویر
  • فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف! | ماده ۴۹ لایحه عفاف و حجاب یعنی پول بده و کشف حجاب کن! | انتقاد تند حسین شریعتمداری
  • کیهان: فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف! /جمهوری اسلامی: روحانیت خودش پیشقدم شود/از پرواز با بال استعداد‌ها تا پرواز با جت شخصی
  • فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!
  • عضو مجمع تشخیص: برجام و FATF همچنان در اولویت است / نباید روابط دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران به یکی دو کشور خاص محدود شود
  • روزنامه شرق: بهترین فرصت مذاکره مستقیم با آمریکا را از دست ندهید! / اجرای برجام و FATF اولویت نظام پس از عملیات وعده صادق
  • دولت و مردم ایران از آمریکا و اروپا طلبکار هستند
  • پریناز ایزیار و حلقه طلای خاصی که دستش کرد | چهره سرشناس سینمای ایران ازدواج کرده است؟
  • محمد صدر: ایران با اسرائیل درگیر نشد، با ناتو رو در رو شد