Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون وزیر خارجه روسیه گفت، دیدار "لاوروف" و "پامپئو" نشان داد که برخورد روسیه و آمریکا با مسائل سوریه، از جمله ادامه حضور نظامی آمریکا، مسئله کردها و نقش "مذاکرات آستانه" همچنان اختلافات زیادی دارد. ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۹ بین الملل اروپا آسیای غربی نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، "سرگئی ریابکوف" معاون وزیر امور خارجه روسیه در جمع خبرنگاران اعلام کرد که برخورد روسیه و آمریکا درباره سوریه همچنان بسیار متفاوت است و مذاکرات "سرگئی لاوروف" و "مایک پامپئو" در سوچی این مسئله را ثابت کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: «اوضاع در سوریه بطور مفصل در جریان مذاکرات شب گذشته وزرای امور خارجه روسیه و آمریکا مورد بررسی قرار گرفت و همتایان آمریکایی تنها  در کلام نشان دادند که به همکاری و هماهنگی اقدامات با ما علاقه‌مند هستند. در حالیکه برخورد دو کشور با مسائل مربوط به سوریه همچنان کاملا متفاوت است.»

ریابکوف در پاسخ به سئوالی درباره عامل کردها در حل و فصل اوضاع سوریه، یادآور شد: «این مسئله اهمیت قابل توجهی در روند اوضاع سوریه دارد و ما با گمانه‌زنی‌های برخی همتایان و شرکای خود در این باره مخالف هستیم.»

معاون وزیر خارجه روسیه با اشاره به اینکه "سرگئی لاوروف" و "مایک پامپئو" بطور مفصل درباره موضوع خروج نظامیان آمریکایی از سوریه گفت‌وگو کردند، افزود: «روسیه نگران ادامه حضور نظامی آمریکا در سوریه است. به عقیده ما، این مسئله حل و فصل اصلی ترین وظیفه درباره سوریه، یعنی حفظ استقلال و تمامیت ارضی سوریه را دشوار می‌کند. ضمن اینکه مشکلاتی مانند وضعیت انسانی در اردوگاه پناهجویان "الرکبان" نیز وجود دارد که با ادامه حضور نظامیان آمریکایی در این منطقه، قابل حل شدن نیست.

لاوروف: امیدواریم توافقاتی در مورد برجام حاصل شودگفت‌وگوی تلفنی لاوروف و چاوش‌اوغلو درباره هماهنگی اقدامات در ادلب سوریهلاوروف و پامپئو هفته آینده بار دیگر دیدار می‌کنند

ریابکوف گفت: «مواضع ما درباره سوریه با یکدیگر مطابقت ندارد، ولی در مجموع مذاکرات مثبت بوده و تمایل برای ادامه گفت‌وگوها و یافتن اتفاق نظر وجود دارد و این روند هرچند به کندی ولی به سمت جلو در حرکت است.»

این دیپلمات بلندپایه همچنین با اشاره به اینکه موضوع شکل گیری کمیته قانون اساسی سوریه نیز در مذاکرات لاوروف و پامپئو بررسی شد، افزود: «ما معتقدیم که این مذاکرات می‌تواند به پیشرفت در این زمینه کمک کند و دو طرف بر لزوم آغاز به کار هرچه سریعتر این کمیته تاکید کردند.»

ریابکوف یادآور شد که هیچ مغایرتی بین رایزنی‌ها در چارچوب مذاکرات آستانه و روند مذاکرات ژنو وجود ندارد، در حالیکه طرف آمریکایی نقش مثبت کشورهای ضامن صلح در روند اوضاع سوریه را انکار کرده و پنهان نمی‌کند که ترجیح می دهد حل و فصل مسائل سوریه در ژنو پیگیری شود.  

انتهای پیام/

R1445/P/S8,89,90,1128/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "آمریکا" اخبار "سوریه" اخبار "روسیه"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار آمریکا اخبار سوریه اخبار روسیه اخبار آمریکا اخبار سوریه اخبار روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۷۴۰۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محمدی: تحریم‌ها عامل رشد صنعت دارو و تجهیزات پزشکی ایران شد

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، سید حیدر محمدی، در دیدار با معاون امور دارویی و تجهیزات پزشکی وزیر بهداشت سوریه با اشاره به وضعیت بازار دارویی و تجهیزات پزشکی در ایران، گفت: یکی از دلایل رشد صنعت دارو و تجهیزات پزشکی در ایران طی سال‌های اخیر عدم همکاری برخی از کشورها و القای تحریم‌های ظالمانه بوده است.

وی با بیان اینکه امروز ایران به عنوان یکی از تولیدکنندگان و صادرکنندگان در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی در منطقه شناخته می شود، افزود: یکی از مؤلفه های مؤثر برای رقابت در بازارهای صادراتی توجه ویژه به کیفیت است. در کنار تأمین دارو و تجهیزات پزشکی در کشور سعی کردیم کیفیت این فرآورده‌ها را ارتقا داده و صادرات را به بازار منطقه تقویت کنیم.

محمدی با اشاره به وضعیت مطلوب روابط سیاسی و اقتصادی ایران و سوریه، خاطرنشان کرد: قطعاً به دنبال کمک به تأمین تجهیزات و دارو و حتی انتقال دانش در این زمینه به کشور سوریه هستیم و امیدواریم این کشور نیز در آینده نزدیک بتواند ساختار سلامت خود را بازآرایی کند.

همچنین، «رزان سلوطه» معاون امور دارویی و تجهیزات پزشکی وزیر بهداشت سوریه ضمن تقدیر از همکاری های ایران در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی با کشور سوریه، گفت: به دنبال توافق صورت گرفته در دو سال گذشته موفقیت های خوبی در زمینه های مختلف این همکاری ذکر شده ایجاد شد.

وی افزود: ایران نقش مهمی در خصوص تأمین دارو و تجهیزات پزشکی در بازار سوریه دارد و تقاضا داریم جمهوری اسلامی ایران در تأمین برخی از واکسن های موردنیاز، ما را یاری کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • محمدی: تحریم‌ها عامل رشد صنعت دارو و تجهیزات پزشکی ایران شد
  • انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در «حمص» سوریه توسط روسیه
  • تحریم ها عامل رشد صنعت دارو و تجهیزات پزشکی ایران
  • نگرانی پنتاگون از «تقویت» روابط روسیه و کره‌شمالی
  • کلام امام خمینی (ره) درباره بی‌اعتمادی به آمریکا
  • نقش ایران در تأمین دارو و تجهیزات پزشکی بازار سوریه
  • ایران به‌دنبال همکاری و کمک به سوریه در تولید دارو است
  • درخواست آمریکا : سیستم مشترک دفاع هوایی کشورهای عربی مقابل ایران
  • وحشت بلومبرگ از قدرت ائتلاف‌سازی ایران
  • پشت‌ پرده مذاکرات مسکو و کی یف / توافق روسیه و اوکراین چطور از دست رفت؟