Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-01@21:40:56 GMT

معاون وزیر صنعت: واردات ۱۵۳۰ قلم کالا به کشور ممنوع شد

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۷۴۱۵۱

معاون وزیر صنعت: واردات ۱۵۳۰ قلم کالا به کشور ممنوع شد

معاون وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به ممنوعیت واردات برخی کالاها به کشور گفت: امسال واردات یک هزار و ۵۳۰ قلم کالا به کشور ممنوع شده است. ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۳ استانها سمنان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، فرشاد مقیمی پیش از ظهر امروز در کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان سمنان یکی از سیاست‌ها و برنامه‌های محوری وزارت صنعت را ساخت و تولید بر اساس شعار سال عنوان کرد و اظهار داشت: صنایع استان می‌بایست توجهی جدی به موضوع بومی‌سازی و تولید داخلی و همچنین قطع وابستگی به خارج از کشور داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه وزارت صمت از حضور سرمایه‌گذاران به‌صورت ویژه در عرصه قطع وابستگی به خارج از کشور حمایت خواهد کرد گفت: باید نمایشگاهی برای صاحبان صنایع و سرمایه‌گذاران برای به نمایش گذاشتن توان تولید داخل برپا شود.

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به ممنوعیت‌ واردات یک هزار و 390 قلم کالا در سال گذشته اظهار داشت: با این ممنوعیت پنج میلیارد دلار بازار برای محصولات داخلی مشابه این کالاها در کشور ایجاد شد.

 مصرف یک درصد پالم هیچ عارضه‌ای ندارد/ 30 درصد روغن‌های وارداتی پالم است

رشد جهشیِ واردات ایران از 3کشور ترکیه، هند و هلند در فروردین+جدولواردات 330 خودرو خارجی در فروردین/ یک تسلای آلمانی وارد ایران شد

مقیمی با بیان اینکه روند ممنوعیت واردات برخی اقلام امسال نیز ادامه دارد افزود:  امسال واردات یک هزار و 530 قلم کالا  به کشور ممنوع شده است.

وی با اشاره به اینکه موضوع تأمین مواد اولیه در 2 بخش تأمین مواد اولیه وارداتی و مواد اولیه داخلی موردتوجه قرارگرفته است بیان داشت: بخش واردات نیاز به تأمین ارز دارد.

معاون وزارت صمت به تشکیل کمیته‌ای از سوی این وزارتخانه با حضور بانک مرکزی اشاره کرد و افزود: با توجه به جلساتی که هر هفته برای بررسی مشکلات واحد‌های صنعتی و تخصیص ارز انجام می‌شود؛ نیاز است مشکلات ارزی واحد‌های صنعتی و تولیدی استان احصا و به این کمیته ارسال شود.

مقیمی عنوان کرد: این وزارتخانه نیز کمیته‌ای مشترک با حضور مجموعه گمرک برای بررسی، رسیدگی و رفع موانع و مشکلات صاحبان صنایع این حوزه تشکیل‌شده است.

وی بیان داشت: باید توجه ویژه‌ای از سوی ستاد تسهیل و رفع موانع تولید به واحدهایی که در شرایط امروز به‌صورت مطلوب فعالیت می‌کنند، انجام شود تا مشکلات و موانع این واحدها که توسعه صادرات را در دستور خود قرار داده‌اند، برطرف شود.

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به افزایش یک‌باره تقاضای برخی مواد پتروشیمی در کشور در سال گذشته از پنج میلیون تن تقاضا به 10 میلیون تن گفت: اگر خروجی این مواد اولیه در خروجی کارخانه‌ها مشهود باشد مشکلی به همراه نخواهد داشت؛ اما کمبود تولیدات کارخانه علیرغم افزایش دریافت مواد اولیه مشکلاتی را به بازخواهد آورد که نیاز به بررسی جدی دارد.

مقیمی بر توجه واحدها به موضوع خود اظهاری برای تسهیل در امورات و جلوگیری از بروز مشکلات احتمالی تأکید کرد و گفت: با اجرای این مهم قطعاً از سهمیه مواد اولیه این واحدها کاسته نمی‌شود.

انتهای پیام/ ع

R41366/P1494/S6,64/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۷۴۱۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر جدید وزیر صنعت درباره واردات خودروهای کارکرده

عباس علی‌آبادی در حاشیه همایش ایران و چین در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که آیین نامه واردات خودرو‌های کارکرده چه زمانی ابلاغ خواهد شد و چرا در این زمینه ابهام وجود دارد، گفت: در مورد خودرو‌های کارکرده دولت یک لایحه‌ای را به مجلس تقدیم کرد که تصویب شد و در بازگشت اش وزارت صمت متعهد به تهیه آیین نامه مربوطه شد.

وی افزود: آیین نامه خودرو‌های کارکرده تصویب و به دولت ارسال شد، تا زمانی که این آیین نامه مراحل خود را طی نکند و ابلاغ نشود، من عملا کار دیگری نمی‌توانم انجام دهم.

علی آبادی تاکید کرد: تا زمانی که ابلاغیه نباشد نمی‌توانم سوالات را شما پاسخ دهم و باید منتظر باشم نظر دولت را دریافت کنم، چون نظر وزارت صمت به تنهایی قابل اجرا نیست و باید ببینیم دولت در مجموع با توجه به محدودیت‌ها و ظرفیت‌ها چه مصوبه‌ای می‌دهد. خواهش می‌کنم صبور باشید، به زودی این موضوع روشن می‌شود.

وزیر صمت بیان کرد: فرآیند استفاده از ظرفیت خودرو‌های کارکرده در مناطق آزاد و اقتصادی آماده و مصوبات در حال اجرا است. اگر شخصی پیشنهادی در این زمینه دارد می‌تواند به بخش مربوطه در معاونت حمل و نقل مراجعه کند.

منبع: خبرآنلاین

tags # خودرو سایر اخبار قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟ اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟

دیگر خبرها

  • مافیای واردات مرغ در کمین نشسته‌ان
  • مافیای واردات مرغ در کمین نشسته‌اند
  • پازوکی :تولیدکنندگان خواستار افزایش قیمت لوازم خانگی هستند/ واردات لوازم خانگی همچنان ممنوع است
  • خبر جدید وزیر صنعت درباره واردات خودروهای کارکرده
  • مددجویان خراسان‌جنوبی هزار و ۳۶۲ متر مربع فرش به بازار عرضه کردند
  • تصویب لایحه جنجالی در سنای آمریکا؛ واردات اورانیوم از روسیه ممنوع شد
  • وزیر صمت: تراکتورهای وارداتی توان رقابت با تولیدات داخلی را ندارند
  • سنای آمریکا واردات اورانیوم از روسیه را ممنوع کرد
  • تاکید وزیر صمت بر کیفیت تراکتور ایرانی
  • خبر خوش وزیر نیرو/ صنعت نیروگاهی ایران خودکفا شد