Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - رشت - ايرنا - فرماندار شهرستان شفت گفت: اجراي پروژه شفت - زنجان به بالغ بر يک هزار ميليارد تومان اعتبار نياز دارد و محوري استراتژيک براي دو استان محسوب مي شود.

به گزارش روز چهارشنبه ايرنا محمدرضا محسني در جريان سفر مديران کل منابع طبيعي و آبخيزداري، حفاظت از محيط زيست و جهاد کشاورزي گيلان به شفت و در نشست بررسي ظرفيت ها و مطالبات مهم شهرستان اظهار داشت: تمهيد مقدمات براي گازرساني به 13 روستاي محدوده سد لاسک که در طول اين سال ها از نعمت گاز بي بهره بودند، انجام شده و طبق توافق هاي قبلي جزئيات مسير جديد خط انتقال گاز بايد از سوي آب منطقه اي به منابع طبيعي ارسال شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي به تداخل محدوده طرح هاي هادي برخي روستاها با اراضي منابع طبيعي و محيط زيست در اين شهرستان و موانع ساخت و سازها اشاره کرد و خواستار تعيين تکليف آن در 45 روز آتي شد .
فرماندار شفت با اشاره به اينکه اجراي پروژه شفت - زنجان به بالغ بر يک هزار ميليارد تومان اعتبار نياز دارد و يک محور استراتژيک براي دو استان در حوزه پدافند غيرعامل محسوب مي شود، افزود : در کنار ساز و کارهاي قانوني براي پيگيري اين پروژه مهم يکي از مطالبات مردم اين شهرستان به ويژه 500 خانوار عشايري ، بازگشايي راه ييلاقي در مسير شفت و طارم است تا زمينه انتقال محصولات دامي منحصر به فرد اين مناطق مانند پنير سياهمزگي فراهم شود .
وي خطر سيلاب و رانش زمين را يکي از معضلات بالقوه در شفت عنوان و اضافه کرد: با توجه به اعتبار ملي ابلاغي براي انجام طرح آبخيزداري در سطح 76 هزار هکتار از اراضي گيلان ، انجام طرح هاي آبخيزداري در روستاهاي ويسرود ، چنار رودخان ، امامزاده اسحاق ، زردکام ، گيشم ، سياهمزگي و برخي ديگر از روستاها از مطالبات شهرستان است.
وي گام نخست ساماندهي خانوارهاي حاشيه نشين رودخانه ها را تعيين زمين مناسب و تعرفه آن به ذينفعان ذکر کرد.
فرماندار شفت افزود: تاکنون شش هزار و 300 هکتار از شاليزاهاي شفت تجهيز و نوسازي شده و تکميل آن نيازمند نگاهي ويژه به اين شهرستان است .
محسني با بيان اينکه 700 پهنه آببندان به مساحت 550 هکتار در شفت شناسايي شده و لايروبي بسياري از آنها براي افزايش ذخيره آبي کشاروزي ضروري است، گفت: شيوه نامه ساماندهي رودخانه ها و آببندان که از سوي استاندار گيلان ابلاغ شده ، بايد در دستور کار دستگاه هاي ذيربط قرار گيرد .
محسني همچنين به ظرفيت ويژه اين شهرستان در توليد ماهيان گرم آبي و سردآبي اشاره کرد و خواستار استقرار اداره شيلات در شفت و پيگيري شناسنامه دار کردن و ارائه تسهيلات کم بهره براي مزارع زير يک هکتار پرورش ماهي از سوي دستگاه ذيربط شد .
وي به رشد ميزان توليد پيله کرم ابريشم در شفت از 75 تن در سال 96 به 95 تن در سال 97 اشاره و خاطرنشان کرد: توسعه نوغانداري در گيلان نيازمند نگاهي راهبردي است و شفت مي تواند آزمونه اين طرح باشد.
وي احداث اتاق تفريخ نوغان ، برگزاري کلاس هاي آموزشي و اعطاي تسهيلات کم بهره را مهترين راهکار براي تمهيد مقدمات جهت تکميل چرخه توليد و و ايجاد ارزش افزوده اين محصول و در نتيجه جلوگيري از خام فروشي پيله در شفت عنوان کرد و گفت: ظرفيت بزرگي در اين حوزه در روستاهاي اين شهرستان وجود دارد که مغفول مانده و بايد توجه بيشتري به آن شود .
شهرستان شفت با دو بخش مرکزي و احمدسرگوراب، در 25 کيلومتري غرب مرکز استان گيلان واقع است.
7294/2007/
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۷۴۷۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از باند دوم پل هادی آباد کارون

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان گفت:  باند د‌وم و روشنایی پل هادی آباد به جنگیه شهرستان کارون با اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیارد ریال امروز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت به بهربرداری رسید.

محمد جولانژاد  افزود: پل هادی آباد شهرستان کارون به طول ۳۰۰ متر است که پروژه تکمیل آن شامل اجرای عرشه، اجرای پیاده‌رو، اجرای جانپناه و هندریل، اجرای روکش آسفالت و اجرای روشنایی بود.

وی مدت زمان اجرای این پل را ۶ ماه برشمرد و گفت: پایان اجرای این پروژه به منظور تردد ایمن اهالی منطقه بسیار حائز اهمیت بود.

دیگر خبرها

  • تکمیل سد «دیورش» رودبار نیازمند اعتبار ۷۰۰ میلیارد تومانی است
  • مسافت اصفهان – دهاقان نزدیک‌تر می‌شود
  • بهره برداری از باند دوم پل هادی آباد کارون
  • اجرای بخشی از مصوبات سفر رئیس جمهور به استان کرمانشاه
  • دولت و شهرداری قم در موضوع مونوریل اختلافی ندارند/ خط B مترو نیاز شهر قم است
  • دولت و شهرداری قم در موضوع منوریل اختلافی ندارند/ خط B مترو نیاز شهر قم است
  • لزوم اعتبار ۱۰۰ همتی برای تکمیل پروژه‌ های آب و خاک
  • لزوم اعتبار ۱۰۰همتی برای تکمیل پروژه‌ های آب و خاک
  • آبرسانی به دهدشت غربی نیازمند ۱۰۰۰ میلیارد تومان
  • پیشرفت فیزیکی ۹۲ درصدی پل سفیدرود