Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-07@02:59:17 GMT

دوازدهمین جشنواره موسیقی نواحی فراخوان داد

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۷۵۴۴۶

دوازدهمین جشنواره موسیقی نواحی فراخوان داد

جشنواره موسیقی نواحی فراخوان دوازدهمین جشنواره موسیقی نواحی با تکیه بر اجرای آثار با کلام مبتنی بر منظومه‌های تغزلی از شاعران کهن ایران زمین، همچنین شاعران بومی (با گویش‌ها و زبان‌های محلی) منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان و به نقل از روابط عمومی انجمن موسیقی ایران، دوازدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران از تاریخ ۱۶ تا ۱۹ آبان در شهر کرمان و در گستره ملی توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و به صورت غیر رقابتی برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فراخوان این جشنواره بنا بر اهداف و مأموریت‌های مشخص شده در آئین‌نامه برگزاری جشنواره و شناسایی، ظرفیت‌سازی و حمایت از فعالیت‌های خلاقانه هنرمندان موسیقی بومی سراسر کشور با اولویت معیارهای هنری و اصالت‌های فرهنگی - موسیقایی هر منطقه تهیه و تنظیم شده است.

ستاد جشنواره با انتشار این فراخوان از کلیه هنرمندان این حوزه موسیقی در عرصه اجرای صحنه‌ای دعوت می‌کند تا در صورت تمایل با مطالعه دقیق آن و ارسال آثار و مدارک لازم در برگزاری هرچه پربارتر این رویداد مشارکت کنند. درخواست‌های ارسالی پس از بررسی و تأیید کارشناسان هیأت انتخاب این امکان را خواهند یافت تا در بخش اصلی جشنواره به اجرای برنامه بپردازند.

 

 

الف-بخش اصلی:

موضوع:موضوع بخش اصلی دوازدهمین جشنواره موسیقی نواحی تکیه بر اجرای آثار با کلام مبتنی بر منظومه های تغزلی از شاعران کهن ایران زمین، همچنین شاعران بومی (با گویشها و زبانهای محلی)در نظر گرفته شده است. بر همین اساس آثار ارسالی مرتبط با این فراخوان نیز میبایست بر اساس اجرای مقامهای آوازی با مضامین تغزلی (عاشقانه)، مبتنی بر فرهنگ موسیقایی اصیل هر منطقه باشد.

مدارک لازم:1.تکمیل فرم درخواست شرکت در جشنواره2.تصویر کارت ملی و صفحه اول شناسنامه3.نمونه تصویری از اجرا4.متن اشعار همراه با ترجمه فارسی شرایط:1.نمونه های تصویری ارسالی میبایست در دو نسخه و به صورت لوح فشرده (CDیا DVD) یا فلشمموری (flashmemory)با کیفیت مطلوب صوتی و تصویری و بدون افکت یا هرگونه ویرایش باشد.

2.مدت زمان نمونه تصویری نباید از 15دقیقه کمتر باشد.

3 .تعداد افراد برای اجرا،یک تا حداکثر سه نفر بر اساس اصالتهای موسیقی هر منطقه خواهد بود.

4.حداقل سن برای شرکت دراینبخش 30سال تمام (متولدین 1368و پیش از آن)است.

5.مهلت ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره تا تاریخ 16مهر ماه1398است.

6.صرف ارسال مدارک تعهدی برای جشنواره در خصوص دعوت از متقاضیان ایجاد نخواهد کرد.

7.مدارک ارسالی در دبیرخانه جشنواره باقی مانده و مسترد نخواهد شد.

8.کمک هزینه سفر گروهها بر اساس نرخ رسمی کرایه اتوبوس یا قطار محاسبه و پرداخت خواهدشد.

9.اقامت و پذیرایی از پذیرفتهشدگان و ایاب وذهاب درون شهری مرتبط بر عهده ستاد جشنواره است.

10.تعیین مکان، تاریخ، مدت و ساعت اجرا در اختیار ستاد جشنواره است.

11.به تمامی پذیرفته شدگان بخش فراخوان در صورت اجرا به صورت یکسان دستمزد و گواهی شرکت در جشنواره تقدیم خواهد شد.

بدیهی است اسامی پذیرفته شدگان بخش فراخوان پس از بررسی هیئت انتخاب صرفا از طریق پایگاههای رسمی جشنواره به شرح زیر اعلام خواهد شد.

بدیهی است مسئولیت پیگیری اخبار و اطلاعات بر عهده متقاضیان است.

www.nay.ir

www.kermanmusicunity.ir

آدرس دبیرخانه جشنواره:کرمان -چهارراه طهماسب آباد -مجتمع فرهنگی هنری کرمان -طبقه اول-دفتر انجمن موسیقی استان کرمانکد پستی: 761367559دبیرخانه دوازدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران، با شماره تلفن32460988–034درکرمان و 60808890-021در تهران آماده پاسخگویی به سوالات احتمالی متقاضیان است.

 

پایان پیام/32

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه رمضان خبرگزاری شبستان ماه مبارک رمضان اردبیل بیانیه گام دوم انقلاب خبرگزاری روزنامه قرآن مشهد نمایشگاه قرآن دوازدهمین جشنواره موسیقی نواحی انتشار فراخوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۷۵۴۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی رییس شورای سیاستگذاری دوازدهمین دوسالانه ملی سرامیک ایران

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از واحد ارتباطات و رسانه اداره‌کل هنرهای تجسمی به نقل از روابط‌عمومی معاونت امور هنری، محمود سالاری معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، در حکمی محمد خراسانی‌زاده مدیرکل هنرهای تجسمی و سرپرست موزه هنرهای معاصر تهران را به عنوان «رییس شورای سیاست‌گذاری دوازدهمین دوسالانه ملی هنر سرامیک ایران» منصوب کرد.

متن این حکم انتصاب به شرح زیر است:

«جناب آقای محمد خراسانی‌زاده

مدیرکل محترم هنرهای تجسمی و سرپرست موزه هنرهای معاصر

هنر سرامیک، به‌عنوان پرسابقه‌ترین بستر بروز خلاقیت بشر و به‌مثابه رسانه‌ای که اندیشه‌های ادوار مختلف تاریخی را بر دوش کشیده است، در ساختار معاصر خود، تجلی هم‌زیستی هنر و فناوری را به بهترین شکل، نمایان می‌سازد.

دوسالانه ملی هنر سرامیک ایران، فرصت شایسته‌ای است برای بازخوانی و ارایه ظرفیت‌ها و قابلیت‌های این هنر پویا در سرزمینی که مهد هنر و تمدن بوده و نوآورانه‌ترین دستاوردهای تمدنی خود را همواره در قالب هنر سرامیک به یادگار نهاده است.

به همین منظور و با عنایت به سوابق هنری و مدیریتی، جناب‌عالی به عنوان «رییس شورای سیاست‌گذاری دوازدهمین دوسالانه ملی هنر سرامیک ایران» منصوب می‌شوید.

امید است در سایه توفیقات الهی و توجهات امام عصر عجل‌الله تعالی فرجه الشریف، با لحاظ نمودن منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی و با همفکری و همکاری سایر ذی‌نفعان محترم، در راهبری هرچه بهتر این دوسالانه ملی، موفق و پیروز باشید.»

کد خبر 6098165

دیگر خبرها

  • معرفی رییس شورای سیاستگذاری دوازدهمین دوسالانه ملی سرامیک ایران
  • کانون موسیقی نواحی تشکیل می‌شود/ معرفی مدیر هماهنگی
  • رشت میزبان دوازدهمین کنگره ملی سوختگی ایران شد
  • رشت میزبان دوازدهمین کنگره ملی سوختگی ایران است
  • تنظیم متفاوت از یک قطعه موسیقی نواحی ایران
  • فراخوان جشنواره راویان غدیر در استان قزوین
  • فراخوان جشنواره «راویان غدیر» در استان قزوین
  • دومین فراخوان جشنواره استانی «راویان غدیر»
  • هنرمند پیشکسوت خراسان شمالی به سوی خانه ابدی بدرقه شد
  • فراخوان سومین جشنواره پاسخ برتر منتشر شد