Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا-مديرکل امور ايثارگران شهرداري تهران از بازنگري دستورالعمل حمايت از آسيب ديدگان و جان باختگان حين خدمت شهرداري تهران خبر داد.
به گزارش خبرگزاري آريا به نقل از اداره کل امور ايثارگران شهرداري تهران، رضا جلالي در جلسه رسيدگي به وضعيت مصدومين حين خدمت شهرداري تهران که پيش از ظهر امروز با حضور مديرکل منابع انساني شهرداري تهران و مديرعامل شرکت شهرسالم در سالن کنفرانس اداره کل ايثارگران برگزار شد اظهارداشت: اين دستورالعمل براي اولين بار و به همت مديران حوزه توسعه منابع انساني شهرداري تدوين و پس از بازنگري نهايي ابلاغ خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي هدف از تدوين دستور العمل حمايت از آسيب ديدگان و جان با ختگان حين خدمت شهرداري را تحقق رسالت سازماني، عدالت محوري و توجه به لزوم ارج نهادن به سرمايه هاي انساني عنوان کرد و گفت: اين دستور العمل در راستاي تکريم کارکنان، توسعه رفاه، معيشت و ايجاد انگيزه و قدرداني از همکاراني که در حين خدمت و در راستاي نيل به اهداف سازماني سلامتي يا جان خود را از دست داده اند تهيه شده است.
مديرکل امور ايثارگران شهرداري تهران تصريح کرد: برنامه ريزي جامع، منسجم و ساماندهي نحوه حمايت از آسيب ديدگان و جان با ختگان حين خدمت شهرداري تهران در زمينه هاي مختلف با حفظ کرامت، شان و منزلت آنان از طريق شناسايي نيازهاي واقعي و تامين آن در چارچوب امکانات ،منابع و ظرفيت هاي موجود هدف مهم ديگر تدوين اين دستورالعمل است که انشاالله به زودي اجرايي خواهد شد.
جلالي دامنه ي شمول اين دستورالعمل را تمامي کارمندان وکارگران ثابت، رسمي و قراردادي شرکت خدمات اداري شهر و موسسه هاديان شهر فعال در تمامي مناطق 22 گانه و واحدهاي ستادي  عنوان کرد و گفت: اين افراد در صورتي که در حين خدمت دچار سانحه منتهي به آسيب يا فوت شوند از مزاياي پيش بيني شده برخوردار خواهند شد.
وي تصريح کرد:کارکنان مامور از ساير دستگاه هاي اجرايي به شهرداري تهران که حکم ماموريت براي آنان صادر شده نيز مشمول اين دستورالعمل هستند.
به گفته مديرکل امور ايثارگران شهرداري تهران حادثه ناشي از کار به استناد ماده 60 قانون کار و تامين اجتماعي به حوادثي عنوان مي شود که در حين انجام وظيفه و به سبب آن براي کارکنان اتفاق مي افتد و براين اساس هر اتفاقي حادثه تلقي نمي شود مگر آنکه از چهار ويژگي اصلي متاثر از عامل يا عوامل خارجي، عدم قصور و تقصير، وقوع ناگهاني و همچنين صدمه بر جسم و روان برخوردار باشد.
جلالي با بيان اينکه ميزان آسيب ديدگي در اين دستورالعمل براي آسيب ديدگان کلي و جزيي تعيين شده است اظهارداشت: تشخيص، احراز و تاييد ميزان آسيب ديدگي بر اساس گزارش حادثه تاييد شده از سوي شوراي تحول و ارتقاء سرمايه هاي انساني واحد متبوع و تاييد در کميسيون پزشکي شرکت شهرسالم بوده که البته تاييد نهايي برعهده هيئت تشخيص حمايت از آسيب ديدگان حين خدمت خواهد بود.
وي با بيان اينکه هفت درجه جهت سطح بندي آسيب حين خدمت تعيين شده است افزود: همچنين اقدامات متعددي جهت تسهيلگري و حمايت از آسيب ديدگان و جان باختگان حين خدمت در حوزه اجتماعي و فرهنگي،اداري و بازنشستگي و معيشتي، درماني و رفاهي پيش بيني شده که بر اساس سطح بندي صورت گرفته تخصيص خواهد يافت.
مديرکل امور ايثارگران شهرداري تهران در پايان بازنگري اين دستورالعمل و اجراي آن پس از ويرايش نهايي را يادآور شد و اظهارداشت: تمام حادثه ديدگان پيش و پس از ابلاغ اين دستورالعمل تحت پوشش قرار خواهند گرفت.
لازم به ذکر است در اين جلسه مستندات پزشکي 17 نفر از مصدومين حين خدمت مورد بررسي قرارگرفت.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: ايثارگران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۷۵۴۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی میزهای خدمت تخصصی در مناطق شهرداری شیراز

ابراهیم کمالی گفت: امروز دوازدهمین جلسه از جلسات میز خدمت املاک و مستغلات در شهرداری منطقه ۹ بود که در آن بسیاری از مسائلی که مردم در این منطقه و سایر مناطق با آن روبرو بودند، بررسی و دستور لازم در خصوص حل این مسائل در همان موقع صادر شد.

او با بیان اینکه شهرداری منطقه یک به‌عنوان آخرین میز خدمت دور نخست در هفته آینده خواهد بود، از برگزاری میز‌های خدمت در دور نخست ابراز خرسندی و بیان کرد: مسائلی که مردم با آن در این مناطق روبرو بوده، بررسی و دستور حل آن در لحظه صادرشده است.

کمالی از نخستین میز خدمت دور دوم در اداره کل املاک و مستغلات شهرداری شیراز خبر داد و عنوان کرد: در دور دوم این میز خدمت بنا داریم تا مسائل را به‌صورت تخصصی‌تر بررسی کرده و سعی می‌کنیم به مسائلی که چندین سال در اقصی نقاط شهر شیراز دچار مشکل بوده، بپردازیم.

عضو و ناظر اداره کل املاک و مستغلات شهرداری شیراز عنوان کرد: در این دور سعی خواهیم کرد از مدیران دستگاه‌های دیگر که به نحوی در ارتباط با این پرونده‌ها نیز هستند دعوت کرده تا در لحظه نسبت به حل مشکلات اقدام شود. رئیس کمیته محرومیت‌زدایی شورای اسلامی شهر شیراز نیز اظهار کرد: امروز با برگزاری میز خدمت املاک و مستغلات شاهد اتفاق خوبی در شهرداری منطقه ۹ هستیم و مسائل مردم محلات که در این حوزه موزد بررسی قرارگرفته و دستور لازم در این خصوص صادرشده است. 

سیده مریم حسینی از قول مساعد شهردار این منطقه در خصوص موارد مربوطه خبر داد و گفت: با حضور مدیرکل املاک و مستغلات شهرداری شاهد خواهیم بود که بسیاری از مسائل حل شود. عضو و ناظر شورای اسلامی در شهرداری منطقه ۹ شیراز از اهتمام نایب‌رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه، امور حقوقی و املاک شورای اسلامی شهر و مدیرکل املاک و مستغلات شهرداری در خصوص برگزاری میز خدمت این حوزه قدردانی کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • استفاده از تمام ظرفیت‌ها برای خدمت به خانواده شهدا
  • واگذاری ۲ هزار میلیارد تومان پروژه نیمه‌تمام ایلام به بخش خصوصی
  • تهدید به بازنگری در دکترین هسته‌ای؛ آیا امیدی برای توافق باقی مانده؟
  • برنامه ریزی برای واگذاری۲هزار میلیارد تومان پروژه نیمه تمام ایلام
  • طرح ترافیک جدید امسال اجرا نخواهد شد
  • کاهش آسیب‌های اجتماعی با راه‌اندازی مراکز آموزش شهروندی
  • برپایی میزهای خدمت تخصصی در مناطق شهرداری شیراز
  • برخورد با قصور دستگاه‌ها در صورت بی توجهی به آسیب‌های اجتماعی
  • دادستانی از اقدامات شهرداری‌ها حمایت قضایی می‌کند
  • برخورد با قصور دستگاه‌ها در صورت بی توجه به آسیب‌های اجتماعی