Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- بر خلاف آنکه وزارت خارجه آمریکا از تمدید معافیت بندر چابهار از تحریم ها علیه ایران خبر داده است، اما تجار افغان می‌گویند،این کشور همچنان در تبادلات تجاری کالاهای صادراتی افغان از بندر چابهار ایجاد اخلال می‌کند.

به گزارش شبکه طلوع نیوز، مقامات اتاق بازرگانی صنعت و تجارت افغان می‌گویند، تحریم‌های آمریکا علیه ایران یکی از چالش‌های اصلی توسعه فعالیت‌های اقتصادی و تجاری تجار افغان از طریق بندر چابهار ایران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


«خان جان الکوزی» سرپرست اتاق تجارت و صنایع افغانستان در مصاحبه با طلوع نیوز می‌گوید، حداقل 50 کانتینر کالاهای افغان آماده صادرات به کشورهای هند و چین از طریق بندر چابهار هستند اما صادرات این کالاها به دلیل اختلالات تبادلات مالی که آمریکا فراهم کرده با مشکل همراه شده است.
الکوزی می‌افزاید آمریکا اجازه نمی‌دهد تا بانک‌های افغانستان و هند تبادلات مالی داشته باشند. وزارت صنعت و تجارت افغانستان نیز با پذیرش مشکلات پیش آمده در مورد تبادلات مالی می‌گوید به دنبال حل این مشکل است.
در همین رابطه «سمیر رسا» سخنگوی وزارت صنعت و تجارت گفت: دولت‌های افغانستان و هند به دنبال حل این مشکل هستند تا دو کشور بتوانند به تجارت خود از طریق بندر چابهار ادامه دهند.
«آلیس ولز» معاون وزارت خارجه امریکا در امور آسیای جنوبی و مرکزی در دیدار با سرپرست وزارت امور خارجه افغانستان بر ادامه تمدید معافیت بندر چابهار از تحریم‌های آمریکا خبر داد.
آساق**9473**1663**

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي بندر چابهار افغانستان كارشكني آمريكا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۷۵۷۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقام افغان: یوناما واقعیت‌های افغانستان را به جهان معرفی کند

والی «لوگر» در شرق افغانستان در دیدار با رئیس هیئت نمایندگی سازمان ملل در کابل از سازمان ملل خواست واقعیت‌های افغانستان را به جهان معرفی کند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «ضیاءالرحمان مدنی»، والی لوگر در دیدار با «رزا اوتنبایوا» رئیس هیئت نمایندگی سازمان ملل در کابل (یوناما) اظهار داشت: این نهاد بین‌المللی باید واقعیت‌های افغانستان را به جهان معرفی کند.

وی افزود: حکومت افغانستان تلاش‌های زیادی را برای آموزش و رفع مشکلات مردم و ارائه خدمات بهتر انجام داده است.

مدنی ادامه داد: جهان با حکومت کنونی افغانستان منصفانه رفتار نمی‌کند.

رئیس یوناما نیز در این دیدار تاکید کرد که در آینده نزدیک، یک میلیون کلاس آموزش‌های اجتماعی در افغانستان ایجاد می‌شود.

طالبان: گزارش‌های حقوق بشری باید واقعیت‌های افغانستان را منعکس کندطالبان: انتظار داریم در نشست تاشکند واقعیت‌های افغانستان درک شود

«شیرمحمد عباس استانکزی»، معاون سیاسی وزارت خارجه حکومت طالبان نیز پیش از این در سفر به ولایت لوگر گفته بود که شرایط خوبی در افغانستان به ویژه برای افراد بازگشته از دیگر کشورها فراهم شده است.

وی تاکید کرده بود که غربی‌ها از واقعیت‌های عینی افغانستان بی خبر هستند.

انتهای پیام/.

 

دیگر خبرها

  • بهره برداری از راه آهن افغان ترانس در ۲۰۲۷
  • بهره برداری افغان ترانس در ۲۰۲۷
  • مقام افغان: یوناما واقعیت‌های افغانستان را به جهان معرفی کند
  • (تصاویر) بندر شهید بهشتی چابهار
  • میزبانی از دختران افغان در دومین روز نمایشگاه قرآن کابل
  • هند در قرارداد بندر چابهار کمتر از یک چهارم مبلغ به تعهد خود عمل نموده!
  • رایزنی ایران و افغانستان بر تقویت ترانزیت از مسیر چابهار
  • درخواست یک مقام طالبان برای به بهره‌برداری رسیدن مسیر چابهار-افغانستان
  • تجار افغانستانی در نمایشگاه توانمندی های صادراتی + فیلم
  • قرارداد ۴۴ میلیون دلاری ازبکستان با تجار افغانستانی