Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-02@03:02:42 GMT

۹۸ تن فرآورده خام دامی از مصرف انسانی خارج شد

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۷۵۷۲۴

۹۸ تن فرآورده خام دامی از مصرف انسانی خارج شد

علیرضا رفیعی پور رئیس سازمان دامپزشکی در گفت و گو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از تشدید کنترل و نظارت بر عرضه فرآورده‌های خام دامی در ماه رمضان خبر داد و گفت: براساس برنامه سالانه، همکاران سازمان دامپزشکی در تمامی شهرستان‌ها و استان‌های کشور طرح تشدید نظارت بهداشتی بر فرآورده‌های خام دامی در ماه مبارک رمضان را آغاز کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: طی بررسی‌های صورت گرفته بازرسان سازمان دامپزشکی با محموله‌های تاریخ گذشته گوشت قرمز، مرغ، عسل، ماهی، شیر و دیگر فرآورده‌های دامی مواجه شدند.

رفیعی پور با اشاره به اینکه ناظران شرعی در کشتارگاه‌ها مشغول فعالیت هستند، بیان کرد: بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ بازرس بهداشتی سازمان دامپزشکی در بیش از ۶۰۰ اکیپ در حال نظارت و بازرسی از مراکز عرضه فرآورده‌های دامی و جمع آوری موارد غیر بهداشتی هستند.

رئیس سازمان دامپزشکی مراکز توزیع و عرضه، خودرو‌های ویژه حمل، کشتارگاه، سردخانه، کارگاه‌های فرآوری و بسته‌بندی فرآورده‌های خام دامی و سایر موارد را از اماکن تحت پوشش طرح برشمرد و گفت: مردم در صورت رویت هر یک از فرآورده‌های خام دامی که از لحاظ شکل ظاهری، رنگ، بو و... دچار مشکل بود، بلافاصله با سامانه ۱۵۱۲ تماس بگیرند و موضوع را گزارش دهند تا همکاران در اسرع وقت نسبت به بازرسی و ارزیابی اولیه از محل اعزام شوند.

بیشتر بخوانید: آخرین جزئیات تلفات دام در استان‌های سیل خیز/ بیش از یک میلیون رأس دام واکسینه شدند

وی با اشاره به اینکه طرح تشدید نظارت بهداشتی تا پایان ماه مبارک رمضان استمرار دارد، گفت: در هفته اول طرح تشدید نظارت بهداشتی ماه مبارک رمضان حدود ۹۸ تن انواع فرآورده‌های خام دامی از مراکز عرضه و فروش، کشتارگاه ها، مراکز بسته بندی و سردخانه‌ها جمع آوری و از چرخه مصرف انسانی خارج شد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه جابه جایی فرآورده‌های خام دامی با مجوز بهداشتی سازمان دامپزشکی صورت می‌گیرد، بیان کرد: خودرو‌هایی که اقدام به جابه جایی فرآورده‌های خام دامی نظیر گوشت و مرغ و ... می‌کنند، حتما باید زنجیره سرد را رعایت کنند تا آسیبی به محصولات و فرآورده‌های دامی وارد نشود.

رفیعی پور در پایان تصریح کرد: با اجرای طرح تشدید کنترل و نظارت بر تولید، توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی در ایام ماه مبارک رمضان، بازرسان سازمان با محموله‌هایی مواجه خواهند شد که از لحاظ ظاهری و بهداشتی شرایط لازم را ندارد، از این رو پس از جمع آوری و معدوم فرآورده‌های خام دامی از چرخه مصرف انسانی، متخلفان به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

انتهای پیام/

طرح تشدید نظارت بهداشتی تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه دارد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی دامداران فرآورده های دامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۷۵۷۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اورژانس قزوین ‌۱۲۰ نیرو کم دارد

رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث استان قزوین گفت: اورژانس قزوین با کمبود نیروی ۱۲۰ نفری مواجه است و در ۶ ماه گذشته وضعیت تغییری نکرده است، نیروهای جدیدی هم که جذب شده‌اند در واقع تبدیل وضعیت هستند که تعداد خاصی بر نیروی انسانی مورد نیاز ما اضافه نشده و موضوع نداشتن نیروی خانم همچنان مشکل ماست.

حسن اسماعیلی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان این موضوع که بیشترین مشکلات حوزه اورژانس در زمینه کمبود نیروی انسانی و منابع مالی و اعتباری خلاصه می‌شود، اظهار کرد: این موضوع تنها مشکل استان قزوین نیست بلکه همه استان‌های کشور با این مسئله مواجه هستند.

رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث استان قزوین ادامه داد: در حال حاضر ۲ موتورلانس به ناوگان قزوین اضافه شده که پشتیبان پایگاه‌ها هستند و به خاطر کمبود نیرو هنوز نتوانسته‌ایم بر تعداد موتورلانس‌ها اضافه کنیم.

رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث استان قزوین ادامه داد: از حدود سه سال پیش مشکلات بیشتر هم خودشان را نشان داده‌اند چراکه با کمبود منابع مالی و انسانی روبه‌رو شده‌ایم و اگر بخواهیم به طور ریشه‌ای به این موضوع بپردازیم باید گفت که یکی از مشکلات عدم استقلال سازمان و زیر مجموعه دانشگاه‌های علوم پزشکی بودن است.

وی بیان کرد: شاید استقلال سازمان بتواند تا حدودی مشکلات را حل کند، ما بخشی از منابع و اعتبارات مورد نیاز خود را از سازمان و وزارتخانه دریافت می‌کنیم و بخشی را از دانشگاه علوم پزشکی ولی متأسفانه چون مبالغ قابل توجه نیست همیشه به خدمت‌دهنده‌ها که عمده آن تعمیرگاه‌ها هستند مغروض هستیم، از سال ۱۳۹۶ متأسفانه یک آمبولانس هم به واسطه تحریم‌ها وارد کشور نشده است.  

منبع: روزنامه قدس تکتم بهاردوست

دیگر خبرها

  • اورژانس قزوین ‌۱۲۰ نیرو کم دارد
  • فعالیت یک کشتارگاه طیور متخلف در ری متوقف شد
  • ذبح‌کننده غیرمجاز دام در خرمشهر محکوم به پرداخت جزای نقدی شد
  • ۲ هزار قطعه ماهی زینتی از مرز مهران به عراق صادر شد
  • از ۱۰ برند رژ لب تا مکمل تقویتی مو ؛ این محصولات را نخرید، تقلبی است 
  • جمع‌آوری روغن غیر قابل مصرف انسانی در چهارمحال و بختیاری
  • کشف ۸۵۰ کیلوگرم گوشت و آلایش‌های غیربهداشتی و غیرقابل مصرف دام و طیور
  • ضربه مهلک قاچاق کالا بر پیکر اقتصاد
  • قاچاق چالش عمده در حوزه محصولات آرایشی و بهداشتی است
  • نظارت بهداشتی بر تولید فرآورده‌های غذایی در کارگاه‌های سنتی