Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-05@19:59:26 GMT

۱۴۰۰ تن آلوئه ورا در گیلان برداشت می شود

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۷۵۷۹۳

۱۴۰۰ تن آلوئه ورا در گیلان برداشت می شود

به گزارش خبرنگار مهر، منوچهر پارسافر پیش از ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران در جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به اینکه حدود شش هکتار از زمین‌های کشاورزی این استان به کشت آلوئه ورا اختصاص دارد، گفت: برداشت آلوئه ورا در این مزارع آغاز شده است.

وی با بیان اینکه پیش بینی می‌شود امسال هزار و ۴۰۰ تن برگ آلوئه ورا از این مزارع برداشت شود، افزود: ۷۳ کشاورز گیلانی در زمینه پرورش و تولید این گیاه فعالیت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به اینکه امسال سومین سالی است که این گیاه در شرایط گلخانه‌ای در استان پرورش داده می‌شود، ادامه داد: بوته آلوئه ورا همانند چای دائمی است و کشاورزان می‌توانند در سال سه بار برگ این گیاه را برداشت کنند.

پارسافر در ادامه با بیان اینکه برگ‌های برداشت شده برای فرآوری به استان‌های خراسان جنوبی، رضوی و البرز ارسال می‌شود، بیان کرد: در استان گیلان شهرستان فومن با داشتن بیش از دو هکتار بیشترین سطح زیر کشت این گیاه را دارد.

وی به ویژگی‌های درمانی این گیاه نیز اشاره و تصریح کرد: از این گیاه برای درمان بسیاری از زخم‌ها، سوختگی‌ها، اگزما، بریدگی، کوفتگی، آفتاب سوختگی و آکنه، درمان یبوست، آسم، سو هاضمه، صرع و تصفیه خون استفاده می‌شود.

کد خبر 4617558

منبع: مهر

کلیدواژه: جهاد کشاورزی گیلان رشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۷۵۷۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روستای بدون بیکار با پرورش گل در مازندران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، اهالی روستای وازیَک محمودآباد با پرورش گل و گیاه توانستند روستای بدون بیکار مازندران لقب بگیرند.


مدیر جهاد کشاورزی محمودآباد با بیان اینکه از ۹۲ هکتار فضای گلخانه‌ای شهرستان محمودآباد ۳۷ هکتار آن در روستای وازیک واقع شده است گفت: ۱۶۹ نفر در این روستا به پرورش گل و گیاه مشغول هستند.


هادی زاده با اشاره به اینکه روستای وازیک سال ۱۴۰۰ به عنوان روستای گردشگری گل و گیاه مازندران معرفی شد افزود: با پرورش گل و گیاه در این روستا، وازیک روستای بدون بیکار مازندران هم لقب گرفت.


او ادامه داد: پرورش دهندگان گل و گیاه روستای وازیک با تولید و پرورش انواع گل‌های آپارتمانی، درخت و درختچه‌های زینتی در جشنواره‌های متعدد گل وگیاه حضور دارند و محصولاتشان به سایر نقاط کشور نیز ارسال می‌شود.


استان مازندران دارای ۱۱۴۵ هکتار فضای گلحانه‌ای است که در این زمینه، رتبه نخست کشور را دارد.

زینب دیوارگر و گزارشی از روستای بیکار مازندران:

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • روستای بدون بیکار در مازندران
  • روستای بدون بیکار با پرورش گل در مازندران
  • عملیات اورهال نیروگاه‌های خلیج فارس و طوس انجام شد/ تأمین پایدار ۱۴۰۰ مگاوات برق در آستانه فصل گرما
  • ویتامین های مهم برای گیاهان آپارتمانی
  • عدم انجام تکالیف قانونی سازمان حفاظت محیط زیست در خصوص ارزش‌گذاری مناطق تحت مدیریتش
  • کارگران شهرداری رودبار به عدم تحقق مطالبات خود اعتراض دارند
  • خودرو شاهین امروز ۱۵ اردیبهشت چند شد؟ + جدول قیمت
  • پوشش تحصیلی ۹۹.۸ درصدی مقطع ابتدایی در چهارمحال و بختیای
  • روسیه ۶ پهپاد اوکراین را سرنگون کرد
  • آغاز برداشت گل گاوزبان اشکو در نکا