Web Analytics Made Easy - Statcounter

دانش آموزان استثنایی کهگیلویه و بویراحمد از داشتن فضای مناسب آموزشی و ورزشی محروم‌اند و دست یاری به سمت خیرین مدرسه ساز بلند می‌کنند. ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۳ استانها کهگیلویه و بویراحمد نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، دومین نشست شورای آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد با حضور اعضای حقیقی و حقوقی عضو این شورا با دستور کار بررسی مسائل، مشکلات و چالش‌های پیش روی آموزش و پرورش استثنایی این استان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چنارانی:آقای بطحایی کنکور و مافیای آن چه منافع اقتصادی برای آموزش و پرورش دارد؟چالشی به نام "عدالت" در نظام پرداخت و توانمندسازی معلمان در آموزش و پرورشنظام کلاسیک آموزش و پرورش پاسخگوی تمامی نیازهای تربیتی دانش‌آموزان نیست

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: دانش آموزان استثنایی با نیازهای ویژه در 7 گروه مشخص تحت پوشش خدمات آموزش و پرورش استثنایی قرار دارند که باید خدمات لازم از جمله درمانی، توانبخشی و آموزشی ارائه شود.

هادی زارع‌پور با اشاره به اینکه 968 دانش اموز استثنایی در استان داریم، افزود: از این تعداد 170 نفر دانش آموزان تلفیقی فراگیر و 600 نفر نیز مراکز عادی مشغول تحصیل هستند و کل کارکنان آموزش و پرورش استثنایی 16 نفر و نیروهای خدماتی نیز 16 نفر، معلمان 400 نفر و توانبخشان 40 نفر است.

وی با تاکید بر اینکه در زمینه تامین فضاهای آموزشی برای دانش اموزان استثنایی مشکلات جدی داریم، ادامه داد: مدارس این دانش آموزان باید با تیپ خاص خود احداث شود.

زارع‌پور ابراز کرد: در یاسوج 4 مدرسه آموزش استثنایی داریم که طبق استانداردها باید 8 مدرسه باشد و در بخش دیشموک نیز یک مدرسه در مکان استیجاری داریم.

وی با اشاره به اینکه در گچساران 4 مدرسه وجود دارد که دو مورد تخریبی بوده و 4 مورد دیگر نیاز است، خاطرنشان کرد: همچنین در دهدشت با وجود داشتن 4 مدرسه باید 8 مورد داشته باشیم.

زارع‌پور بیان کرد: مدرسه دانش آموزان استثنایی در چرام استیجاری بوده و از 24 مدارس ضمیمه روستایی  22 مورد استجیاری است و در مجموع در استان کمبود فضای ورزشی و اموزشی داریم داریم.

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد خواستار مناسب سازی فضاهای آموزشی موجود شد و افزود: کمبود تجهیزات آموزشی و توانبخشی، مشکلات ایاب و ذهاب، نبود وسیله نقلیه مناسب برای بازدیدهای آموزشی و کمبود نیروی تخصصی از جمله بینایی سنج و شنوایی سنج و ... برای دانش آموزان استثنایی مشهود است.

زارع پور خاطرنشان کرد: در صورتی که خیری برای احداث مدارس برای دانش آموزان استثنایی 30 درصد هزینه را قبول کند سایر هزینه‌ها توسط آموزش و پرورش و نوسازی مدارس تامین و اسم مدرسه بنام خیر نامگذاری می‌شود.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه کمبود فضای آموزشی برای دانش آموزان استثنایی مشهود است، گفت: در صورت تامین زمین، خیری برای احداث یک باب مدرسه برای دانش اموزان استثنایی یاسوج اعلام امادگی کرده است.

پیروز کرمی با اشاره به اینکه پیگیر تامین زمین از طریق آموزش و پرورش و سایر دستگاه‌های اجرایی هستیم، ادامه داد: ضروری است نیازهای آموزش و پرورش در این زمینه اعلام تا مکاتبات لازم با سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور انجام شود.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست با ابراز گلایه از کمبود فضای اموزشی می‌گوید: بیش از 30 دانش آموز استثنایی در یک مدرسه تخریبی با نشستن بر روی ویلچر تحصیل می‌کنند.

شهربانو بختیاری بیان کرد: نرم کلاس‌های ما با سه یا 5 نفر تشکیل می‌شود  و حداکثر نرم کلاسی در این استان 7 نفر است و در برخی مناطق با 25 نفر دانش آموز مدرسه خاص استثنایی تشکیل می‌دهیم در حالی برای این تعداد کادر مختلفی از جمله مادر یار و کار درمان باشد.

انتهای پیام/ن

R41452/P/S6,69/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۷۵۸۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعیین تکلیف اردوگاه«سی پی» سوادکوه بعد از ۳۰ سال در دولت سیزدهم انجام شد

ایسنا/مازندران مدیر آموزش و پرورش شهرستان سوادکوه گفت: تعیین تکلیف اردوگاه «سی پی» به مساحت ۱۵ هزار متر مربع با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش اقدام مهمی بود که بعد از ۳۰ سال انتظار در دولت سیزدهم به سرانجام رسید.

علی خلیل نژاد ۱۴ اردیبهشت در جمع خبرنگاران پیوست فرهنگی را یکی از الزامات برنامه‌های تدوین شده است مجموعه عنوان کرد.

وی در خصوص ظرفیت‌های آموزشی و زیرساخت‌های موجود در شهرستان گفت: ۵۲ مدرسه شهری و روستایی، ۵۰۰۴ دانش آموز، بیش از ۵۵۰ پرسنل، ۱۱۳ کلاس درس و ۱۱ مدرسه چندپایه، مهمترین داشته‌های آموزش و پرورش سوادکوه است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان سوادکوه اظهار کرد: ساماندهی نیروی انسانی، بررسی و حل چالش‌ها، اختصاص یک میلیارد تومان برای مدرسه آیت‌الله خامنه‌ای پل‌سفید و ۵۰۰ میلیون برای مکان دانشگاه پیام نور سابق زیراب، خرید تجهیزات مدارس به میزان چندین برابر مصوب کمیته برنامه ریزی، آسفالت ۶ مدرسه، خرید تجهیزات ورزشی با اعتبار یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان، اختصاص امتیاز ۲ مرکز جامع سنجش و آموزش که کد سازمانی گرفته شد و استقرار مدرسه استثنایی تربیت در زیراب نیز بخشی از عملکرد آموزش و پرورش سوادکوه در سال گذشته بود.

وی افزود: همچنین تعیین تکلیف اردوگاه «سی پی» به مساحت ۱۵ هزار متر مربع با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش اقدام مهمی بود که بعد از ۳۰ سال انتظار به سرانجام رسید.

خلیل نژاد به تعامل و همکاری خیرین مدرسه‌ساز با اداره آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: سال گذشته مجمع خیرین مدرسه یار آموزش و پرورش سوادکوه تشکیل شد و ۵۰ مدرسه را با کمک خیرین برای تعمیر، تجهیز و رنگ آمیزی و سیستم نرم افزاری و سخت افزاری برنامه‌ریزی شد.

مدیر آموزش و پرورش سوادکوه با بیان اینکه این شهرستان هشت معلم شهید و ۲۷ شهید دانش‌آموز دارد، خاطر نشان کرد: همایش ۸۰۰ نفره دختران حاج قاسم و یادواره شهدای معلم و دانش آموز در طرح لاله‌های روشن از مقاومت تا شهادت در همه مدارس با یک شهید شاخص در راستای حرکت در مسیر شهدای معلم و دانش آموز برگزار شد.

وی در خصوص دفتر خبرگزاری پانا گفت: دفتر خبرگزاری پانا مختص دانش آموزان را در سال گذشته افتتاح کردیم تا دانش آموزان علاقمند به حوزه خبر در این مجموعه فعالیت کنند؛ به همین خاطر۷۰ نفر از دانش آموزان استعدادیابی شدند و کلاس‌های آموزشی و مهارت‌افزایی برای آنان برگزار شد.

فعال شدن شورای ورزشی آموزش و پرورش شهرستان، برگزاری اعتکاف دانش‌آموزی با حضور ۱۲۰ دانش‌آموز دختر و ۶۰ دانش آموز پسر، یادواره شهدا و تشییع شهدای خوشنام در ۶ مدرسه و مکان آموزش و پرورش، ثبت نام هزار و ۷۹۰ دانش آموز در پایگاه‌های اوقاف فراغت، برگزاری المپیاد دانش آموزی در ۵۰ مدرسه، انجام دو دوره بازی‌های بومی محلی دانش‌آموزی، کمک به عتبات عالیات و پویش نذر حسینی با استقبال دانش‌آموزان، حضور ۱۲۰ دانش آموز و ۴۰ فرهنگی در مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس، تعامل نزدیک با ادارات و نهادها، مشارکت ستاد اجرایی حضرت امام که بنیاد برکت و اهدای ۱۳۰ میلیونی مواد دندان پزشکی قرارگاه پیشرفت و بنیاد برکت برای ترمیم دندان دانش آموزان مقطع ابتدایی از مهمترین رخدادهای آموزش و پرورش سوادکوه در سال گذشته بود.

مدیر آموزش و پرورش سوادکوه در پایان از انتخاب ۳ معلم نمونه استانی و ۸ نمونه شهرستانی و منتخب آموزشگاهی با نظر مدیر مدرسه اشاره کرد و گفت: در مقطع ابتدایی مریم فرهادپور، در مقطع متوسطه اول فرحزاد کریمی و در مقطع متوسطه دوم اعظم امیری راه یافته استانی هستند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت/ زمان ثبت‌نام دانش‌آموزان اتباع مشخص نیست
  • جزئیات برنامه‌های آموزش و پرورش برای ارتقای کیفیت نمرات امتحانی از زبان وزیر
  • تعیین تکلیف اردوگاه«سی پی» سوادکوه بعد از ۳۰ سال در دولت سیزدهم انجام شد
  • سرانه فضای ورزشی مدارس اردبیل ۲.۵ برابر شد
  • بهره برداری از ۵۰۰ مدرسه نیمه تمام استان کرمان طی ۲ سال
  • سنجش ۸۸ درصدی دانش آموزان پایه اول در اردبیل
  • افزایش ۱.۵ برابری فضای ورزشی در مدارس آذربایجان شرقی
  • توجه به دغدغه‌های فرهنگیان مورد تاکید جدی است
  • اجبار دانش‌آموز برای تهیه لباس فرم جدید ممنوع است
  • اهدای ۱۴۶ بسته معیشتی به مدرسه استثنایی پارسا در سنندج