Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری «رویترز» گزارش داده است که پامپئو در سفر به عراق تلاش کرده بغداد را برای محدود کردن فعالیت بسیج مردمی عراق تحت فشار قرار دهد. به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، دو منبع امنیتی عراق اعلام کردند که «مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا در سفر از پیش برنامه‌ریزی نشده خود به عراق، از مقامات این کشور خواست تا گروه‌های مقاومت را تحت کنترل داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



خبرگزاری رویترز مدعی شده است که پامپئو به عراق هشدار داده در صورتی که گروه‌های مقاومت را کنترل نکند واشنگتن با توسل به زور پاسخ خواهد داد.

یکی از منابع ارشد ارتش عراق که از سفر پامپئو اطلاعاتی در اختیار داشت، گفت: «پیام آمریکایی‌ها روشن بود. آن‌ها می‌خواستند که عراق تضمین کند که آن گروه‌ها، تهدید منافع آمریکا را متوقف کنند».

وی ادامه داد: «آن‌ها (آمریکایی‌ها) گفتند که اگر آمریکا در خاک عراق مورد حمله قرار گیرد، بدون هماهنگی با بغداد، اقداماتی را برای دفاع از خود انجام می‌دهد».

بنا به گزارش رویترز، وزارت خارجه آمریکا حاضر به اظهارنظر درباره بحث‌های پامپئو درعراق نشد.

وزیر خارجه آمریکا بعد از سفر خود به عراق گفت: «ما نمی‌خواهیم کسی در کشور آن‌ها (عراق) مداخله کند».

آمریکا مدعی است که نیرو‌های مقاومت عراق، تحت حمایت ایران به دنبال هدف قرار دادن منافع واشنگتن هستند.

یک منبع دیگر عراقی در خصوص دیدار پامپئو از عراق گفت که هرگونه تهدید از جانب الحشد الشعبی «مستقیماً با اعمال زور آمریکا روبرو خواهد شد».

اظهارات پامپئو در حالی مطرح شده است که سخنگو‌های گروه‌های مقاومت در عراق تأکید کردند که هیچ برنامه‌ای برای هدف قرار دادن نیرو‌های آمریکایی ندارند و اظهار تهدید آمیز پامپئو، «جنگ روانی» واشنگتن است.

پامپئو هفته گذشته گفت: «ما از دولت عراق خواسته ایم... تا تمامی آن نیرو‌ها را تحت کنترل مرکزی عراق درآورد».

سخنگوی گروه «عصائب الحق» با اشاره به بهانه واشنگتن برای حمله سال ۲۰۰۳ به عراق گفت: «ادعا‌های آمریکا بی‌اساس است. این (ادعاها) یادآور دروغ بزرگ (وجود) سلاح‌های کشتار جمعی در عراق است».

ادعای تلاش گروه‌های نزدیک به ایران برای هدف قرار دادن مواضع آمریکا در حالی مطرح می‌شود که دیروز حتی نزدیک‌ترین متحدان آمریکا هم این ادعا را رد کرده‌اند. روز گذشته «کریس گیکا» معاون انگلیسی ائتلاف چندملیتی تحت رهبری آمریکا این ادعا را رد کرده و گفت: بر خلاف آنچه عنوان شده، او افزایشی در میزان تهدید نیرو‌های حامی ایران در عراق و سوریه مشاهده نکرده است.

فشار به عراق برای بستن قرارداد با شرکت‌های آمریکایی

به نوشته رویترز، پامپئو پس از سفر به عراق، گفت: در دیدار با مقام‌های عراقی «نفت خام و گاز طبیعی... (و) راه‌هایی که ما می‌توانیم... این پروژه‌ها را با سرعت بیشتری پیش ببریم»، بحث و گفت: وگو کرده است.

دو مقام بخش انرژی عراق اعلام کردند که پامپئو در سفر خود از عراق خواسته است که در خصوص قرارداد‌های نفت و انرژی با شرکت‌های آمریکایی وارد مذاکره شود. شرکت آمریکایی «جنرال الکتریک» در حال حاضر تلاش می‌کند مقام‌های عراقی را به انعقاد قراردادی ۱۴ میلیارد دلاری برای توسعه شبکه برق عراق متقاعد کند. همچنین گفته می‌شود عراق در آستانه بستن قرادادی ۵۳ میلیارد دلاری با شرکت نفتی «اکسون مبیل» آمریکا قرار دارد.

«رناد منصور» یکی از محققان اندیشکده «چتم هاوس» در خصوص تحت فشار قرار دادن عراق برای بستن قرارداد با شرکت‌های آمریکایی، می‌گوید، این راه دیگری است که آمریکا در صدد است از طریق آن عراق را وادار کند بین واشنگتن و تهران، یک همپیمان اصلی برای خود برگزیند.

منصور توضیح داد: «آمریکا... به سراغ رهبران عراق رفته است و می‌گوید که شما یا با ما هستید یا با آن‌ها هستید. عراق می‌گوید که به چه دلیل ما نمی‌توانیم با هر دو همپیمان باشیم، اما آمریکایی‌ها به چنین چیزی علاقه‌ای ندارند و فکر نمی‌کنم، ایرانی‌ها نیز به چنین چیزی علاقه‌ای داشته باشند».

دولت ترامپ از زمان روی کار آمدن در ژانویه ۲۰۱۷، تمرکز خود را برای مقابله با ایران قرار داده است و مقامات این کشور، ایران را بعنوان عامل ثبات زدایی در منطقه معرفی کرده است.

سال گذشته میلادی، علیرغم پایبندی ایران به مفاد برجام، دولت ترامپ به صورت یکجانبه از برجام خارج شد و تحریم‌هایی را علیه ایران وضع کرد. یکسال بعد از آن نیز در اقدامی غیرمتعارف، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که یک نهاد رسمی است را در لیست سازمان‌های تروریستی قرار داد.

ایران نیز در اقدامی متقابل فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) را بعنوان سازمان تروریستی معرفی کرد.

با وجود تحرکات روز‌های اخیر ارتش آمریکا، مقامات آمریکایی مدعی شد‌اند که به هیچ عنوان به دنبال جنگ با ایران نیستند و تمامی این اقدامات برای حفظ منافع آمریکا در مقابل «تهدیدات ایران» صورت می‌گیرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: پامپئو بسیج مردمی عراق مقاومت عراق دفاع از منافع آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۷۵۹۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روز ۲۰۴ طوفان‌الاقصی| حمله پهپادی به حیفا

حمله تلافی‌جویانه مقاومت عراق به بندر حیفای اشغالی، عملیات ضد آمریکایی و ضد انگلیسی ارتش یمن در دریای سرخ و تأیید این عملیات از سوی «سنتکام» آمریکا و بمباران مناطق مختلف غزه با بیش از ۱۰ شهید از مهمترین تحولات بامداد روز ۲۰۴ طوفان الاقصی است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، نیروهای مقاومت در عراق و یمن بامداد امروز شنبه از حملاتت تلافی‌جویانه خود علیه رژیم اسرائیل و حامیان این رژیم یعنی آمریکا و انگلیس خبر دادند و بر تداوم این حملات در راستای حمایت از ملت و مقاومت فلسطین در غزه تأکید کردند.

کاربران محترم مهمترین تحولات دویست‌وچهارمین روز عملیات طوفان الاقصی را در ادامه دنبال کنید:

***********************************************************************

الجزیره: پلیس آمریکا علیه دانشجویان متوسل به زور شد

????شبکه الجزیره قطر گزارش داد که نیروهای امنیتی و پلیس در ایالت کلرادو آمریکا برای متفرق کردن دانشجویان معترض به نسل کشی صهیونیست‌ها در غزه، به زور و خشونت متوسل شده‌اند.

حمله مقاومت اسلامی عراق به حیفای اشغالی

 ????مقاومت اسلامی عراق اعلام کرد که با پهپاد یک هدف حیاتی و مهم را در بندر اشغالی حیفا هدف قرار داده است.

بیانیه مقاومت اسلامی عراق در مورد حمله پهپادی به بندر حیفای اشغالی

???? مقاومت اسلامی عراق طی بیانیه‌ خود بر تداوم حملات خود به اهداف رژیم اسرائیل در پاسخ به جنایت‌های این رژیم در هدف قرار دادن غیرنظامیان تأکید کرده است.

فرانسه مدعی پیشرفت در مذاکرات برای کاهش در شمال فلسطین اشغالی شد

???? وزارت امور خارجه فرانسه مدعی شد که در ارتباط با پیشنهاد این کشور برای کاهش تنش بین حزب الله و رژیم اسرائیل پیشرفتی حاصل شده است.

حزب الله لبنان از شهادت رزمنده خود در راه قدس خبر داد

????جنبش حزب الله لبنان اعلام کرد که یکی از رزمندگانش به نام «فرج الله علی حمود» در راه قدس و در حمله رژیم اسرائیل به جنوب لبنان به شهادت رسیده است.

چفیه و پرچم فلسطین بر دوش بنیانگذار آمریکا

????دانشجویان آمریکایی که از چند روز پیش دست به تحصن و اعتراض در دانشگاه‌‌ها زده و جنایت‌های صهیونیست‌ها و حمایت واشنگتن از تل‌اویو را محکوم کردند، در دانشگاه‌ جرج واشنگتن، چفیه و پرچم فلسطین را به دوش مجسمه این شخص که یکی از بنیانگذاران آمریکا است،انداختند.

ارتش یمن سرنگونی پهپاد آمریکا را تأیید کرد

 

????سرتیپ یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد که نیروهای این کشور با موشک، پهپاد ام. کیو 9 آمریکا را رهگیری و سرنگون کرده‌اند.

ارتش یمن همچنین از هدف قرار گرفتن نفتکش انگلیس خبر داد

????سخنگوی نیروهای مسلح یمن همچنین اعلام کرد که نیروهای این کشور با تعدادی موشک دریایی ضد کشتی، نفتکش انگلیس ANDROMEDA STAR را به تلافی حملات این کشور در دریای سرخ هدف قرار داده و موشک‌ها مستقیما به هدف اصابت کرده است.

پهپاد آمریکا و نفتکش انگلیس هدف قرار گرفت

تأیید حمله تلافی‌جویانه یمن

???? ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) تایید کرد که نیروهای یمن به دو کشتی در آب‌های دریای سرخ سه موشک بالستیک شلیک کرده‌اند.

8 شهید و ده‌ها زخمی در بمباران مرکز غزه

????خبرگزاری فلسطین گزارش داد در بمباران اردوگاه نصیرات نوار غزه، هشت تن شهید شده و ده‌ها نفر دیگر زخمی شده‌اند.

تداوم تظاهرات ضدصهیونیستی مغربی‌ها

 ????مردم مغرب در حمایت از مقاومت اهالی غزه و محکومیت جنایت‌های رژیم اسرائیل علیه فلسطینیان تظاهرات کردند.

عضو حماس: پاسخ رسمی رژیم اسرائیل را دریافت کردیم

????خلیل الحیه، نائب رئیس حماس در غزه گفت که این جنبش امروز پاسخ رسمی رژیم اسرائیل به موضع حماس را که سیزدهم آوریل به میانجی‌ها اعلام شده بود، دریافت کرده است و این جنبش این پاسخ و پیشنهاد را بررسی و به محض پایان آن به واسطه‌های قطری و مصری اعلام خواهد کرد.

روز 203 طوفان‌الاقصی| حمله راکتی به «سدیروت»

این خبر در حال بروزرسانی است...

 

دیگر خبرها

  • مبارزه حشدالشعبی با داعش + فیلم
  • روز ۲۰۴ طوفان‌الاقصی| حمله پهپادی به حیفا
  • ضد حمله آمریکا به توسعه روابط ایران با شرق | فشار بر مالزی
  • تولید زیر بار فشار دستورالعمل ها
  • دستاورد گواهی ۳۰ درصدی چه بود؟/ تولید زیر بار فشار دستورالعمل ها
  • افرادی که فشار خون بالا دارند ماست را با این ماده غذایی ترکیب کنند
  • در پی همکاری برای سرکوب دانشجویان؛ افزایش فشار‌ها برای برکناری رئیس دانشگاه کلمبیا
  • حماس: تحت فشار آمریکا توافق نمی‌کنیم
  • عزم تیک‌تاک برای مقابله با فشار دولت آمریکا
  • واکنش مداخله جویانه آمریکا به صدور حکم بدوی برای خواننده رپ زیرزمینی | ادعای مقام آمریکایی برای اعمال فشار بر ایران