Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت24 - یک رسانه عربی مدعی شد که آیت الله سیستانی در پیامی به نخست وزیر و دیگر مقامات ارشد عراقی خواستار دور نگه داشتن این کشور از تنش میان آمریکا و ایران شده است.

روزنامه العربی الجدید نوشت که عبدالهادی الحکیم، نماینده پیشین پارلمان عراق و از نزدیکان بیت آیت الله سیستانی، مرجع عالی قدر شیعه هفته گذشته با عادل عبدالمهدی نخست وزیر، برهم صالح رئیس جمهور و محمد الحلبوسی رئیس پارلمان عراق دیدار کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برخی منابع عالی رتبه سیاسی عراقی در گفت‌وگو با العربی الجدید مدعی شده‌اند که عبدالهادی الحکیم "پیام‌های مهمی" از سوی آیت الله سیستانی به نخست وزیر، رئیس جمهور و رئیس پارلمان عراق داده است که مهم‌ترین آنها پیام وی به عبدالمهدی بوده است.

یکی از رهبران ائتلاف الاصلاح عراق گفته است که الحکیم پیامی در رابطه با تنش به وجود آمده میان واشنگتن و تهران از سوی آیت الله سیستانی به عادل عبدالمهدی فرستاده که مفاد آن "ضرورت دوری عراق از تنش‌های میان آمریکا و ایران" است "زیرا ملت عراق بسیار خسته است و هیچ گونه مشکلات امنیتی دیگری نمی‌خواهد. "

منبع: ایسنا

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۷۷۰۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عراق، قرقیز و افغانستان در انتظار برد ازبک‌ها

به گزارش "ورزش‌سه"، از ساعت 17:30 دقیقه چهارمین دیدار مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های فوتسال آسیا میان دو تیم ویتنام و ازبکستان برگزار می‌شود، تا حریف ایران در نیمه نهایی مشخص شود. دیگر بازی نیمه نهایی هم میان دو تیم تایلند و تاجیکستان برگزار می‌شود.

اما نکته قابل توجه اینکه با توجه به اینکه ازبکستان میزبان جام جهانی 2024 به شمار می‌رود، در صورتی که این تیم بتواند ویتنام را شکست بدهد و با صعود به نیمه نهایی به مانند ایران، تایلند و تاجیکستان سهمیه بگیرد، یک سهمیه دیگر برای آسیا باقی خواهد ماند که باعث می‌شود مسابقات پلی آف میان 4 تیم حذف شده افغانستان، قرقیزستان، عراق و ویتنام شکل هیجان انگیزی به خود بگیرد و حتی نفس گیرتر از رقابت‌های نیمه نهایی و فینال شود.

بر این اساس و در صورت پیروزی ازبکستان در آخرین دیدار مرحله نیمه نهایی، ویتنام عنوان بازنده این مسابقه روز جمعه در یکی از مسابقات پلی آف به مصاف قرقیزستان می‌رود و دیگر مسابقه پلی آف هم میان عراق و افغانستان برگزار خواهد شد. درنهایت برای تعیین پنجمین سهمیه فوتسال ایران در آسیا همزمان با دیدار فینال و رده بندی شاهد نبرد حساس برنده پلی آف یک و دو هم خواهیم بود.

البته تمام این احتمالات به پیروزی ازبکستان در بازی آخر مرحله یک چهارم بستگی دارد که از دقایقی دیگر آغاز خواهد شد.

دیگر خبرها

  • کاخ سفید: برنامه‌ای برای سفر اردوغان به آمریکا وجود ندارد
  • ضرورت ایجاد هماهنگی میان فعالان اجتماعی
  • رئیسی پس از بازگشت به تهران: این سفر پیام مهمی داشت
  • رابطه استراتژیک برای ارتقای امنیت مرزی
  • تاثیر سفر رئیسی به پاکستان، در ارتقای امنیت مرزی/رابطه با تهران برای پاکستان استراتژیک است
  • عراق، قرقیز و افغانستان در انتظار برد ازبک‌ها
  • انتقاد کاربران عراقی از توییت اردوغان درباره بغداد
  • آیا مذاکرات مستقیم میان ایران و آمریکا در جریان است؟
  • پیام استاندار خراسان جنوبی به مناسبت "سالروز شکست آمریکا در طبس"
  • درخواست پنتاگون از دولت عراق درباره نیروهای آمریکایی