Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@02:33:32 GMT

برداشت گندم از مزارع کرمانشاه آغاز شد

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۷۷۱۹۶

برداشت گندم از مزارع کرمانشاه آغاز شد

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از آغاز برداشت گندم از گندمزارهای مناطق گرمسیری استان خبر داد.

شهریار قاسمی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، با بیان اینکه برداشت گندم از مزارع مناطق گرمسیری استان در شهرستان قصرشیرین آغاز شده، گفت: انتظار داریم برداشت گندم در نواحی معتدل و سرد استان هم از اواخر خرداد ماه آغاز و نهایتاً کار برداشت گندم در استان تا اوایل شهریور ماه به اتمام برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با پیش بینی تولید حدود ۸۳۵ هزار تن گندم در مزارع استان کرمانشاه در سال جاری، پیش‌بینی کرد: امسال خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان به بیش از ۶۷۰ هزار تن برسد.

وی با بیان اینکه امسال در مجموع ۳۸۵ هزار هکتار از اراضی استان کرمانشاه زیر کشت گندم رفته، اظهار کرد: امسال ۹۰ هزار هکتار گندم آبی و ۲۹۵ هزار هکتار گندم دیم در مزارع استان کشت شده است.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به بارندگی‌های به موقع و مناسب امسال، اظهار کرد: با وجود خسارت‌های جزئی ناشی از سیل، پیش بینی می‌شود امسال شاهد برداشت محصول خوبی در مزارع گندم استان باشیم.

قاسمی پیش بینی کرد: متوسط عملکرد گندم در مزارع گندم آبی پنج تن در هکتار و در مزارع دیم حدود ۱۳۰۰ کیلوگرم در هکتار باشد.

وی با بیان اینکه سال گذشته در مجموع ۴۱۳ هزار هکتار از اراضی استان کرمانشاه زیر کشت گندم رفته بود و بیش از ۸۲۵ هزار تن گندم از گندمزارهای استان کرمانشاه برداشت شد گفت: سال گذشته میزان گندم خریداری شده از کشاورزان در مراکز خرید به بیش از ۶۳۰ هزار تن رسید.

قاسمی با بیان اینکه حدود ۸۰ مرکز خرید در سطح استان کرمانشاه کار خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان را برعهده دارند، گفت: اقدامات لازم جهت استاندارد سازی باسکول‌ها انجام گرفته و تلاش می‌شود تا حین خرید گندم هیچ حقی از کشاورزان ضایع نشود.

وی با بیان اینکه تعداد مراکز در نظر گرفته شده برای خرید تضمینی گندم بر اساس تجربه سال‌های گذشته کافی است، گفت: با این حال اگر کمبودی از نظر تعداد مراکزخرید احساس کنیم نسبت به ایجاد مراکز خرید جدید اقدام خواهد شد.

قاسمی ابراز امیدواری کرد: با تدابیر اندیشیده شده و هماهنگی‌های انجام شده کشاورزان استان هیچ مشکلی برای تحویل گندم مازاد بر نیاز خود به مراکز خرید نداشته باشند.

قاسمی تأکید کرد: تلاش شده تا پول گندم کاران در کوتاه‌ترین زمان ممکن به حساب آنها واریز شود.

وی از گندمکاران خواست تا محصول تولیدی خود را فقط به مراکز مجاز تحویل دهند و از تحویل محصول تولیدی به دلالان صرفنظر کنند.

قاسمی با بیان اینکه سال گذشته استان کرمانشاه رتبه پنجم تولید گندم کشور را به دست آورد، ابراز امیدواری کرد: امسال شاهد رسیدن استان به جایگاه پیشین خود که رتبه چهارم بود، باشیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: كرمانشاه گندم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۷۷۱۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حال خوب مزارع گندم به لطف باران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ عزیزان افزود: پیش بینی می‌شود از ۶۵ هزار هکتار زمین آبی و ۹۲ هزار هکتار دیمی، ۴۰۰ هزار تن گندم تولید شود که سهم شهرستان دهلران بیش از ۲۰۰ هزار تن است.
وی اضافه کرد: با وجود بارندگی‌های سیل آسا به ویژه در این شهرستان و تخریب ۱۲۰۰ هکتار از زمین‌های کلزا و گندم، تولید در این دو بخش کاهش نداشته است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • آغاز برداشت گندم در شهرستان دهلران
  • آغاز برداشت گندم از سطح سه هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور
  • کشت گندم و جو در چهار هزار و ۵۰۰ هکتار از مزارع رخ
  • ۸۹۰۰۰هکتار از اراضی کشاورزی استان به کشت گندم اختصاص یافته است
  • آغاز برداشت کلزا از مزارع نیشکر خرمشهر
  • تمهیدات جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد برای برداشت گندم و جو
  • برداشت گندم از مزارع شهرستان دشتی
  • حال خوب مزارع گندم به لطف باران
  • آغاز برداشت غلات از مزارع فراشبند
  • برداشت گندم از مزارع مهران