Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-01@11:08:00 GMT

تلاشهای ناموفق برای افزایش نرخ ارز

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۷۷۲۱۱

تلاشهای ناموفق برای افزایش نرخ ارز

اعضای دولت در حاشیه جلسه امروز -چهارشنبه۲۵اردیبهشت ماه- هیئت وزیران در حیاط پاستور با حضور در جمع اصحاب رسانه به سئوالات خبرنگاران پاسخ دادند.

به گزارش ایمنا، محمود واعظی رییس دفتر رییس جمهور،  با اشاره به مصوبات جلسه امروز دولت از ارسال لایحه شفافیت به مجلس در آینده‌ای نزدیک خبر داد و اظهار کرد:  لایحه بسیار مهم شفافیت را تمام کردیم که بیش از چهل ماده دارد و موضوع مهمی است و ما آن را هرچه زودتر به مجلس ارائه می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین آقای روحانی بخشی از جلسه را به دستورات دیروز رهبری اختصاص دادند که درباره مسائل اقتصادی، رونق تولید، ایجاد کردن فضا برای سرمایه‌گذاری، ایجاد اشتغال و اینکه چگونه بنگاه های اقتصادی که در تصدی دولت و نیروهای نظامی است را به مردم واگذار کنیم، بود.

**عبدالناصر همتی رئیس بانک مرکزی در جمع خبرنگاران در پاسخ به علت افزایش نرخ ارز از ۱۱ هزار تومان به ۱۴ هزارتومان در زمان ریاست وی اظهار کرد: نرخ ارز تابع متغیرهای اقتصادی و سیاسی است. از بابت اقتصادی ما می‌دانیم وضع چگونه است. ذخایر ارزی و اسکناس ما بهتر شده، ولی متغیرهای سیاسی تاثیر می‌گذارد که مبنای اقتصادی ندارد.همتی تصریح کرد: عده‌ای خواستند پس از تصمیم جمهوری اسلامی ایران در خصوص برجام که هفته پیش اعلام شد، نرخ را بالا ببرند ولی نتوانستند.

**وزیر راه و شهرسازی از اقدام مهم وزارت راه و مسکن خبر داد و افزود:  عرضه زمین ، ارائه مشوق ها و تسهیلات برای سازندگان از اقدامات مهم این وزارت خانه است تا مردم صاحب خانه شوند. محمد اسلامی اظهار کرد: ما با مجلس در تعامل و گفت و گو هستیم، در همین راستا بحث تمدید مشوق های مالیاتی برای موجرها را انجام داده ایم.

**حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس جمهور نیز در جمع خبرنگاران گفت: درباره برگزاری انتخابات و استانی شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی عنایت دارید که دولت به استانی شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی نظر موافق داشت؛ طرحی را نمایندگان مجلس شورای اسلامی تهیه کرده بودند که این طرح احکام متعدد داشت از جمله استانی برگزار شدن انتخابات در مجلس شورای اسلامی که نظر دولت هم با آن موافق است.

**محمد نهاوندیان معاون اقتصادی رئیس‌جمهور اعلام کرد که بر اساس لایحه شفافیت همه موسساتی که فعالیت اقتصادی می‌کنند، باید اطلاعات و مشخصات مربوط به فعالیت‌های اقتصادی، املاک و مستغلات، دارایی ها و درآمد هایشان را اطلاع رسانی عمومی کنند.

**سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرد که طی یکی دو هفته آینده حدود ۶ تا ۱۰ هزار تن کاغذ ترخیص و به بازار عرضه می‌شود. وی درباره موضوع کمبود کاغذ در ماه‌های اخیر در بازار، گفت :مسئله کاغذ که در چند ماه اخیر مطرح  شده است مسئله مهم همه کسانی است که هم در حوزه فرهنگی و هم در حوزه مطبوعات در حال فعالیت هستند است.

همچنین در جلسه امروز، هیئت وزیران نصاب معاملات موضوع قانون برگزاری مناقصات برای مناقصات کوچک، متوسط و بزرگ در سال ۱۳۹۸ را مشخص و همچنین لایحه شفافیت را تصویب کردند.

منبع: ایمنا

کلیدواژه: دولت رئیس کل بانک مرکزی کاغذ نرخ ارز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۷۷۲۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۳ اردیبهشت آغاز تبلیغات انتخاباتی نامزد‌های مرحله دوم انتخابات مجلس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان؛ زمان تبلیغات انتخاباتی نامزد‌های مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی از ساعت ۰۰:۰۰ بامداد پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت آغاز می‌شود و تا ساعت ۰۸ صبح روز پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ادامه دارد.
مناظره و فیلم‌های تبلیغاتی ۲۰ دقیقه‌ای نامزد‌های دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی که پیشتر در صدا و سیمای مرکز آبادان ضبط و تهیه شده در بازه زمانی تبلیغات رسمی (۱۳ تا ۱۹ اردیبهشت) به روی آنتن شبکه آبادان می‌رود.
در آبادان در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی ۴ نامزد برای راهیابی به بهارستان رقابت می‌کنند.
انتخابات در ۸ حوزه از جمله آبادان به صورت تمام الکترونیکی انجام می‌شود، در این حوزه‌ها علاوه بر اینکه احراز هویت الکترونیکی است، شمارش آراء هم به صورت الکترونیکی انجام می‌شود.
وزارت کشور اعلام کرد: در مرحله اول انتخابات دوازدهمین دوره مجلس، ۲۴۵ نماینده انتخاب شدند و تعیین تکلیف ۴۵ کرسی به دور دوم کشید که انتخاب این ۴۵ نماینده در ۲۲ حوزه انتخابیه و بالغ بر ۱۱ هزار شعبه صورت می‌گیرد.
مرحله دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • آشنایی با نامزدهای راه یافته به دور دوم انتخابات مجلس در کرمانشاه
  • جدول پخش برنامه های صدای آبادان
  • افشای دلایل ردصلاحیت حسن روحانی در انتخابات
  • ۱۳ اردیبهشت آغاز تبلیغات انتخاباتی نامزد‌های مرحله دوم انتخابات مجلس
  • صیانت از آرای مردم گنبدکاووس با ۷۰۰ ناظر آموزش‌ دیده
  • آشنایی با ۸ نامزد راه‌یافته به دور دوم انتخابات مجلس در تبریز
  • آشنایی با ۸ کاندیدای راه‌یافته به دور دوم انتخابات مجلس در تبریز
  • تاکید وزیر کشور بر برگزاری مطلوب مرحله دوم انتخابات مجلس
  • اسلامی: نتایج انتخابات الکترونیکی یک‌ساعته حاضر می‌شود
  • نتایج انتخابات الکترونیکی یک‌ساعته حاضر می‌شود