Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-04-26@15:07:45 GMT

بطحایی عجولانه و احساسی حرف می‌زند

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۷۷۴۶۱

 خرداد؛ فاطمه سعیدی گفت: باید از وزیر آموزش و پرورش پرسید اگر خدایی نکرده جنگ شود شما می‌خواهید این بچه‌ها را به جنگ بفرستید؟ یا اصلاً در این شرایط، صحبت از بروز جنگ حرف درستی است؟
اظهار نظر اخیر سیدمحمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش، سیستم آموزشی و جامعه را ملتهب کرده است؛ بطوری که امروز واکنش به صحبت‌های او درباره اعزام دانش آموزان به جنگ و همچنین ماجرای ورود پلیس به مدارس به خاطر کلیپ ساسی مانکن، نقل محافل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


فاطمه سعیدی عضو کمیسیون آموزش مجلس از جمله نمایندگانی است که شدیدا به بطحایی انتقاد وارد کرده است. او به رویداد۲۴ گفته اگر زمانی کشور در وضعیت جنگ قرار بگیرد (که امیدوارم نشود)، همه ما برای حفظ کشور حاضر خواهیم بود. اگر کمی در گذشته دقیق شویم می‌بینیم که اتفاقاتی مثل زلزله و سیل چطور همه مردم ایران را برای کمک به آسیب‌دیدگان به میدان عمل کشاند. این وحدت و همبستگی در زمان هشت سال دفاع مقدس هم کاملاً به منصه ظهور رسید؛ جایی که کوچک و بزرگ همه دغدغه کمک به رزمندگان را داشتند.
وی افزود: چندی پیش، آقای بطحایی وزیر آموزش و پرورش اعلام کردند که اگر جنگ شود ما ۱۴ میلیون سرباز (تعداد دانش آموزان سراسر ایران) داریم. باید از ایشان پرسید واقعا اگر خدایی نکرده جنگ شود شما می‌خواهید این بچه‌ها را به جنگ بفرستید؟ یا اصلاً در این شرایط، صحبت از بروز جنگ حرف درستی است؟ معتقدم این صحبت آقای بطحایی آن هم در شرایط کنونی، بیشتر یک اظهارنظر احساسی بوده است.
نماینده تهران تصریح کرد: هفت سالگی، سن ورود یک فرد به مدرسه است و ۱۸ سالگی دورانی است که مدرسه به پایان می‌رسد. ۱۴ میلیون دانش آموز در ایران از پایه اول ابتدایی تا سال آخر دبیرستان و پیش دانشگاهی مشغول تحصیل هستند. ما چطور می‌توانیم از دانش آموز دوران ابتدایی توقع حضور در جنگ را داشته باشیم؟
عضو فراکسیون امید می‌گوید: در زمان هشت سال جنگ تحمیلی، عده‌ای دانش آموز در مقطع دبیرستان به صورت داوطلبانه و با اجازه خانواده‌هایشان برای مبارزه با دشمن وارد صحنه جنگ شدند. حتی اگر خاطرات و وصیت‌نامه برخی شهدای مدرسه‌ای را ورق بزنیم می‌بینیم که آن‌ها از راضی کردن خانواده‌های خود برای حضور در جنگ سخن گفتند. از این‌رو اظهارنظر آقای وزیر در خصوص آمادگی ۱۴ میلیون دانش آموز برای حضور در جنگ که بسیاری از آن‌ها در مقطعی غیر از دبیرستان مشغول تحصیل هستند، کاملاً احساسی بود. از طرفی این اظهارنظر آقای بطحایی، هم ذهن دانش آموزان و هم فکر خانواده‌های آن‌ها را درگیر این موضوع می‌کند که آیا قرار است جنگ شود؟ و اگر جنگ شود دانش آموزان به جبهه‌ها اعزام می‌شوند؟‌ ای کاش آقای بطحایی به جای این جمله‌ای که مطرح کردند می‌گفتند ما ۱۴ میلیون دانش آموز داریم برای ساختن ایرانی آباد و آزاد.
سعیدی در ادامه گفت: بهتر است آقای بطحایی کمی در اظهارنظر‌های خود دقت کنند، زیرا مخاطب صحبت‌های ایشان ۱۴ میلیون دانش آموز به همراه خانواده آن‌ها است. بطور مثال صحبت‌های آقای وزیر در خصوص آهنگی که در برخی مدارس پخش شد و گفتند پلیس فتا باید دانش آموزانی که رقصیدند را شناسایی کند یا مدیران آن مدارس عزل شوند باز هم عجولانه و از روی احساسات بود.
نماینده اصلاح طلب مجلس می‌گوید: به عنوان فردی که سال‌ها در سیستم آموزش و پرورش حضور داشتم می‌گویم با محتوای آن آهنگ و برخی حرکاتی که در حاشیه این آهنگ انجام شد موافق نبودم، ولی به هیچ عنوان نمی‌شود شادی و نشاط را از دانش‌آموز گرفت. وزارت آموزش و پرورش ما باید برای ایجاد شادی و نشاط در مدارس برنامه مدون شده‌ای داشته باشد. ما باید بتوانیم آموزش به دانش آموزان را در یک فضای شاد برقرار کنیم.
عضو فراکسیون امید معتقد است ما نباید اسیر برخی حاشیه‌ها شویم و بدین ترتیب، اصل موضوع را فراموش کنیم. زمانی که به زاهدان رفتم و چهار دانش آموز سوخته شده را دیدم به کلی منقلب شدم و این یکی از تلخ‌ترین صحنه‌های زندگی من بود. ما هرگز نباید اتفاقات مدرسه معین را فراموش کنیم. ما نباید مدارس فرسوده که هر لحظه امکان بروز خطر در آن‌ها می‌رود را از یاد ببریم. ما نباید از بی‌کیفیت بودن کتب درسی و نبود امکانات لازم برای یک آموزش خوب غافل شویم. امروز بسیاری از مدارس کشور حتی یک ریال هم بودجه ندارند و تنها با مدیریت خوب و با درایت مدیران زحمتکش آن مدارس اداره می‌شوند. به نظر می‌رسد این‌ها مسائل اصلی و مغفول مانده آموزش و پرورش ما هستند که باید فکری اساسی برای آن شود. برچسب ها: فاطمه سعیدی

منبع: خرداد

کلیدواژه: فاطمه سعیدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۷۷۴۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور بیش از ۳۳ هزار دانش آموز البرزی در اردوی عملی آمادگی دفاعی

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد فرمانی از شرکت بیش از ۳۳ هزار دانش آموز مقطع متوسطه دوم البرزی در اردوی عملی درس آمادگی دفاعی خبر داد و گفت: ۱۶ هزار دانش آموز پسر در سطح استان در میادین تیر شرکت می‌کنند و موضوعاتی مثل صف جمع، آمادگی جسمانی، امداد و نجات و مهارت‌های تیراندازی را آموزش می‌بینند.

وی تصریح کرد: ۱۷ هزار دانش آموز دختر نیز در مراکز آموزشی و کلاس‌های درس، با مباحث آمادگی دفاعی و موضوعات مهم این درس آشنا می‌شوند. این برنامه در سطح شهرستان‌های استان البرز به همت نواحی، بسیجیان و مربیان آموزش نظامی و آموزش و پرورش و بسیج دانش آموزی، در حال برگزاری است.

مسؤول سازمان بسیج دانش آموزی استان البرز هدف از برگزاری این اردو را افزایش مهارت‌های فردی و گروهی در دفاع نظامی و غیر نظامی، استفاده صحیح از ابزارهای دفاعی هنگام بکارگیری و انسجام بخشی به بخش عملی درس آمادگی دفاعی برشمرد و بیان کرد: اردوی آمادگی دفاعی موجب می‌شود دانش آموزان به هویت دانش آموزی خود برسند.

کد خبر 6088315

دیگر خبرها

  • اجتماع دختران دانش آموز در حرم حضرت معصومه (س)
  • آغاز بیست و نهمین کنگره قرآن کریم مدارس سمپاد چهارمحال و بختیاری
  • تجمع حافظان نور در حرم حضرت معصومه (س)
  • رقابت ۲۸۵ دانش‌آموز مدارس سمپاد در مسابقات ورزشی کردستان
  • آموزش مهارت تیراندازی به ۱۰ هزار دانش آموز قزوینی
  • آموزش شنا به ۴ هزار دانش‌آموز ابتدایی کهگیلویه و بویراحمد
  • حضور بیش از ۳۳ هزار دانش آموز البرزی در اردوی عملی آمادگی دفاعی
  • آموزش عملی آمادگی دفاعی ۱۰ هزار دانش‌آموز قزوینی
  • خراسان رضوی همیشه در آموزش اوتیسم پیشگام بوده است
  • ۹۵ هزار نفر از دانش‌آموزان کرمانشاهی سفیر سلامت هستند