Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-05-04@17:11:27 GMT

حدود ۶ تا ۱۰ هزار تن کاغذ به بازار عرضه خواهد شد

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۷۷۷۱۶

حدود ۶ تا ۱۰ هزار تن کاغذ به بازار عرضه خواهد شد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرد که طی یکی دو هفته آینده حدود ۶ تا ۱۰ هزار تن کاغذ ترخیص و به بازار عرضه می‌شود.

به گزارش صدای ایران از ایسنا، سیدعباس  صالحی در حاشیه جلسه امروز (چهارشنبه) هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره موضوع کمبود کاغذ در ماه‌های اخیر در بازار، گفت :مسئله کاغذ که در چند ماه اخیر مطرح  شده است مسئله مهم همه کسانی است که هم در حوزه فرهنگی و هم در حوزه مطبوعات در حال فعالیت هستند است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه دلایل مختلفی در این زمینه تاثیرگذار است، تصریح کرد: همان طور که می دانید تولید ما در کاغذ بسیار اندک است. سه کارخانه کاغذ در کشور وجود دارد  که به طور اسمی ۱۷۰ هزار تن تولیدات دارند اما باید گفت تولیدات این کارخانه ها در سال ۹۶ حدود حدود ۱۰ هزار تن و در سال ۹۷ حدود ۲۰ هزار تن بوده است.

صالحی با بیان اینکه نیاز کاغذ ما در سال حدود ۴۰۰ هزار تن است، خاطرنشان کرد: سهم تولیدات ما بسیار اندک است بنابراین نیاز به واردات داریم و باید در بحث خودکفایی،  از قبل اقدامات لازم را انجام می‌دادیم.
 
وی ادامه داد: بخش عمده ای از نیاز ما به کاغذ از راه واردات تامین می شود و از  ۴۰۰هزار تن کاغذ مصرف سالیانه، میزانی که در بخش نشریات و روزنامه ها  باتوجه به تیراژشان مورد نیاز است، حدود ۸۰ تا ۱۰۰ هزار تن است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره تصمیمات اتخاذ شده در دولت برای حل مشکل کاغذ اظهار کرد: در اوایل سال مطرح بود که آیا میتوانیم ارز ۴۲۰۰ تومانی را از کاغذ برداریم و به ارز نیمایی تبدیل کنیم یا خیر که همین امر تلاطم های در بازار کاغذ ایجاد کرد.

وی ادامه داد: مطرح شدن تصمیمات باعث شد کاغذهایی که به  گمرکات وارد  شده بودند  ترخیص نشوند.

صالحی افزود: گفت وگوهای مختلفی در دولت با تاکید مقام معظم رهبری مطرح شد  که دو محور برای تصمیم گیری از آن بیرون آمد و موجب شد کاغذ مطبوعات و نشر با همان ۴۲۰۰ تومانی باشد.

وی ادامه داد: مبنای تصمیم گیری برای کاغذ این شد که همه آن چه در گمرکات است ترخیص شود که حدود ۶ تا ۱۰ هزار تن در یک تا دو هفته آینده ترخیص و به بازار عرضه می‌شود. همچنین حدود ۲۰ الی ۳۰ هزار تن کاغذ هم در مسیر است که به کشور برسد و با این واردات مشکل برطرف خواهد شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان گفت:  تعزیرات وزرات ارشاد کمیته ای تشکیل داده و به شکل جدی وارد میدان شده که مجموعه کسانی که ارز گرفته اند اما کاغذ وارد نکردند یا وارد کرده اند اما توزیع شان مشخص نیست در این کمیته مورد بررسی قرار گیرند.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: کاغذ عرضه بازار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۷۷۷۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام تسلیت وزیر ارشاد در پی درگذشت هنرمند موسیقی خراسان شمالی

ایسنا/خراسان شمالی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی درگذشت حاج عیسی قلی پور معروف به عیسی بخشی از بزرگان عرصه موسیقی مقامی خطه خراسان شمالی را تسلیت گفت.

متن پیام، محمدمهدی اسماعیلی، وزبر فرهنگ و ارشاد اسلامی به این شرح است:

در نهایت تاسف و تاثر خبر درگذشت زنده یاد  از بزرگان موسیقی در خراسان شمالی را دریافت نمودم.
شادروان حاج عیسی قلی‌پور که نشان درجه یک هنری از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جمهوری اسلامی ایران در پرونده داشت، سینه‌اش لبریز از روایات، حکایات و اشعاری بود که زلالی مذهب، عشق، عرفان، حماسه و احساس را تجلی می بخشید.
دیدار با این هنرمند فقید و شنیدن هنر روح بخش او از بیادماندنی‌ترین خاطرات اینجانب در سفر به خراسان شمالی است.
اینجانب ضمن نکوداشت نام و یاد این هنرمند فقید، ضایعه درگذشت ایشان را به جامعه هنری ایران اسلامی، هنرمندان خراسان شمالی، خانواده آن مرحوم تسلیت عرض نموده و غفران و رحمت الهی را برای او از درگاه خداوند رحمان مسئلت می نمایم.


به گزارش ایسنا آیین تشییع «عیسی قلی‌پور» معروف به «عیسی بخشی»، استاد چیره دست موسیقی مقامی خراسان شمالی امروز برگزار شد.
استاد عیسی قلی پور از بخشی‌های موسیقی مقامی شمال خراسان، نوازنده دوتار و پیشکسوت موسیقی محلی در این خطه است که چندین دهه سابقه بخشی‌گری دارد.
وی متولد سال ۱۳۲۱ در روستای گودعلی سلاخ در ۱۸ کیلومتری شمال غرب بجنورد و از آخرین بازماندگان بخشی‌های شمال خراسان است.
عیسی بخشی علاوه بر نوازندگی دوتار، خواننده قهاری نیز بود و به زبان‌های ترکی، ترکمنی، کرمانجی و کردی خراسانی آواز می‌خواند.
استاد قلی‌پور در جشنواره‌های بین‌المللی، ملی و استانی بارها خوش درخشیده بود و همچنین نشان درجه یک هنری را نیز دریافت کرده بود.
انتهای پیام

دیگر خبرها

  • وزیر فرهنگ درگذشت یکی از بزرگان موسیقی کشور را تسلیت گفت
  • پیام تسلیت وزیر ارشاد در پی درگذشت هنرمند موسیقی خراسان شمالی
  • پیام تسلیت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پی درگذشت حاج عیسی قلی‌پور
  • مردمی شدن فرهنگ در اولویت کار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی است
  • دستگاه تهویه همراه خصوصی به بازار عرضه می شود
  • وزیر فرهنگ و ارشاد با همتای آذربایجانی خود دیدار کرد
  • جزئیات «عرضه اولیه» سهام شرکت حسین و فرزندانش!
  • اعلام قیمت انواع خودرو / عرضه همچنان ضعیف است
  • عرضه سیب زمینی ایرانشهر به بازار مصرف
  • رصد و پایش بازار لاستیک خودرو در یاسوج