Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-26@11:27:42 GMT

تعداد مراکز تحقیقات سلولی در گیلان به ۷ مرکز افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۷۷۷۷۵

تعداد مراکز تحقیقات سلولی در گیلان به ۷ مرکز افزایش یافت

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: در سال ‌۹۷ در بخش مراکز تحقیقاتی، با کسب موفقیت قطعی مرکز تحقیقات سلولی دانشگاه علوم پزشکی گیلان روبه‌رو بودیم که اکنون ۷ مرکز تحقیقات قطعی در استان داریم. ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۹ استانها گیلان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، شادمان نعمتی صبح امروز در همایش ارتقاء شاخص‌های علم‌سنجی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در رشت اظهار داشت: پایش عملکرد مراکز و تقویت واحدهای توسعه تحقیقاتی بالینی از جمله راهکارهایی برای ارتقاء تحقیقات در دانشگاه علوم پزشکی گیلان هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: در این راستا افزایش فعالیت شورای پژوهشی و کمیته اخلاق دانشگاه علوم پزشکی، بهبود فرآیندها، بهبود ساختار کمیته تحقیقات دانشجویی و بهبود ساختار مجلات این دانشگاه نیز از دیگر راهکارهای ارتقاء تحقیقات در دانشگاه علوم پزشکی گیلان به شمار می‌روند.

وی با بیان اینکه وظیفه نخست ما معلمی است ابراز داشت: ما باید مساله مهم پژوهش را به محققان جوان و دانشجویان یاد دهیم و یکی از ضروریات این برنامه، افزایش کارگاه‌های توانمندسازی بوده که البته در این باره کار شده است زیرا وظیفه نخست ما همیشه معلمی است.

کشف دانشمند ژاپنی؛ "روزه‌داری" باعث از بین رفتن سلول‌های معیوب و سرطانیاسترس مزمن چگونه رشد سلول‌های سرطانی را افزایش می‌دهد؟افزایش سرعت التیام زخم‌ها با استفاده از نانو بلورهای سلولز توسط محققان ایرانی

نعمتی با اشاره به اینکه ساختار مجلات دانشگاه علوم پزشکی گیلان با یک نوع عقب‌ماندگی مواجه بود که برای بهبود آن تلاش شد افزود: یکی از مهم‌ترین کارها در معاونت تحقیقات این دانشگاه، به روز عمل کردن در بخش پرداخت‌های مربوط به طرح‌های پژوهشی و تشویق مقالات بود.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی گیلان مسائلی مانند جوایز تشویق مقالات، جشنواره‌ها، لوح‌ها و پایه تشویقی در این دانشگاه را مورد اشاره قرار داد و گفت: امروز یکی از بزرگترین مشکلات ما در دانشگاه علوم پزشکی گیلان این است که پژوهشگران زبده به خوبی تشویق نمی‌شوند.

وی با اشاره به فعال شدن تیم کارشناسی پژوهش و فناوری در دانشگاه علوم پزشکی گیلان تصریح کرد: در این راستا، امنیاز آزمایشگاه جامع تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز گرفته شد و ساخت و ساز اولیه ساختمان آن انجام شده و نیاز به تجهیز دارد.

نعمتی با اشاره به به سیستم رجیستری بیماری‌ها خاطرنشان کرد: ما در سال ‌97 در بخش مراکز تحقیقاتی، با کسب موفقیت قطعی مرکز تحقیقات سلولی دانشگاه علوم پزشکی گیلان روبه‌رو بودیم که در این راستا، اکنون 7 مرکز تحقیقات قطعی در استان داریم.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی گیلان به 2 محور اصلی نظیر محور تولید علم و محور ساختار در بخش تحقیقات اشاره کرد و افزود: طبق آخرین ارزش‌یابی‌ها، دانشگاه علوم پزشکی گیلان در بخش تولید علم و زیرساخت‌ها پیشرفت‌های خوبی داشت.

وی با اشاره به اینکه در بخش زیرساخت‌ها و تولید علمی، شاخصه‌های خود را ارتقاء دادیم گفت: دانشگاه علوم پزشکی گیلان به عنوان یه سازمان علمی باید تولیدات علمی مناسبی داشته و با وجود اینکه معتقدیم که پژوهش در بُعد کمیت و کیفیت باید ارتقاء یابد اما مساله اخلاق پژوهشی باید در آن رعایت شود.

نعمتی با اشاره به نداشتن مجلات اسکوپوس در دانشگاه علوم پزشکی گیلان، کمبود نیروی پژوهشی و کم بودن همکاری‌های بین‌المللی این دانشگاه افزود: دانشگاه علوم پزشکی گیلان طبق آمار، در سال 2016 حدود 340 مقاله و در سال 2018 حدود 477 مقاله در پایگاه‌های معتبر بین‌المللی داشته است.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه پژوهش و تحقیقات یک استعداد الهی در وجود بشر است که این استعداد باید تقویت شود ابراز داشت: از طریق پژوهش می‌توان بسیاری از مشکلات جامعه مانند اعتیاد، طلاق، خودکشی، توریسم سلامت و تروما را حل و کاهش داد.

وی با اشاره به به مسائل پژوهشی، برندسازی و انتشار علم خاطرنشان کرد: به عقیده بنده، Team work و کار گروهی در دانشگاه علوم پزشکی گیلان قوی نیست و اساس درست کردن یک تیم گروهی در حقیقت داشتن هدف متعالی سازمانی و حفظ اصول حرفه‌ای‌‌گری است.

معاون آموزشی دانشگاه علوم‌ پزشکی استان گیلان نیز در این مراسم اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی گیلان در بُعد بالینی رشد خوبی داشته و وظیفه نخست ما تربیت جراح یا متخصص با قابلیت درمانی مناسب است.

حسین همتی با بیان اینکه اولویتت پژوهش‌های ملی و منطقه‌ای باید توسط دانشگاه علوم پزشکی گیلان تبیین شود تا اعضای هیئت علمی جایگاه خود را در آن پیدا کنند ابراز داشت: ابزار پژوهش در حقیقت مسیر رسیدن به مرجعیت علمی است.

به گزارش تسنیم، در این همایش، سه پنل مجزا با عناوین علم‌سنجی، پنل طرح‌ها و گرنت‌های تحقیقاتی و پنل نظارت و ارزیابی طرح‌ها و مراکز تحقیقاتی مورد بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/ش

R7877/P/S6,71/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۷۷۷۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به یاسوج سفر می کند

به گزارش خبرنگار مهر، بهادر کرمی ظهر پنجشنبه در جمع خبرنگاران افزود: صبح روز شنبه هشتم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، «محمدعلی زلفی گل» وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در سفری یک روزه به یاسوج از برخی پروژه‌های این دانشگاه بازدید می‌کند.

وی بیان داشت: از جمله برنامه‌های وزیر علوم در این سفر، کلنگ‌زنی دومین خوابگاه متاهلی و بازید از چندین پروژه فعال است.

وی مصاحبه با شبکه سراسری به صورت زنده از خبر ۱۴، نشست با اعضای هیئت رئیسه، دیدار با آیت الله حسینی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر یاسوج، حضور در دانشگاه یاسوج و افتتاح سردر دانشگاه و زیارت مقبره شهید گمنام، را از دیگر برنامه‌های این سفر عنوان کرد.

کرمی افزود: وزیر علوم در این سفر در نشست آمایش آموزش عالی که با حضور امام جمعه، استاندار، رؤسای دانشگاه‌ها و دیگر مسئولان برگزار می‌شود، شرکت کرده و نشستی نیز با اعضای هیئت علمی در قالب جلسه گرامیداشت هفته معلم و تجلیل از برگزیدگان و سرآمدان علمی خواهد داشت.

کد خبر 6088508

دیگر خبرها

  • به دنبال برطرف کردن چالش نیروی انسانی در مراکز درمانی هستیم
  • تعداد داروخانه‌های شهرستان خوی به ۲ برابر افزایش یافت
  • افزایش ۳۰ درصدی خوابگاه متاهلین دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به یاسوج سفر می کند
  • هدیه وزارت بهداشت به بانوان زاهدانی؛ افتتاح اولین پایگاه اورژانس بانوان
  • گشایش کلینیک تخصصی درمانی محمد شهر کرج
  • پلمب یک مرکز غیر مجاز خدمات زیبایی در سمنان
  • رایگان شدن خدمات سرپایی و بستری کودکان زیر ۷ سال
  • اولویت‌ های حوزه حمل و نقل و مسکن بررسی شد
  • پلمب یک مرکز غیرمجاز خدمات زیبایی در سمنان