Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-07@11:48:26 GMT

خودکشی در گالیکش کاهش چشمگیری دارد

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۷۷۷۹۲

خودکشی در گالیکش کاهش چشمگیری دارد

فرماندار گالیکش گفت: با اقدامات پیشگیرانه در حوزه خودکشی، آمار خودکشی در این شهرستان طی 50 روز امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل، 50 درصد کاهش یافته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نیلکوه؛ حسین مایلی صبح امروز در جلسه کارگروه اجتماعی فرهنگی گالیکش گفت: با پیگیری‌های انجام شده در خصوص جمع‌آوری متکدیان از سطح شهر و پیگیری بهزیستی، 12 کودک متکدی که اغلب آن‌ها والدینشان اعتیاد داشتند، شناسایی و در مراکز تحت نظارت بهزیستی ساماندهی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: چهار کودک از این تعداد به دلیل عدم صلاحیت والدین به خانواده‌های جایگزین واگذار و دو کودک که مبتلا به اعتیاد بودند نیز برای مداوا و درمان به بیمارستان تحویل داده شدند.

مایلی ادامه داد: در سال گذشته  هفت جلسه کارگروه اجتماعی فرهنگی با موضوعات مختلف در حوزه‌ کاهش آسیب‌های اجتماعی و موارد مختلف برگزار شد و تعداد 35 مصوبه به تصویب رسید که 80 درصد آن‌ها اجرایی شد.

فرماندار گالیکش گفت: متأسفانه با توجه به اینکه در سطح شهرستان دفتر ثبت طلاق موجود نیست، به طبع آمار درستی نیز در این خصوص از شهرستان احصاء نمی‌شود. از همین رو امسال به صورت جدی پیگیر هستیم تا این دفتر در شهرستان بازگشایی شود.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس آمار دادگستری در سال 97، پرونده 201 زوج در این شهرستان به طلاق ختم شده است. همچنین پنج هزار و 756 پرونده با موضوعات مختلف کیفری، حقوقی و قضایی در سال گذشته در گالیکش تشکیل شده است، که متأسفانه با توجه به جمعیت 63 هزار نفری شهرستان، تشکیل این حجم از پرونده زیاد است.

مایلی تصریح کرد: یکی از موضوعات مهمی که امسال به صورت جدی دنبال می‌شود، تقسیم کار ملی است. بنابراین باید هر دستگاه و اداره‌ای برای خود یک سند راهبردی ارائه دهد.

وی در پایان عنوان کرد: با توجه به جامعه هدف باید برای کاهش آسیب‌های اجتماعی، برنامه‌های مدون و جامعی تدوین شود. توانمند‌سازی و اشتغال‌زایی دو کاربرد مهم در کاهش آسیب‌های اجتماعی است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۷۷۷۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آذربایجان شرقی استان پیشرو در زمینه کاهش آسیب اجتماعی کودکان کار

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام مهدی ملکی روز شنبه در نشست کارگروه ساماندهی کودکان کار و خیابان آذربایجان شرقی، با تاکید بر لزوم نظارت ویژه در حوزه آسیب اجتماعی و اکتفا نکردن به گزارش عملکردها، افزود: آثار و نتایج عملکردها باید در صحنه میدان دیده شود.

وی تاکید کرد: باید به بدنه شورای اجتماعی استان‌ها توجه شود تا میزان اثربخشی اقدامات مورد بررسی و در صورت نیاز مورد بازنگری و بازبینی قرار بگیرد.

وی بر ضرورت تقویت برنامه‌های تحولی و کارآمد در حوزه آسیب‌های کودکان و نوجوانان تاکید و اظهار کرد: کارگروه کودکان کار و خیابانی شورای اجتماعی وزارت کشور که از ۶ ماه قبل فعالیت خود را شروع کرده است، در حوزه پیگیری مصوبات شورای اجتماعی کشور و ناظر به مساله کودکان کار و مشکلاتی که در سطح کشور وجود دارد، فعالیت دارد و به دنبال ارزیابی اقداماتی است که دستگاه‌های اجرایی و خدماتی انجام می‌دهند.

ملکی ایجاد هماهنگی بین دستگاه‌ها و در نهایت تهیه و ارائه گزارشی جامع از وضعیت کودکان کار و خیابانی در استان‌ها را جزو تکالیف این کارگروه عنوان کرد.

وی بر بازنگری و بررسی میزان اثربخشی اقدامات تاکید کرد و ادامه داد: در این میان یکی از اولویت‌های مهم بهره مندی از ظرفیت‌های مردمی فعال، سمن‌ها و مؤسسه‌های خیریه و گروه‌هایی است که در این حوزه فعالیت می‌کنند.

ملکی استفاده از تجربیات، ایده‌ها و مدل‌های مختلف تشکل‌های مردمی و مردم نهاد برای برون رفت از مشکلات کودکان کار را مورد تاکید قرار داد و یادآور شد: مشکلات و چالش‌ها و دغدغه‌های این حوزه پیگیری شود و با رفع موانع موجود به دنبال ارتقای کیفی و کمی آنها پیش برویم.

وی از آذربایجان شرقی به عنوان یکی از استان‌های پیشرو در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی کودکان کار یاد کرد و گفت: الگوبرداری و بهره‌مندی سایر استان‌ها از تجربه‌های موفق آذربایجان شرقی در حوزه‌های اجتماعی ضروری است.

ملکی ادامه داد: آذربایجان شرقی و تبریز در زمینه پیشگیری از آسیب‌های کودکان کار، سامان‌دهی و مواجهه با این پدیده جزو بهترین‌ها بوده و از ظرفیت‌های مردمی بسیار وسیعی برخوردار است.

وی اظهار کرد: برای هم افزایی و هماهنگی بیشتر بین دستگاه‌های فعال در حوزه کودکان کار باید شبانه روز تلاش کنیم تا مأموریت‌ها و تکالیف ذاتی خود را با کمترین مانع انجام دهند و به موازات آن ظرفیت‌های مردمی نیز مورد حمایت و پشتیبانی قرار بگیرد تا دغدغه کمتری در حوزه‌های اجتماعی کشور وجود داشته باشد.

کد خبر 6097641

دیگر خبرها

  • تسهیل ازدواج جوانان با مهریه کم
  • لیتیوم را خام‌فروشی نمی‌کنیم / لیتیوم می‌تواند صنعت استان را به نحو چشمگیری ارتقا دهد
  • اجرای طرح هر کلاس یک قفسه کتاب
  • آذربایجان شرقی استان پیشرو در زمینه کاهش آسیب اجتماعی کودکان کار
  • خودکشی دانشجوی کارشناسی ارشد در کوی دانشگاه تهران +تصویر
  • خودکشی دانشجوی کارشناسی ارشد در کوی دانشگاه
  • خودکشی دانشجوی کارشناسی ارشد در کوی دانشگاه تهران
  • کاهش نرخ باروری در ایران از چه وقت شروع شد؟
  • شروع کاهش نرخ باروری به حدود دهه چهل برمی‌گردد
  • مهلت ۱۰ روزه دادستان گالیکش برای ایمن‌سازی مسیر دسترسی به آبشار لوه/ مسیر دسترسی به آبشار مسدود شد