Web Analytics Made Easy - Statcounter

"دولت دونالد ترامپ نه تنها تا کنون اوضاع جنگ بی‌پایان آمریکا در افغانستان را شفاف نکرده، بلکه عملاً با شفاف سازی درباره جنگ افغانستان همچون کمک به دشمن برخورد کرده است."

به گزارش ایسنا،  مجله "واشنگتن اگزماینر" در تحلیلی درباره پنهانکاری‌های دولت آمریکا در خصوص رخدادهای مربوط به جنگ افغانستان می‌نویسد:

«اگر چه همواره لازم است یک دولت نسبت به مسائلی پنهانکاری به خرج دهد اما در عین حال یک دولت باید برای راضی نگه داشتن مردمی که بر آنها حاکم است، اساساً کل حقیقت را با این مردم در میان بگذارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هیچ اقدامی از جانب دولت حساس‌تر از یک جنگ نیست و رهبران ما نسبت به یک جنگ باید بیش از هر مساله دیگری حقیقت را در اختیار ما بگذارند و با ما صادق باشند.

دولت دونالد ترامپ درباره وضعیت جنگ بی‌پایان در افغانستان با ما صادق نبوده و در حقیقت با صداقت نشان دادن درباره جنگ افغانستان مثل کمک به دشمن برخورد کرده است.

مردم آمریکا شایسته آن هستند که بدانند در افغانستان کجا سربازان ما موفق می‌شوند و کجا دارند شکست می‌خورند اما چنین اطلاع‌رسانی اتفاق نمی‌افتد. وزارت دفاع ما اجازه نمی‌دهد خبرنگاران، تحلیلگران و کلیت مردم به اطلاعات مربوطه دسترسی پیدا کنند. پنتاگون مشخصاً دسترسی به اطلاعات حساسی که مقام موسوم به "بازرس کل ویژه بازسازی افغانستان" (سیگار) ارائه می‌دهد را قطع می‌کند.

در جدیدترین گزارش این بازرس ویژه به تاریخ ۳۰ آوریل تعداد عناوین محرمانه شده در این گزارش که بازرس کل اجازه مطرح کردن علنی آن را پیدا نکرده، بیش از پیش افزایش یافته است.

جدیدترین اطلاعاتی که دسترسی به آنها به حال تعلیق درآمده مربوط به دسته بندی‌های "ارزیابی‌های ثبات در نواحی" مرتبط با سنجش میزان کنترل طالبان یا دولت در سراسر افغانستان و همچنین "شرح ارزیابی سوءاستفاده وزارت دفاع و وزارت کشور از نیروهای امنیتی ویژه افغانستان" بوده‌اند.

با این حال اینها تنها موارد جدید هستند. از زمانی که دونالد ترامپ در ۲۰۱۷ رئیس جمهور آمریکا شد، موارد حذف شده یا تغییر وضعیت پیدا کرده در این فهرست به صورت مداوم افزایش یافته است. تبعات این روند روشن است. همانطور که جان ساپکو شخص بازرس کل ویژه بازسازی افغانستان اخیراً گفت: "تقریباً هر معیار مربوط به موفقیت یا شکست دراین فهرست یا به حالت محرمانه درآمده یا حذف شده است." ممکن است ساپکو تا حدی در این مساله اغراق کرده باشد اما اغراق او ناچیز بوده است. ما دیگر در جریان اطلاعات مربوط به تلفات نیروهای امنیتی افغانستان، قدرت این نیروها و ارزیابی عملکرد آنها قرار نمی‌گیریم. همچنین ما از تعداد خدمه هواپیمایی متعلق به نیروهای ویژه هوایی افغانستان، آمادگی آنها و چارچوب موجود برای آنها مطلع نمی‌شویم. و همینطور ما از وضعیت تلاش‌ها برای مبارزه با فساد در افغانستان از جانب وزارت کشور نیز اطلاع نمی‌یابیم. آیا موارد بیشتری می‌خواهید؟

جدیدترین ضربه دولت آمریکا به صداقت این بود که اخیرا نیروهای ناتو تحت رهبری آمریکا در افغانستان تصمیم گرفتند دیگر گزارش مربوط به ارزیابی ثبات در سطح نواحی و همینطور ارزیابی کنترل و نفوذ شبه‌نظامیان، اطلاعات مربوط به شمارش نواحی، برآورد جمعیت این نواحی و برآورد مربوط به مساحت این نواحی دیگر ارائه نشود.

به گفته ناتو این اطلاعات در نشان دادن تأثیر راهبرد مربوط به جنوب آسیا و یا پیشرفت در مسیر امنیت و ثبات در افغانستان نقشی ندارند.

با این حال تصمیم‌گیری در این مورد به عهده ناتو و پنتاگون نیست بلکه باید به عهده کنگره و مردم باشد.

مدتهاست که ترامپ بر ضد نشان دادن حقایق عمل می‌کند. همانطور که واشنگتن پست در ماه ژانویه گزارش کرد، ترامپ از این موضوع شکایت می‌کند که گزارش و تحقیقات "سیگار" در راستای حمایت از دشمنان است. او می‌خواهد که جزئیات پنهان باشند.

این ضدیت در قبال پاسخگو بودن به صورت علنی نوعی رفتار ابهام زا از جانب رئیس‌جمهوری است که وعده رفع ابهام را داده بود. این همچنین یک رویکرد غیر آمریکایی است.

قانون اساسی آمریکا اختیار ایجاد جنگ را به کنگره به عنوان نماینده مردم می‌دهد. حالا که کنگره با کمبود اطلاعات برای ارزیابی یک جنگ ادامه‌دار روبه‌رو شده است پس این جنگ به شکلی غیر دموکراتیک دارد اتفاق می‌افتد و بنابراین مغایر با قانون اساسی است.

دونالد ترامپ هنگامی که حقایق و خواسته عمومی در آمریکا تغییر مسیر را بطلبند تمایلش را برای تغییر دادن مسیر نشان داده است. او اکنون باید این کار را در قبال بازرس کل ویژه بازسازی افغانستان انجام دهد.»

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آمريكا افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۷۷۸۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سناریو زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا

به گزارش خبرگزاری مهر، شبکه «ای بی سی نیوز» روز چهارشنبه به نقل از مقامات آگاه گزارش داد که با توجه به اینکه امکان حبس کوتاه مدت «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا به دلیل اتهامات قضائی وجود دارد، سرویس مخفی این کشور چند جلسه برای برنامه ریزی اقدامات مرتبط برگزار کرده است.

منابع آگاه اعلام کردند با این حال سرویس مخفی آمریکا هنوز برنامه مشخصی در این باره ندارد.

سرویس مخفی آمریکا مسئول محافظت از روسای جمهور فعلی و سابق این کشور (و همچنین خانواده‌های آنها) است، اما حفاظت از رئیس جمهور سابق در زندان یک مورد بی سابقه خواهد بود.

نامزد احتمالی جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در یکی از پرونده‌های قضایی خود به جعل سوابق تجاری مربوط به پرداختی سال ۲۰۱۶ به استورمی دنیلز، ستاره سابق فیلم‌های غیراخلاقی، متهم شده است.

کد خبر 6088028

دیگر خبرها

  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب از سرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان
  • جو بایدن به زودی می‌میرد | دلیل پیروزی احتمالی ترامپ مشخص شد
  • آمریکا مهاجم فرودگاه کابل را به افغانستان منتقل کرده بود
  • سناریوی زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا
  • سناریو زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا
  • بایدن حین کنایه به ترامپ گاف داد!
  • سخنگوی وزارت خارجه: نقش آمریکا در نسل‌کشی اسرائیل در غزه با سرکوب دانشجویان معترض پاک نمی‌شود
  • نقش آمریکا در نسل‌کشی اسراییل در غزه با سرکوب دانشجویان معترض پاک نمی‌شود