Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-26@09:53:06 GMT

دانشگاه به فعالیت ‌تشکل‌ها احساس نیاز می‌کند

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۷۸۰۶۳

دانشگاه به فعالیت ‌تشکل‌ها احساس نیاز می‌کند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل تشکل‌های دانشجویی را محرکه فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی دانست و گفت: دانشگاه به فعالیت ‌تشکل‌ها احساس نیاز می‌کند. ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۴ استانها اردیبل نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل٬ اسحاق رسولی ظهر امروز در نشست اعضای تشکل‌های دانشجویی با هیات نظارت بر تشکل‌های دانشجویی استان اردبیل اظهار کرد: تشکل‌های دانشجویی، محرکه فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی دانشگاه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تشکل‌های دانشجویی به هر اندازه خوب حمایت شوند، مشکلات موجود در دانشگاه‌ها بیشتر مرتفع و حل می شود و نظام جمهوری اسلامی با امید به شما فعالان تشکل‌ها برپا است و دانشگاه زمینه‌ی مناسبی فراهم می‌کند تا فعالیت تشکل‌ها در دانشگاه توسعه و تاثیرگذاری آن عمیق و مستحکم‌تر باشد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل نقش تشکل‌ها را در نیرو‌پروری با‌اهمیت عنوان کرد و گفت: بهترین نخبه‌های اجرایی و خوش‌فکر و فعال که در سطح ملی تاثیر می‌گذارند از همین تشکل‌ها شکل می‌گیرند.

درخواست یک تشکل دانشجویی از وزیر‌علوم برای برکناری رئیس‌ دانشگاه تهرانمعرفی اعضای جدید شورای مرکزی یک تشکل دانشجوییدرخواست یک تشکل دانشجویی از وزیر‌علوم برای برکناری رئیس‌ دانشگاه تهران

وی نقش دیگر تشکل‌ها را نقش مدیریتی، نظارتی و اجرایی در دانشگاه دانست و اظهار کرد: فکرها و ایده‌های شما در بهتر اداره‌کردن دانشگاه موثر است و انتظار داریم تشکل‌ها نه‌تنها در اداره‌ی دانشگاه بلکه در بهتر اداره‌کردن جامعه هم نقش ایفا کنند.

رسولی جایگاه بالای تشکل‌ها در دانشگاه را یادآور شد و بیان کرد: دانشگاه به فعال‌بودن تشکل‌ها احساس نیاز می‌کند تا بعضی خلأها را با کمک هم، پوشش و بعضی مشکلات را از این طریق حل کرد.

وی تصریح کرد: شاید در بدنه‌ی جامعه بعضی بیماری‌ها و در سیستم اجرایی، کندی کار وجود دارد که با کمک شما باید فکرها تغییر خوبی پیدا کنند و نیاز دانشگاه به تشکل‌ها در ابعاد مختلف سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و صنفی است.

رسولی تشکل‌ها را سرمایه‌های معنوی دانشگاه عنوان کرد و افزود: با صداقت، انگیزه و هنر مدیریت خود می‌توانید با وجود محدودیت و کمبود امکانات و منابع در دانشگاه بهترین تاثیرگذاری را داشته باشید.

وی چهار نقش دانشگاه را در زمینه علمی و آموزشی، نقش فرهنگی و اجتماعی، نقش پژوهشی و نقش فناوری عنوان کرد و افزود: نظام آموزش عالی این نقش‌ها را به خوبی ایفا نمی‌کند و ما با تمام ظرفیت‌های دانشگاه تلاش می‌کنیم یک توازنی بین آنها ایجاد و دانشگاهی پیشگام و پیشرو باشیم.

رسولی بالاترین آمار اجرای برنامه‌های فرهنگی استان اردبیل را در سال گذشته مربوط به دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل دانست و گفت: در حوزه‌ی فرهنگی، دانشگاه محوریت پیدا کرده است و باید برنامه‌های فرهنگی به جریان‌سازی فرهنگی تبدیل شود.

وی ایجاد فضا و پشتیبانی تشکل‌ها را وظیفه‌ی دانشگاه دانست و آنها را برای تلاش و تاثیرگذاری بیشتر در بهبود شرایط دانشگاه فراخواند.

مسئول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم‌(ص) خطاب به دانشجویان اظهار کرد: سبک پوشش، خورد و خوراک، رفتار و گفتارتان نباید مثل دشمنان انقلاب اسلامی باشد.

حجت الاسلام سیف اله مدبر متذکر شد: شما پرچمداران نظام و در جمع دانشجویان هستید و باید برای حل مشکلات در دانشگاه و جامعه در صحنه حضور داشته باشید و راه‌کار نشان دهید و بعضی وقت‌ها کارهایی را می‌بینیم که تشکل‌ها  زیباتر از خود دانشگاه انجام می‌دهند.

دبیرکل مجمع اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی نیز تشکل‌های دانشجویی را بازوی اجرایی هر واحد دانشگاهی عنوان کرد و افزود: هر موقع نظام و دولت و مسئولان به جوانان اعتماد کردند، بهترین نتیجه حاصل شده است.

کیوان عاصم تبیین سخنان مقام معظم رهبری برای دانشجویان را از وظایف تشکل‌ها برشمرد و اظهار کرد: تشکل‌های دانشجویی می‌توانند در مسائل مختلف و در همه‌ی ابعاد فرهنگی، سیاسی و اجتماعی ورود کنند.

انتهای پیام/ش

R41374/P/S6,49/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۷۸۰۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شاید مهندس امنیت اطلاعات  

خبرگزاری علم و فناوری آنا،‌ مریم ملی؛ چند سال پیش تنها دارایی‌های ارزشمندی که ممکن بود در اثر سرقت از دستمان برود پول و طلا و اشیای گرانبها بود اما امروز علاوه بر این موارد نگرانی تازه‌ای را هم تجربه می‌کنیم، نگرانی برای به خطر افتادن امنیت اطلاعات‌مان. از رمزهای بانکی بگیرید تا اطلاعات و عکس‌های توی گوشی تلفن همراه و داده‌هایی که در سیستم محل کارمان ذخیره کرده‌ایم همه این موارد می‌تواند به طور غیر مستقیم به لو رفتن دارایی‌های دیگرمان بینجامد. همین موضوع هم باعث شکل‌گیری و البته پر طرفدار شدن گرایش امنیت اطلاعات در رشته مهندسی کامپیوتر شده است. امنیتی که به راحتی به دست نمی‌آید و در بسیاری از مواقع نیازمند کدنویسی‌های تخصصی است. در این مطلب می‌خواهیم بیشتر با این رشته آشنا شویم و ببینیم چه‌طور می‌توان به این حوزه وارد شد.    

چرا امنیت اطلاعات؟

 هدف از امنیت اطلاعات این است که ذخیره، تبدیل، پردازش، انتقال و بازیابی اطلاعات به شکلی مطمئن و امن انجام پذیرد و از انجام فعالیت‌های غیر مجاز جلوگیری شود. فعالیت‌های غیر مجاز یعنی چه؟ دسترسی، استفاده، افشاء، خواندن، نسخه برداری یا ضبط، خراب کردن، تغییر و دستکاری اطلاعات همه و همه غیر مجاز محسوب می‌شوند.  از آنجایی که بسیاری از کسب‌و‌کارهای نوین در بستر فضای مجازی و وب فعالیت می‎کنند برای حفاظت از داده‌ها و اطلاعاتشان به مهندس امنیت اطلاعات نیاز دارند. غیر از این مورد همه ما که کاربران ساده اینترنت هستیم و در شبکه‌های اجتماعی و سایت‌های مختلف فعالیت داریم باید درباره مراقبت از اطلاعات شخصی‌مان آموزش ببینیم. خیلی‌وقت‌ها بدون این که بدانیم امکان نفوذ به اطلاعات شخصی‌مان را برای دیگران فراهم می‌کنیم و آموزش دقیق می تواند از لو رفتن اطلاعاتمان جلوگیری کند.

چه مهارت‌هایی نیاز داریم؟

گفتیم امنیت اطلاعات از گرایش‌های مهندسی کامپیوتر است بنابراین مشخص است که یکی از مهارت‌های مورد نیاز در این حوزه کسب دانش کد‌نویسی است. کد نویسی گرچه از مهارت‌هایی است که در دانشگاه هم آموزش داده می‌شود اما یادگیری ان در سطحی که مورد نیاز کسب‌و‌کارهاست بیشتر به همت خودتان بستگی دارد. اگر حوصله نشستن زیاد پشت لپ‌تاپ و سر و کله زدن با الگوریتم‌ها و دستورهای برنامه‌نویسی را ندارد احتمالا شما برای شغل امنیت اطلاعات مناسب نیستید. در کنار کد نویسی تقویت مهارت در خواندن و نوشتن به زبان انگلیسی هم بسیار به کارتان می‌آید.

چه رشته‌ای در دانشگاه بخوانیم؟

رایانش امن یا امنیت اطلاعات هردو نام یکی از گرایش‌های مهندسی کامپویتر در مقطع ارشد و دکتراست. بنابراین اگر به این رشته علاقه‌مند هستید بدانید که تنها در مقطع ارشد و دکترا می‌توانید به این رشته وارد شوید. دانشگاه‌های تهران، اصفهان، تبریز، تربیت مدرس، شیراز، اصفهان، صنعتی شریف، صنعتی امیرکبیر، دانشگاه شاهد از دانشگاه‌‍‌های دولتی هستند که این رشته را در مقطع ارشد ارائه می‌کنند.

چه‌طور وارد بازار کار بشویم؟

از فارغ التحصیلان دوره کارشناسی ارشد مهندسی کامپیوتر انتظار می‌رود بتوانند در طراحی، تحقیق، به روزسازی، بهینه‌سازی، امنیت و نوآوری پیوسته با تأمین قابلیت رقابت‌پذیری بین‌المللی در سیستم‌های کامپیوتری، شبکه‌ای و هوشمند سخت‌افزاری و نرم‌افزاری فعالیت کنند. همه صنایع و کارخانه‌ها، سازمان‌های دولتی و خصوصی، زیر ساخت‌های محاسباتی و ارتباطی در کشور نیاز به امنیت اطلاعات دارند. بنابراین کسانی که در این رشته تحصیل کرده‌اند و مهارت‌های لازم و کافی را دارند می‌توانند در عناوین شغلی مرتبط با امنیت اطلاعات مشغول به کار شوند. بانک‌ها و موسسات مالی اعتباری و ارائه‌دهندگان خدمات بورسی و ارزی هم به دلیل حساسیت بالای کارشان به امنیت قدرتمند در شبکه و زیرساخت خود نیاز دارند. بنابراین طیف گسترده‌ای کسب‌و‌کارها هستند که می‌توانند گزینه‌های شغلی خوبی برای فارغ‌التحصیلان این گرایش باشند.

 

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فعالیت هدفمند در فضای مجازی مورد توجه قرار گیرد
  • تأکید بر ارتقای فعالیت‌های فرهنگی در حوزه زنان و رسانه
  • نشست هم اندیشی روسای دانشگاه‌ها و تشکل‌های دانشگاهی گیلان
  • برگزاری ۵۵ برنامه به مناسبت روز کارگر در اردبیل
  • جزئیاتی از پرداخت وام‌های دانشجویان علوم پزشکی / برگزاری ۷ طرح ملی دانشجویی
  • آغاز به‌کار جشنواره تیتر دانشجویی کشور در مشهد
  • شاید مهندس امنیت اطلاعات  
  • مدیریت شهری مفید با تعامل دانشگاه و شورای شهر
  • لزوم همکاری بیشتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با تشکل‌های دانشجویی
  • وزیر علوم: باید نخبگان را به سمت علوم انسانی هدایت کنیم