Web Analytics Made Easy - Statcounter

اسلام آباد - ایرنا - روزنامه «نَئی بات» پاکستان ویژه نامه ای را برای بررسی تحولات اخیر میان ایران و آمریکا و تحرکات جنگ طلبانه واشنگتن منتشر کرد و نوشت: شکست آمریکا در خاورمیانه دلیل تشدید رویکرد تهاجمی آن در قبال ایران است.

روزنامه اردو زبان نَئی بات چاپ شهر اسلام آباد روز چهارشنبه صفحه 12 خود را به تنش های فعلی میان تهران و واشنگتن اختصاص داد و به سابقه روابط دو کشور، امضای توافق هسته ای و خروج یکجانبه واشنگتن از آن، ائتلاف جبهه غربی-عربی-صهیونیستی علیه ایران و مواضع کشورهای جهان از جمله اروپا درخصوص رویکرد تهاجمی آمریکا در منطقه پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


براساس این گزارش، آمریکا مدعی است که نیروهای این کشور در منطقه از سوی ایران در معرض تهدید قرار دارند اما این سوال باقی است که آیا شکست آمریکا در خاورمیانه از جمله سوریه باعث شده تا این کشور اراده رویارویی نظامی با ایران کند.
این روزنامه پاکستانی نوشت: آمریکا، متحدان عربی و رژیم صهیونیستی در جنگ علیه سوریه شکست خوردند و آنان دلیل این ناکامی خود را نفوذ ایران، اتحاد با روسیه و نبرد نیروهای مقاومت عنوان می کنند و این وضعیت باعث شد تا آمریکا خاورمیانه را از دست بدهد.
روزنامه نَئی بات به رویداد اخیر در آب‌های عمان برای تعدادی از نفت ‌کش اشاره کرد و گفت: چرا باید همزمان با تشدید تنش ها میان ایران و آمریکا، به نفتکش های سعودی حمله می شد؟ آیا چنین حملاتی باعث توجیه جنگ آمریکا در منطقه خواهد شد.
حضرت آیت الله سید علی خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر سه شنبه در دیدار مسئولان و کارگزاران نظام با اشاره به اقدامات خبیثانه امریکا برای «تغییر محاسبات و تسلیم شدن مسئولان» و نیز «فاصله گرفتن مردم از نظام» فرمودند: گزینه قطعی ملت ایران در مواجهه با دشمن، مقاومت در همه زمینه هاست، چرا که مذاکره با دولت کنونی امریکا سمّ مضاعف است، البته جنگی نخواهد شد بلکه برخورد، برخورد اراده هاست و در این زمینه، اراده ملت ایران و نظام اسلامی قوی تر از دشمن است و به فضل الهی این بار هم پیروز خواهیم شد.
محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه نیز با بیان این که ایران همواره از خود دفاع کرده است گفت: آمریکا بدون دلیل در حال افزایش تنش با ایران است.
وی در جریان سفر اخیر خود به هند افزود: متاسفانه آمریکا به صورت غیر ضروری تنش ها را افزایش داده است. ایران به دنبال تنش نیست اما همیشه برای دفاع از خود آماده است.
آساق*274**1663**

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي واشنگتن ايران ا مريكا روزنامه پاكستاني

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۷۸۱۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باقری: بریکس در چندجانبه‌گرایی دارای ابتکار عمل است

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، معاون وزیر امور خارجه با اشاره به مباحث مطرح شده در نشست معاونان وزیران امورخارجه و نمایندگان ویژه کشور‌های عضو گروه بریکس در امورخاورمیانه، گفت: بریکس نشان داد دارای ابتکار عمل برای نقش آفرینی‌ها در صحنه و تحرک کشور‌های عضو در چارچوب چند جانبه گرایی است.

علی باقری این سخنان را در دیدار با چانگ نماینده ویژه رئیس جمهور چین در حاشیه نشست مسکو بیان کرد.

تشکر چین از اقدامات ایران در حمایت از فلسطین

طرف چینی نیز در این دیدار، ضمن محکومیت مجدد حمله رژیم صهیونیستی به سفارت ایران در دمشق، گفت: از اقدامات ایران در دفاع از حقوق مردم فلسطین تشکر می‌کنیم و اقدامات ایران در منطقه را شایسته می‌دانیم.

این مقام ارشد چینی افزود، پکن بر این باور است که ایران همواره در خاورمیانه شریک راهبردی چین است.
در ادامه طرفین به بحث و بررسی موضوعات مورد علاقه طرفین پرداختند.

دیدار باقری با نماینده ویژه روسیه در امور خاورمیانه

معاون سیاسی وزیر امورخارجه همچنین با «میخائیل باگدانف» نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه و معاون وزیر امورخارجه در امور خاورمیانه و شمال آفریقا دیدار کرد.

در این دیدار طرفین در کنار تأکید بر ظرفیت‌های بریکس بعنوان یک پیمان چندجانبه و مهم، روابط و موضوعات دو جانبه و منطقه‌ای را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

معاون سیاسی وزیر امورخارجه پیش از آن روز پنجشنبه در نشست معاونان وزیران امورخارجه و نمایندگان ویژه کشور‌های بریکس درا مور خاورمیانه و شمال آفریقا، خواهان ایفای نقش بریکس برای توقف فوری جنایات رژیم صهیونیستی در فلسطین و منطقه شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نماینده ویژه رئیس جمهور چین: ایران در خاورمیانه شریک راهبردی است
  • رایزنی باقری با نمایندگان ویژه پوتین
  • باقری: بریکس در چندجانبه‌گرایی دارای ابتکار عمل است
  • بررسی تحولات خاورمیانه و شمال‌آفریقا با حضور اعضای بریکس در مسکو
  • آغاز به کار نشست تحولات خاورمیانه بریکس با حضور ایران در مسکو
  • آغاز به کار نشست تحولات خاورمیانه بریکس در مسکو
  • نماینده ویژه پاکستان درامور افغانستان: ایران و چین شرکای معتمد ما هستند
  • تحولات غزه؛ محور گفت‌وگوی دیپلمات‌های روسیه و چین
  • بررسی تحولات افغانستان در دیدار کاظمی قمی و حکمتیار
  • «بمبی که آمریکا در خاورمیانه نمی بیند»: واشنگتن در حال تکرار اشتباه نادیده گرفتن افکار عمومی جهان عرب است/ آمریکا دود برخاسته از آتش زیرخاکستر غزه را ندید/ انقلاب رسانه های اجتماعی در جنگ غزه