Web Analytics Made Easy - Statcounter

حل و فصل اختلاف در افزایش حقوق‌ها، هراس آمریکا از اقدام ایران علیه نیروهای واشنگتن در منطقه، سیگنال مثبت بغداد درباره تنش آمریکا و ایران، کلیات استانی شدن انتخابات قابل قبول است از جمله گزیده اخبار سیاسی شبستان در چهارشنبه ۲۵ اردیبهشت است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، حل و فصل اختلاف در افزایش حقوق‌ها، هراس آمریکا از اقدام ایران علیه نیروهای واشنگتن در منطقه، سیگنال مثبت بغداد درباره تنش آمریکا و ایران،  کلیات استانی شدن انتخابات قابل قبول است از جمله گزیده اخبار سیاسی شبستان در چهارشنبه ۲۵ اردیبهشت است که می‌توانید مشروح آن را در لینک‌های زیر بخوانید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هیچ مشکل آب آشامیدنی در مناطق سیلزده نداریم

«غلامرضا شریعتی» شب گذشته (سه شنبه 24 اردیبهشت) در برنامه تیتر امشب شبکه خبر سیما درباره آخرین اقدامات انجام شده برای مناطق سیل زده کشور با بیان این که تمام تلاشمان را کردیم و می‌کنیم تا رنج و محنت مردم کاهش یابد، گفت: خدمات ارائه شده به اندازه ای است حتی بازدیدکنندگان صلیب سرخ جهانی به ما اعتراض کردند که خدماتی که در اردوگاه‌های موقت ارائه می‌شود بیش از حد استاندارد است، اما ما خدمات مان را ارائه کردیم. 

 

استاندار خوزستان با بیان اینکه حتی به آن‌هایی که در اردوگاه‌های غیر رسمی و پراکنده ساکن شده بودن نیز خدمات داده ایم، ادامه داد: این‌ها به دلیل داشتن احشام نمی‌توانستند به اردوگاه‌های رسمی بیایند. ما و آب معدنی توزیع می کنیم.

 

 وی با اشاره به اینکه یکی از عللی که مانع بروز بیماری های واگیر شد همین توزیع آب آشامیدنی سالم بود، گفت: حتی در اردوگاه ها روزانه 50 قالب یخ نیز توزیع می کنیم.

 

انصارالله یمن می تواند بر معاملات سیاسی و رفتار آینده ائتلاف سعودی تاثیر بگذارد

«حسین اکبری» شب گذشته در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما با حضور در برنامه گفت و گوی ویژه خبری سه شنبه شب شبکه دو سیما درباره آخرین عملیات انصارالله یمن و وضعیت کنونی عربستان گفت: همان گونه که پیش از این ­انصارالله یمن اخطار و تهدید کرده بود که در عمق عربستان قادر است هر عملیاتی را انجام دهد عملیات اخیرش را با 7 پهباد با یک عملیات انتحاری در عمق 1000 کیلومتری در داخل عربستان انجام داد.

 

کارشناس مسائل سیاسی غرب آسیا درباره میزان توانمندی انصارالله یمن گفت: دقت این عملیات و اینکه توانستند 2 مرکز پمپاژ نفتی از تاسیسات آرامکو را منفجر کنند و در سیستم انتقال نفت عربستان اختلال ایجاد و در قیمت جهانی نفت تاثیر بگذارند نشان دهنده توان و اقتدار انصارالله برای انجام هر عملیاتی علیه عربستان سعودی است.

 

وی با بیان اینکه انصارالله هم از نظر عملیات زمینی و هم هوایی، برتری نظامی را دارد، ادامه داد: انصارالله یمن  می تواند بر معاملات سیاسی و رفتار آینده ائتلاف سعودی تاثیر بگذارد.

 

اکبری با اشاره به اختلافات سه جانبه میان سعودی ها، امارات و نیروهای منصورالهادی گفت: انصارالله یمن سعی می کند از اختلافات میان آنها استفاده کند و عملیات های خود را انجام دهد.

 

کوپنی کردن ارزاق القاء بازگشت به دوران جنگ و محدودیت است

«جواد آرین منش» در گفتگو با خبرنگار احزاب  خبرگزاری شبستان در مورد کوپنی کردن ارزاق گفت: توزیع ارزاق کوپنی در نظامهای دولتی معمول است این امر مزایا و ایراداتی دارد. تجربه قبلی کوپنی شدن ارزاق در کشور نشان داد که برخی رانت ها در کشور به وجود آمد و اختلاس هایی در کشور صورت گرفت.

 

نماینده دوره هفتم و هشتم مجلس شورای اسلامی افزود: هرجا که یارانه ای وجود داشته باشد خطر سوء استفاده هم وجود دارد.

 

نماینده مردم مشهد در دوره هفتم و هشتم مجلس در مورد مزایای کوپنی شدن ارزاق نیز تصریح کرد: در این روش عدالت بیشتر حکمفرماست و توزیع عادلانه اقلام بهتر صورت می گیرد و می توان نظارت دقیق تری انجام داد تا کالاهای سهمیه بندی به دست نیازمندان و مصرف کنندگان برسد.

 

این نماینده ادوار مجلس خاطر نشان کرد: القاء کمبود یکی از معایب این شیوه است زیر ا هرگاه موضوع سهمیه بندی و کوپنی شدن ارزاق مطرح می شود مفهوم دیگر آن این است که کالاهای مورد نیاز به اندازه کافی در بازار وجود ندارد و کالاهای موجود در بازار باید سهمیه بندی شود تا همه بتوانند از آن استفاده کنند.

 

کلیات استانی شدن انتخابات قابل قبول است/ رسیدگی هنوز ادامه دارد

«عباسعلی کدخدایی»، سخنگوی شورای نگهبان در توئیتی در رابطه با بررسی استانی شدن انتخابات نوشت: استانی شدن انتخابات در قالب اصلاحیه قانون انتخابات ساعت‌ها در شورای نگهبان مورد رسیدگی قرار گرفت و همچنان ادامه دارد؛ کلیات این طرح قابل قبول است اما شیوه‌های اجرایی آن ابهاماتی دارد. به نظر می‌رسد در مواردی حقوق رای دهندگان و نامزدها نادیده گرفته شده و ناقض عدالت انتخاباتی است.

 

سیگنال مثبت بغداد درباره تنش آمریکا و ایران

تنش های میان ایران و آمریکا موجب نگرانی اغلب کشورهای جهان شده و همه در تلاشند تا بدانند نتیجه این تنش ها چه خواهد شد.

 

اما در این باره، نخست وزیر عراق که هم با مقامات ایران و هم با مقامات آمریکایی رابطه نزدیکی دارد نوید روزهای خوبی را داده است.

 

«عادل عبدالمهدی» گفت که مذاکراتش با مقامات ایرانی و آمریکایی نشان می‌دهد که مسائل واشنگتن و تهران ختم به خیر خواهد شد.

 

نخست‌وزیر عراق روز گذشته سه‌شنبه در نشستی خبری گفت که واشنگتن و ایران تمایلی برای ورود به جنگ علیه یکدیگر ندارند.

 

طبق ترجمه تسنیم از روسیالیوم، وی افزود: درگیری بین تهران و واشنگتن که دو همپیمان اصلی بغداد و دشمن یکدیگر به شمار می‌روند مسئله پیچیده‌ای است و عراق برای رسیدن به راه حل‌هایی برای این مسئله تلاش زیادی انجام می‌دهد.

 

اما این اظهارات نخست وزیر عراق در حالی است که گفته شده آمریکا از طریق عراق به ایران پیام داده که به دنبال جنگ نیست.

 

منابع آگاه مدعی شده‌اند «مایک پامپئو»، وزیر خارجه آمریکا در سفرش به بغداد به «عادل عبدالمهدی»، نخست‌وزیر عراق گفته که کشورش خواستار جنگ با ایران نیست. 

 

توقف برخی تعهدات برجامی بر اساس دستور شورای عالی امنیت ملی آغاز شد

یک مقام مطلع در سازمان انرژی اتمی گفت: اجرای برنامه های مربوط به توقف برخی تعهدات کشور در برجام که در بیانیه شورای عالی امنیت ملی بر آن تاکید شده آغاز شده است.

 

وی خاطرنشان ساخت: توقف برنامه های مربوط به رعایت سقف تولید اورانیوم غنی شده و همچنین تولید بدون محدودیت آب سنگین در تاسیسات اراک که در دوره 60 روزه مربوط به گام اول بر انجام ان تاکید گردیده، برنامه هایی است که با جدیت دنبال می شود.

 

هراس آمریکا از اقدام ایران علیه نیروهای واشنگتن در منطقه

پس از آن که شورای عالی امنیت ملی ایران سنتکام (فرماندهی مرکزی آمریکا) را گروه تروریستی نامیده و مقابله با هر کدام از نیروهای آن در منطقه را مجاز اعلام کرده، آمریکا نیز نسبت به ایران هراس بیشتری یافته است.

 

در این رابطه، سنتکام امروز بیانیه ای منتشر کرده که حاکی از نگرانی آمریکا در خصوص اقدام ایران علیه نیروهای این فرماندهی در منطقه خاورمیانه است.

 

طبق ترجمه مهر، ارتش آمریکا بار دیگر ادعای خود مبنی بر نگرانی از بابت قریب ‎الوقوع بودن تهدید نیروهای هم‌پیمان ایران در عراق و سوریه را تکرار کرد.

 

تاکید مجدد گروه تروریستی سنتکام (فرماندهی مرکزی آمریکا) بر این مقوله ناشی از ضد و نقیض‌گویی این روزهای فرماندهان ائتلاف ادعایی مبارزه با داعش است.

 

این در حالی است که «کریس گیکا»، ژنرال انگلیسی که در حال حاضر معاون فرمانده ائتلاف ادعایی آمریکا علیه داعش است سه‌شنبه در اظهاراتی متناقض با ادعاهای دولت آمریکا گفته بود «تهدید» نیروهای هم‌پیمان ایران در عراق و سوریه افزایش نیافته است. 

 

حل و فصل اختلاف در افزایش حقوق‌ها

اسفند سال گذشته مجلس شورای اسلامی در حین بررسی لایحه بودجه ۹۸ تصویب کرد که حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان ۴۰۰ هزار تومان افزایش داشته باشد و علاوه بر این افزایش، جز یک ضریب ریالی سالانه مشمولین این بند نسبت به ضریب ریالی سال ۹۷ به میزان تا ۱۰ درصد افزایش می‌یابد در حالی که دولت در لایحه بودجه پیشنهاد داده بود ۲۰ درصد به حقوق کارکنان و بازنشستگان اضافه شود اما در نهایت پیشنهاد مجلس تصویب شد و شورای نگهبان در بررسی لایحه بودجه ایرادی به مصوبه مجلس نگرفت و افزایش ۴۰۰ هزارتومانی حقوق کارکنان دولت به همراه افزایش ۱۰ درصدی تایید و با تایید بودجه ۹۸ در شورای نگهبان تبدیل به قانون شد.

 

حالا گویا تصمیم دولت در اجرای افزایش حقوق کارکنان مغایر با قانون بودجه ۹۸ است در حالی که می‌بایست قانون به صورت دقیق اجرا شود در همین رابطه رییس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از نحوه افزایش حقوق ها در سال 98 به خانه ملت گفته است: «براساس بررسی به عمل آمده از تصویب بخشنامه دولت برای تعیین ضریب حقوق، تمامی مؤلفه‌های تعیین شده را زیر پا گذاشته که این تخلفی آشکار بوده و قانون مجلس اجرایی نشده است، به همین دلیل پیشنهاد می‌شود دستگاه‌های اجرایی از صدور احکام خودداری کنند

 

به دنبال انتشار این اخبار رییس دیوان محاسبات اعلام کرده است که اختلاف افزایش حقوق‌ها در نشست سه جانبه بین دیوان محاسبات، سازمان امور اداری و استخدامی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی بررسی می شود./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه رمضان قرآن خبرگزاری شبستان ماه مبارک رمضان قرآن کریم مصلی جشن گلریزان کمک به سیل زدگان اردبیل خبرگزاری سیاسی خبرگزاری شبستان اخبار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۷۸۱۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شاخص بورس پایان هفته را در سطح دو میلیون و ۳۰۰ هزار واحد ماند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ شاخص هم وزن نیز با ۴ هزار و ۶۵۰ واحد افزایش معادل ۶۱ صدم درصد در محدوده ۷۶۳ هزار و ۶۵۵ واحد قرار گرفت.
نماد‌های فملی، شبندر، فایرا، جم، سدشت، کویر و خزامیا از نماد‌های تاثیر گذار مثبت بر شاخص کل بورس بودند. اما نماد‌های پارسان، فولاد، کگل، شپدیس و بوعلی با تاثیر منفی از افزایش بیشتر شاخص کل ممانعت کرد.
نماد‌های ذوب، خزامیا، فولاد، کاما، کساپا، خودرو و فاذر هم از نماد‌های پرتراکنش بر بازار سهام بودند.
شاخص کل فرابورس نیز امروز با ۱۱۶ واحد افزایش به عدد ۲۵ هزار و ۶۰۵ واحد رسید.
نماد‌های فجهان، شگویا، وسپهر، مادیرا، سپیدار و فغدیر از نماد‌های با تاثیر مثبت و نماد‌های آریا، آریان، ساروج، بپاس و بمپنا از نماد‌های با تاثیر منفی بر بازار فرابورس امروز بودند.
بازار امروز سهام شاهد ۴۳۴ نماد مثبت برابر ۳۷۳ نماد منفی بود. ۹۶ صف خرید مقابل ۲۸ صف فروش تشکیل شد. خالص ورود و خرج پول حقیقی هم امروز به مثبت ۱۶۱ میلیارد تومان رسید.
معامله گران امروز ۹ میلیارد و ۲۹۰ میلیون سهام را به ارزش ۴ هزار و هشت میلیارد تومان دست به دست کردند.
ارزش دلاری امروز بازار سرمایه نیز ۲۳۶ میلیارد دلار بود.

دیگر خبرها

  • سورپرایز بزرگ کارگران با دریافت پاداش روز کارگر | کارگران اردیبهشت ۲ تا حقوق می‌گیرند
  • اختلاف بر سر افزایش حقوق بازنشستگان!
  • تصویب قطعنامه حقوق بشری علیه جمهوری اسلامی ایران در پارلمان اروپا
  • افزایش حقوقها مطابق قانون و هزینه‌های سبد خانوار نیست
  • پاسخ عجیب معاون وزیر کار درباره مزد کارگران؛ افزایش حقوق بی‌سابقه بوده؟
  • شاخص بورس پایان هفته را در سطح دو میلیون و ۳۰۰ هزار واحد ماند
  • پاسخ عجیب معاون وزیر کار درباره رقم دستمزد کارگران/ رعیتی‌فرد: افزایش حقوق بی‌سابقه بوده؛ ۱۱۹ درصد افزایش یافت
  • رای مثبت سنای آمریکا به ممنوعیت تیک تاک
  • رمزگشایی از سیگنال‌های برجامی آمریکایی‌ها پس از عملیات وعده صادق/ آیا ایران به دنبال تغییر در دکترین ساختن بمب اتمی است؟
  • شورای اسلامی نسیم شهر منحل شد