Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-09@02:07:51 GMT

روحانیان مطالبه گر مشکلات مردم از مسئولان باشند

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۷۸۴۰۲

روحانیان مطالبه گر مشکلات مردم از مسئولان باشند

قم - ایرنا - عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: روحانیان نسبت به مشکلات و آسیب های اجتماعی مناطق خود از مسئولان مطالبه گر باشند و با دعوت از مسئولان به مساجد، ضمن برقراری ارتباط آنها با مردم، حل مشکلات را پیگری کنند.

به گزارش ایرنا، آیت الله عباس کعبی روز چهارشنبه در همایش ائمه جماعات مساجد استان قم در سالن اجتماعات جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، افزود: نخبگان و روحانیان همچنین در آگاهی دادن و بصیرت بخشی به مردم برای نقش آفرینی و حضور در صحنه های مختلف، وظیفه سنگینی برعهده دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: مسجد متعلق به همه سلایق است و باید امامان جماعت برای جذب تمام سلایق به مسجد اهتمام و برنامه ریزی داشته باشند.
وی در ادامه با اشاره به سیره عملی رهبر معظم انقلاب و امام راحل(ره) در اداره جامعه و پیگیری حل مشکلات افزود: پشقدم، پیشتاز و الگو بودن در راه قیام برای خدا برای تحقق اسلام ناب و صبر و ایستادگی و پایبندی مطلق به اصول انقلاب از جمله ویژگی های برجسته امام و رهبری است.
کعبی با بیان اینکه امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب در سیره رفتاری خود هرگز به دنبال منافع شخصی خود نبوده و نیستند اظهار داشت: اهتمام مستمر و خستگی ناپذیر برای احیای اسلام و سرافرازی ملی، تکلیف مداری و اهتمام کامل برای انجام تکلیف الهی و اهتمام مستمر در امر هدایت امت اسلامی از جمله اصول سیره مدیریتی امام و رهبری است.
عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: باور به خدا، باور به مردم و توکل بر خدا، پرهیز از هیجان زدگی، تصمیم گیری بر اساس محاسبات عقلانی، شناخت اولویت ها و پرهیز از مسائل حاشیه ای، اعتماد به توانمندی داخلی و جوانان و بی اعتنایی کامل به دشمن از دیگر اصول رفتاری امام و رهبری است.
کعبی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه تنها راه حل پیش روی ما مقاومت در برابر زیاده خواهی آمریکاست افزود: ایران اسلامی هرگز به دنبال جنگ نیست و ضربه اولیه را نمی زند ولی اهل تسلیم و مذاکره نیز نیست و در برابر زیاده خواهی دشمن با قدرت ایستادگی می کند.
عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه دشمن با مذاکره عقب نشسینی نمی کند بلکه زیاده خواهی او بیشتر می شود اظهار داشت: مساله ای که موجب عقب نشینی دشمن می شود، مقاومت و ایستادگی در برابر آن است.
وی با تاکید بر داشتن ابتکار، شجاعت و دوری از احساسات در برابر دشمن گفت: برخورد ابتکاری در برابر دشمن؛ توجه به رونق تولید، کنترل بازار، جلوگیری از احتکار و همچنین مستحکم کردن صفوف داخلی در برابر دشمن است.
7404/ 1175

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي آيت الله كعبي روحانيان ائمه مساجد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۷۸۴۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمار عجیب: تیرک دروازه دشمن پی‌اس‌جی بود!

به گزارش "ورزش سه"، پاری سن ژرمن شب گذشته در دیدار برگشت از مرحله نیمه نهایی رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا در ورزشگاه پارک دو پرنس میزبان دورتموند بود و با یک گل برابر این تیم شکست خورد تا از صعود به بازی فینال باز مانده باشد.

اتفاق عجیبی که در این بازی رخ داد این بود که شوت بازیکنان پاری سن ژرمن مانند بازی رفت بارها به تیرک دروازه برخورد کرد تا آنها مجموعا با چهار تیرک در بازی برگشت و دو تیرک در بازی رفت، در دیدار برابر دورتموند در این مرحله شش بار تیرک دروازه حریف را لرزانده باشند و تعداد ضرباتی که در این رقابت‌ها به تیرک زدند به عدد 14 برسد.

این یعنی آنها پنج بار بیشتر از منچسترسیتی که سال گذشته در 10 بازی 9 بار به تیرک زده بود این بدشانسی را تجربه کنند و آمارشان دو برابر بایرن مونیخ، دیگر تیم حاضر در مرحله نیمه نهایی، است که با یک بازی کمتر هفت بار به تیرک زده است.

یکی از نکات جالب اینجاست که پس از فصل 04-2003 تا به حال هیچ تیمی چنین آماری را به ثبت نرسانده بود. نزدیک‌ترین آمار به این تیم، بارسلونا در فصل 12-2011 است که یازده بار به تیرک حریفان زده بود.

اما باید این نکته را در نظر بگیریم که این آمار از سوی سایت داده و تحلیل اوپتا منتظر شده که شرایط بررسی دیدارهای انجام شده پیش از سال 2003 در لیگ قهرمانان را نداشته است و ممکن است که تیمی در تاریخ لیگ قهرمانان یا حتی جام باشگاه‌های اروپا بیشتر از این تعداد هم آماری را به ثبت رسانده باشد.

پاری سن ژرمن در این بازی مجموعا 30 شوت به سمت چهارچوب حریف زد اما نتوانست حتی یک بار دروازه دورتموند را باز کند و در نهایت از مرحله نیمه نهایی حذف شد  که این تعداد یکی از رکوردهای این تیم به حساب می‌آید.

دیگر خبرها

  • میز خدمت جهادی در شهرک امام زاده ابراهیم (ع) شفت برپا شد
  • اهتمام بانک کشاورزی به تحقق امنیت غذایی با مشارکت مردم
  • ویژگی بارز «آیت‌الله لاری» جلوگیری از رواج منکرات در جامعه بود
  • پیام آیت‌الله مکارم‌شیرازی به نکوداشت آیت‌الله ﻻری(ره) ‌
  • آمار عجیب: تیرک دروازه دشمن پی‌اس‌جی بود!
  • جزییات مطالبه‌گری سرمایه‌گذاران مال باختگان شرکت طراوت نوین
  • دانشجویان پرانگیزه؛ اما مسئولان همچنان در خواب غفلت!/ دل نوشته‌های دانشجویی را جدی بگیرید تا مشکلات مملکت حل شوند
  • ضرورت اهتمام شهرداری ارومیه برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر سالگرد ارتحال شیخ غلامرضا حسنی
  • تجدید میثاق مسئولان حوزه حج و زیارت با آرمان‌های امام خمینی (قدس سره)
  • بازدید مسئولان از خط تولید فولاد مبارکه ثمرات بسیاری دارد