Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-03@08:49:16 GMT

سیلاب از ۹۰ درصد اراضی کشاورزی تخلیه شد

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۷۸۴۳۷

سیلاب از ۹۰ درصد اراضی کشاورزی تخلیه شد

مدیرکل دفتر مدیریت بحران و کاهش مخاطرات بخش کشاورزی گفت: در حال حاضر، آب بالغ بر ۹۰ درصد اراضی کشاورزی متاثر از سیلاب تخلیه شده است. ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۷ اقتصادی کشاورزی نظرات - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، سیدمحمد موسوی با اعلام این خبر افزود: هم اکنون حدود 98 هزار هکتار اراضی کشاورزی در استان‌های خوزستان و گلستان زیر آب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: تخلیه آب موجود در اراضی کشاورزی زیرکشت، راه اندازی ایستگاه‌های پمپاژ جهت امکان آبیاری اراضی زیرکشت، آماده سازی اراضی آسیب دیده جهت کشت بهاره و مرمت جاده‌های دسترسی بین مزارع از اولویت‌ها و نیازهای اضطراری بخش کشاورزی در استان‌های سیل زده است.

1400 نفر از سیلزگان خوزستانی تسهیلات مسکن گرفتند

انتهای پیام/ 

R1342/P1012122/S7,83/CT12 واژه های کاربردی مرتبط سیل

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سیل سیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۷۸۴۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان کاشمر سند دار شد 

به گزارش خبرنگار مهر، کاظم قربان پور ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اقدامات موثر اداره امور اراضی جهاد کشاورزی اظهار کرد: یکی از مهمترین اقدامات مجموعه جهاد کشاورزی واگذاری ۱۵۲ هکتار از اراضی دولتی به طرح های مختلف کشاورزی و غیره بوده است.

رییس جهاد کشاورزی کاشمر ادامه داد: در سال جاری باهدف آموزش بهره برداران بیش از ۲۵۰ نفر روز دوره آموزشی برگزار شده و بیش از ۱۹ هزار و ۵۰۰ کیلومتر از اراضی به طور موثر پیمایش شده که منجر به صدور ۸۰ مورد اخطاریه و ۴۰ مورد اعمال قانون تبصره ۲ ماده ۱۰ وتعداد ۶ مورد ماده ۳ طبق قانون حفظ کاربری اراضی کشاورزی و باغی شده است.

وی بیان کرد: در سال جاری ۱۸ مورد نقشه تجمعی پلاک های دارای رفع تداخلات با سطحی بالغ بر ۳هزار و ۵۰۰ هکتار تهیه شده و۶۳۰ نفربهره بردار با سطحی برابر ۳۵۰ هکتار به اداره ثبت اسناد و املاک جهت سند دار کردن اراضی معرفی شده اند.

قربان پور اظهار کرد: در سال ۱۴۰۲ تعداد ۱۱۰ مورد ثبت پرونده حقوقی و تعداد ۱۷۳ مورد از پرونده های سنوات گذشته را در سامانه ثبت کرده ایم.

رییس جهاد کشاورزی کاشمر خاطر نشان کرد: همچنین طرح های اجرا شده در قالب تبصره یک ماده یک ۹ مورد و ۱۳ مورد نیز در قالب طرح های واگذاری اراضی ملی انجام شده است.

کد خبر 6093028

دیگر خبرها

  • سیلاب موجب زیر آب رفتن اراضی دیم منطقه نهرعنبر موسیان شد
  • رشد ۱۵۰ درصدی تخلیه و بارگیری کالا در بندر نوشهر
  • قلع و قمع ۴۱ بنای غیرمجاز در شهرستان قزوین
  • دلیل بارش‌های ناگهانی و سیل آسا در ایران چیست؟
  • تمامی نیروهای امدادی خدماتی گروه های جهادی و مردمی در مناطق سیل زده پای کار بودند
  • سیلاب و تگرک محصولات کشاورزی بوشهری‌ها را تهدید می‌کند
  • محصولات غذایی در اراضی اشغالی فلسطین گران شد
  • افزایش ۱۵۰ درصدی تخلیه و بارگیری کالا در بندر نوشهر
  • ترجیح ترانزیت کالا بر صادرات محصولات کشاورزی توسط راه آهن ملی قزاقستان
  • ۳۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان کاشمر سند دار شد